• jvanoel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04-2022
Beste allemaal,

Ik wil overstappen van iPhone naar Android.

Op een aantal sites kun je wat informatie vinden en ook hier op het forum kun je veel vinden over een specifieke telefoon. Maar ik kom er echt niet meer uit, er zijn zoveel verschillende telefoons en naar mijn idee komt niet een telefoon in aanmerking om aan het design en robuustheid (is dat een woord?) van de iPhone te tippen.

Wel heb ik begrepen dat 1 van de betere Android telefoons van dit moment de Samsung Galaxy S is, correct me if I'm wrong. Ik heb het niet zo met die merken, Samsung, Sony, Motorola telefoons.. Maar misschien moet ik het toch maar eens proberen.

Ik wil een kwaliteit telefoon en die stevig in de hand ligt met een minimale grootte scherm van 3,5 inch tot 4 inch (denk ik..) Met uiteraard de nieuwste Android-versie die ook geupdate blijft.

De telefoon wil ik los gaan kopen. Zou ik moeten wachten op een telefoon die binnenkort uitkomt of is de Samsung Galaxy S een telefoon waar je zeker een jaar mee kan vertuffen en ook geupdate blijft? Aangezien ik hoorde dat sommige Anroidtelefoons achter blijven met updates.

Ik hoop dat jullie me willen helpen!

Groet,

Justin

• Huntard
  • Laatst online: 31-07 21:34
Je zou misschien de HTC Desire HD kunnen proberen. Die is net uit, is (gedeeltelijk) van aluminium en zal (ten minste, ik zou niet weten waarom niet) geupdate worden naar 2.3 (die is nog niet uit nu, maar zit er binnenkort an te komen).

[ Voor 81% gewijzigd door Huntard op 25-11-2010 09:13 ]

Verwijderd

Iemand heeft de quote-knop gevonden.

Precies het dilemma waar ik op het moment mee zit. Ik heb nu een iPhone 3G en mag weer een nieuwe telefoon uitzoeken.
Komende maandag komt de iPhone 4 bij alle providers beschikbaar en aangezien ik alle apps voor iOS al heb is dat de simpelste keuze, maar ook de duurste.
Android is ook leuk, maar de telefoons die ik tot nu toe heb gezien hebben allemaal weer zo hun nadelen.
Bovendien is Android 2.3 nog niet uit en kan ik nergens duidelijk vinden op welke telefoons deze versie gaat draaien.

• Huntard
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:07:
Iemand heeft de quote-knop gevonden.
Ja sorry, had wat te snel op versturen gedrukt.

Anyway, je andere punten, ga er maar van uit dat de Desire HD die krijgt. Samsung Galaxy S durf ik niet te zeggen, maar ik denk die ook wel (hoe snel die updates zullen komen, echter, dat is natuurlijk niet te zeggen).

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als ik voor de keus zou staan zou ik voor de HTC Desire HD gaan. Groot scherm, snelle processor en deze zal zeker Android 2.3 gaan krijgen. Ik ben van een HTC Hero naar de HTC Desire gegaan, en naar volle tevredenheid. Beide wel geroot (redelijk vergelijkbaar met jailbreaken), en je kunt doen met je telefoon wat je wilt. Ik ben dan ook geen apple fanboy, ik koop geen toestel van € 650,- waar iemand anders bepaald wat ik er mee mag doen. Aan de andere kant is het wel een toestel dat goed is en je kunt er weinig aan (ver)prutsen. Ik zeg Android :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Desire HD is ook 500+ eu, dus dat is geen argument meer natuurlijk.

Maar er is veel keus, ga ze vasthouden, vergelijk de verschillende android smaken (de Sense versie van HTC, de Samsung interface) en maak dan de keuze.

HTC is wel snel met updates trouwens (voor de duurdere toestellen dan).

• jvanoel
Ik heb net even gekeken naar wat reviews van de Desire HD en de prijs in een webwinkel. Die kost bij een pdashop € 549,- en hij komt 3 december uit. Tenminste ik neem aan dat de nieuwe levertijd bij hun de release datum is van de telefoon?

Hij ziet er wel goed uit inderdaad met een groot scherm. Maar eens even kijken binnenkort in de winkel.

