Voeding voor dual xeon (8 cores) workstation

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een Dual CPU systeem aan het bouwen :
De setup
Supermiro X8DAL-i
2 x xeon 5620
12 GB ram 1333 ECC
nvdia 470
2x2 GB in raid 0

alleen zit ik met de voeding in me maag
ik heb een Cooler Master Silent Pro M 1000W
deze past op het moeder board.
maar het board heeft nog 2 8 pins aan sluitingen voor heavy load
ik was er van uit gegaan dat ik die met de 6 pins 8 pins aansluit kabels die we ook voor video kaarten gebruiken zouden passen dat doen ze dus wel maar ik ben een beetje bang dat dat niet goed gaat |:(
De vormen van de aansluit pinnen zijn anders je hebt 4kantjes en vierkanten met 2 afgeronde hoekjes
en die komen niet allemaal overeen

In het boekje staat pin 1-4 is ground pin 5-8 12 V

ik ben op het net gaan kijken EPS12V noemen ze dat bij intel en amd noemd het dan weer AMD GES
zucht maar ik zoek dus een voeding met 2 x EPS12V link
ik heb wel een conversie kabel gevonden maar is het wel verstandig om te gebruiken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je videokaartkabels gaat sowieso niet lukken, omdat de 12V en ground zijn omgewisseld.

Als je voeding genoeg stroom kan leveren dan kun je prima zo'n splitter gebruiken (al zal het weinig uitmaken ten opzichte van 1 enkele kabel, omdat het uit de voeding toch vanaf 1 punt komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het zoeken geweest in mijn magazijn en ik heb ook bekabeling waar mee ik de bekabeling van de PCI-E (voedingen) om kan polen geel op zwart zwart op geel.
dat is denk ik de meest simpele oplossing anders weet ik het ook niet meer kan nergens een voeding vinden met 2 aansluiting voor het board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je de polen omdraait kan het prima, zolang je maar geen 12V op je ground zet en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Terw_Dan schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:37:
Als je voeding genoeg stroom kan leveren dan kun je prima zo'n splitter gebruiken (al zal het weinig uitmaken ten opzichte van 1 enkele kabel, omdat het uit de voeding toch vanaf 1 punt komt).
Moet idd werken omdat de voeding niet meerdere overcurrent beveiligingen heeft op de 12V.
Terw_Dan schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:06:
Als je de polen omdraait kan het prima, zolang je maar geen 12V op je ground zet en andersom.
Vergeet niet dat de 8 pin EPS stekker vier keer +12V heeft en vier keer Ground, terwijl een 8 pins (6+2 pins) PCI-e stekker maar drie +12V draadjes heeft, 4 grounds en een sense. Dus gewoon draaden wisselen zal niet echt gaan werken, ook omdat het gewoon niet past zonder geweld. :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm oke dus gewoon de EPS12V splitten
bedankt voor het advies heren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

-The_Mask- schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:26:
Vergeet niet dat de 8 pin EPS stekker vier keer +12V heeft en vier keer Ground, terwijl een 8 pins (6+2 pins) PCI-e stekker maar drie +12V draadjes heeft, 4 grounds en een sense. Dus gewoon draaden wisselen zal niet echt gaan werken, ook omdat het gewoon niet past zonder geweld. :P
Maar je zet ze dan natuurlijk wel in een goed passende stekker, dat lijkt me niet meer dan logisch. En ja, natuurlijk zal je een draadje moeten splitten, maar dat wil niet zeggen dat de PCIe stekker hier compleet onbruikbaar voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uit eindelijk een voeding gevonden met 2 eps 12V aan sluitingen
CoolerMaster Silent Pro Gold 1000W
tja goede voeding is nooit weg en met zijn gold label is het natuurlijk beter voor het milieu.
Pagina: 1