Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:26
Ik ga voor een jaar op wereldreis en wil dan wel een mobiele telefoon mee die ik overal kan gebruiken. Dus een quadband telefoon. Aangezien er soms dagen geen electriciteit voorhanden zal zijn, moet hij lang op één accu meegaan. Liefst ook dualsim. Liefst met universele laderaansluiting (zoals de oude nokia's bijvoorbeeld). En tot slot moet hij ook nog klein zijn.

Qua functies hoeft hij alleen maar te kunnen bellen. Dus echt een heel simpele telefoon.

Ik kan 'm niet vinden, weet toevallig één van jullie welke telefoon ik zoek?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Wat heb je allemaal al gezocht? Straks weet iemand iets en dan zeg jij: "Ja, die had ik al gezien, maar.....".

Dus....

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• kjiratsiekoedel
Er zijn er een paar:

Nokia C1-00: helaas dualband, verder wel echt wat ik zoek: klein, lange accuduur, dualsim (al werken beide sims niet tegelijk)
Nokia C2-00: deze moet nog uitkomen en dualband. Verder redelijk zoals de C1-00
Samsung d880: triband, dualsim. Accuduur volgens mij niet denderend. Slidermechanisme heeft wel minder de voorkeur.

't Liefst koop ik dus een telefoon als de Nokia C1-00, maar dan tri- of quadband. maar wellicht zijn er nog wel andere telefoons die aan te raden zijn...?

[ Voor 5% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 26-11-2010 16:17 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Quadband toestellen zijn gewoonlijk wat duurdere telefoons, alleen Motorola had ook goedkopere modellen, maar de budget-Motorola's zie je tegenwoordig in NL bijna niet meer.
Accuduur lijkt me niet 't grootste probleem, wanneer je een toestel vindt, dat verder aan je eisen voldoet. Gewoon een of twee opgeladen reserve-accu's meenemen :)

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:38

gakkethijs

niks

http://www.sonimtech.com/products/xp1300core_techspecs.php

quadband
sterk
erg lange standby tijd

[ Voor 16% gewijzigd door gakkethijs op 26-11-2010 17:14 ]

• Sh1fty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:42
Ik wil niet lullig doen, maar dat ding is niet in Nederland te krijgen. En als je hem vanuit Amerika wil importeren (zeer onwaarschijnlijk, maar toch) : Hij kost 'slechts' 425 Amerikaanse dollars + verzendkosten en gekloot bij de douane...

Nog steeds geinteresseerd?

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-11 09:54

• kjiratsiekoedel
Die is idd te duur & geen dual sim. De kans dat dingen gejat worden is groot, daarom moet t ook gewoon niet te duur worden. Triband mag trouwens ook hoor.

• ironhorse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-07 20:29
samsung b7722

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:21
Hoi kjiratisiebroer

de jim2 foon is d'r ook nog: http://www.dual-sim.nl/jim2-foon-p-337.html
hij is in ieder geval goedkoop en dual sim (en nederlandse makerij)
edit: hij's gewoon dual band, helaas (maar wel nog steeds redelijk cheap).

ook kan je nog even rondneuzen op dealextreme (heeft erg veel (goedkope!) dualsim mobieltjes waarvan ze iig beweren dat ze quadband zijn maar daar moet je dus goed opletten).

[ Voor 10% gewijzigd door kingtim op 04-01-2011 12:54 ]

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

• kjiratsiekoedel
Update:
Zojuist deze besteld: http://www.dealextreme.co...o-flashlight-silver-50498
Een quadband, tri-sim, candybar model, nokia accu, normale lader. Er zit niet teveel poespas op en aan dus hopelijk heeft hij een prima standbytijd. Als hij in huis is, dan laat ik wel weten hoe hij bevalt. Hij kost €32,61

Mocht iemand het dichter bij huis willen zoeken met een wel bestaand merk, dan is er nu ook de LG GX200.
pricewatch: LG GX200 Zwart
Mocht de Dealextreme telefoon ruk zijn, dan schaf ik deze aan.

Verwijderd

En? Hoe bevalt hij?

• kjiratsiekoedel
Helaas is de telefoon nog steeds niet op voorraad bij dealextreme (kan gebeuren...). Misschien krijg ik nu een andere kleur of wordt de order helemaal gecanceled.

• kjiratsiekoedel
Inmiddels heb ik de telefoon binnen. Op zich goed ding behalve dat de microfoon niet goed is! Aan de andere kant van de lijn ben ik slecht te verstaan. Met een headset gaat 't wel goed.
Accuduur is een paar dagen, ik had op meer gehoopt. Verder is de bouwkwaliteit zéér robuust (dikke alu behuizing) en zitten er een hoop functies op.

Maar doordat de spraakqualiteit heb ik nu een LG gx200 besteld. Kost 72 euro bij de kijkshop, is quadband, lange standbytijd, micro-USB. Voldoet dus gewoon aan mijn eisen. Toen ik mijn topic startte was deze telefoon nog niet uit overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 09-09-2011 17:54 ]

Pagina: 1