Beste Tweakers,
Wij hebben al vanaf de installatie van onze 2 Server 2008 Domain controllers een probleem met de synchronisatie van wachtwoorden. Wat bedoel ik hier precies mee:
Wij maken gebruik van een Terminal Server, Als een gebruiker bij het inloggen de melding krijgt dat zijn wachtwoord gewijzigd moet worden en die gebruiker doet dit, dan wordt hij/zij ingelogd met een profiel zonder
rechten, outlook moet opnieuw geconfigureerd worden etc. het account lijkt dan een 'Reset' gekregen te hebben.
DC02 krijgt het nieuwe wachtwoord niet snel genoeg binnen?
Ik kan hier specifiek niet(s) veel over vinden. Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee waar ik zou moeten beginnen met zoeken.
Technische details:
Server 2008 SP2 (DC01) + Server 2008 SP2 (DC02)
Deze draaien op een virtuele server (beide op een aparte server): ESXi04 U1
beide servers hebben: 1 Core + 2GB Geheugen
Minimale netwerk belasting (Lokaal LAN tussen de DC's) 50kb/s gemiddeld
Resource verbruik is ook minimaal (5 tot 15% belasting)
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, en alvast bedankt!
M.v.g.
Bas
Wij hebben al vanaf de installatie van onze 2 Server 2008 Domain controllers een probleem met de synchronisatie van wachtwoorden. Wat bedoel ik hier precies mee:
Wij maken gebruik van een Terminal Server, Als een gebruiker bij het inloggen de melding krijgt dat zijn wachtwoord gewijzigd moet worden en die gebruiker doet dit, dan wordt hij/zij ingelogd met een profiel zonder
rechten, outlook moet opnieuw geconfigureerd worden etc. het account lijkt dan een 'Reset' gekregen te hebben.
DC02 krijgt het nieuwe wachtwoord niet snel genoeg binnen?
Ik kan hier specifiek niet(s) veel over vinden. Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee waar ik zou moeten beginnen met zoeken.
Technische details:
Server 2008 SP2 (DC01) + Server 2008 SP2 (DC02)
Deze draaien op een virtuele server (beide op een aparte server): ESXi04 U1
beide servers hebben: 1 Core + 2GB Geheugen
Minimale netwerk belasting (Lokaal LAN tussen de DC's) 50kb/s gemiddeld
Resource verbruik is ook minimaal (5 tot 15% belasting)
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, en alvast bedankt!
M.v.g.
Bas