Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computerobject wordt niet aangemaakt in het Active Directory

Pagina: 1
Acties:

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-10 19:08
Hallo allemaal,

Sinds kort zitten we met nogal een raar probleem op een van onze servers. Het betreft een Windows 2003 Server (Standard Edition) OS met SP2, daarop draait o.a. Active Directory, DNS, DHCP enz.
Wanneer een cliënt (Windows XP SP3) zich aanmeld op het domein word de ene keer wel een computer-
object aangemaakt, en de andere keer weer niet.

Hiervoor heb ik uiteraard in het domein gezocht naar het computer-object, om zo uit te sluiten dat het computer-object al bestaat. Ik heb tevens de logfiles bekeken maar hierin heb ik geen bijzondere meldingen gevonden.
Deze computer-objecten hebben wel altijd in het domein gestaan, maar zijn verwijderd nadat deze computers niet meer gebruikt werden. Nu deze computers weer in productie gaan worden ze opnieuw geïnstalleerd en aangemeld, bij de ene wordt geen object aangemaakt, terwijl bij de andere gewoon wel een object wordt aangemaakt.

Heeft iemand enig idee hoe we dit probleem kunnen oplossen?
Ik weet dat een computer-object handmatig in de AD toegevoegd kan worden,
maar dit is geen mooie oplossing voor het probleem.

Mvg, b00ster! :P

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 16:37
Ik heb een soort gelijk incident eens gehad. In mijn geval was de computer netjes verwijderd uit de AD, maar de DNS verwijzing was blijven staan.

Toen ik de computer weer wilde aanmelden, bleek de DNS nog de computernaam gekoppeld te hebben aan het oude computer ipadres. Hierdoor kon ik ook deze computer niet aanmelden aan het domein.

Hoop dat het helpt :)

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-10 19:08
PeeCee schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:02:
Ik heb een soort gelijk incident eens gehad. In mijn geval was de computer netjes verwijderd uit de AD, maar de DNS verwijzing was blijven staan.

Toen ik de computer weer wilde aanmelden, bleek de DNS nog de computernaam gekoppeld te hebben aan het oude computer ipadres. Hierdoor kon ik ook deze computer niet aanmelden aan het domein.

Hoop dat het helpt :)
Het aanmelden gaat wel, maar het computer-object is niet aangemaakt ;).
Ik zal eens kijken in de DNS of dit inderdaad het probleem is, want ook met DNS hebben
we soms problemen dat DNS-records niet opgeschoond wordt met een nieuw record:
Computernaam-IPAdres
IPAdres-Computernaam
1 van de verwijzingen klopt dan niet ... :9

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Met wat voor soort permissies zelf maak je het account aan?

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:33

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Is de computer niet toevallig lid onder een andere naam?
Normaal kan je met een computer nog inloggen op een domain als er geen
computeraccount bestaat natuurlijk.

[ Voor 49% gewijzigd door MasterL op 26-11-2010 22:26 ]

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
hoe deploy je je clients? gebruik je images en doe je wel netjes sysprep /generalize /oobe ?
duplicate SIDs kunnen dit soort problemen ook veroorzaken.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1