Thanks iedereen!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:18:
Als ik voor de keus zou staan zou ik voor de HTC Desire HD gaan. Groot scherm, snelle processor en deze zal zeker Android 2.3 gaan krijgen. Ik ben van een HTC Hero naar de HTC Desire gegaan, en naar volle tevredenheid. Beide wel geroot (redelijk vergelijkbaar met jailbreaken), en je kunt doen met je telefoon wat je wilt. Ik ben dan ook geen apple fanboy, ik koop geen toestel van € 650,- waar iemand anders bepaald wat ik er mee mag doen. Aan de andere kant is het wel een toestel dat goed is en je kunt er weinig aan (ver)prutsen. Ik zeg Android :)
Haha, dat (ver)prutsen is een grote valkuil voor mij (we zijn tweakers immers). Ik kan zo uren bezig zijn om allerlei dingen te proberen met als uitkomst dat de hele boel ineens niet meer werkt. Dat is ook de reden dan ik Linux niet meer gebruik op de PC :P
De Desire HD vind ik eigenlijk te groot en de behuizing van de Galaxy S bevalt me niet. Misschien dan toch maar weer iPhone voor mij.

Wat ik trouwens ook belangrijk vind is de kwaliteit en de bruikbaarheid van de muziekspeler, hoe is die bij Android?

Verwijderd

Mag ik vragen wat de reden is om van Iphone over te stappen naar Android?
Ik moet juist de keuze maken, ik wil van BB naar Iphone of een Android toestel.
Vooralsnog heb ik de voorkeur voor de Samsung, maar da's een kwestie van smaak. Heb de toestellen nog niet in de hand gehad.

• jvanoel
Mijn reden is ten eerste dat mijn scherm kapoet is van mijn iPhone, hij doet het overigens nog wel goed.
http://www.justinthemes.com/files/iphone.jpg ;-)

In Maart kan ik mijn abbo verlengen maar in die tussentijd wil ik Android proberen en kijken of dat bevalt. Ik heb helemaal niets met die merken die Android draaien dus het is een lastige keuze. En Apple heeft de lat voor mij hoog gelegd als het op kwaliteit van de telefoon komt. Hoe hij in de hand ligt en ook het besturingssysteem wat gewoon soepel loopt.

De openheid van het systeem bevalt me wel (Android) en ik wil nu eerst eens een Android proberen voordat ik mijn Abbo kan verlengen. Of ik neem weer een iPhone in Maart of ik kijk of er tegen die tijd weer een nieuwe Android telefoon is.

• Huntard
jvanoel schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:18:
In Maart kan ik mijn abbo verlengen maar in die tussentijd wil ik Android proberen en kijken of dat bevalt. Ik heb helemaal niets met die merken die Android draaien dus het is een lastige keuze. En Apple heeft de lat voor mij hoog gelegd als het op kwaliteit van de telefoon komt. Hoe hij in de hand ligt en ook het besturingssysteem wat gewoon soepel loopt.
Als je voor pure bouwkwaliteit wilt gaan zou ik de HTC Legend nemen. Die is wel niet de snelste (hou daar dus rekening mee bij het testen van het besturingssysteem), maar verreweg de mooiste (persoonlijk natuurlijk) en stevigste (aluminium unibody). Hij is zoals ik al zei wel niet de snelste, dus kleine haperingen kunnen optreden (persoonlijk heb ik daar geen last van), en hij speelt niet alle flash even vlekkeloos af. Voor de rest is het de volledige android ervaring, bovendien is hij ook goedkoper als de andere, bij PDAshop bijvoorbeeld 349 Euro

• jvanoel
Thanks Huntard, voor je reply.
Ik vind het echter wel erg belangrijk dat het besturingssysteem soepel loopt, ik heb er een hekel aan als er haperingen zijn, daar ga ik me snel aan irriteren. Van een iPhone weet je dat het goed werkt, en als ik een telefoon heb die wel in het besturingssysteem haperingen heeft of nukkigheden dan houdt het voor mij al snel op.. De prijs maakt me in dit geval niet zoveel uit, ik wil gewoon een goede telefoon..

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:15
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:16:
[...]
De Desire HD vind ik eigenlijk te groot en de behuizing van de Galaxy S bevalt me niet. Misschien dan toch maar weer iPhone voor mij.
Misschien dan de gewone Desire eens proberen, een stukje kleiner en nagenoeg dezelfde specs voor een leuke prijs. Persoonlijk vind ik HTC verreweg het beste merk voor Android, goede prijzen, zeer goede service en louter goede ervaringen (ook qua smaak het meest mijn stijl maar daar valt over te twisten).

• Huntard
jvanoel schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:42:
De prijs maakt me in dit geval niet zoveel uit, ik wil gewoon een goede telefoon..
Dan zou ik voor een high end gaan ja. Desire HD blijft dan mijn aanbeveling, maar ik ben nogal HTC fan :P

• chowmonkey
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Zelfde dillema hier. Ik wil overstappen van de blackberry naar een iphone of android. Waarschijnlijk wordt het een android vanwege de extra functionaliteit. Ik neig naar een X10 omdat ik vermoed dat SE de camera het beste op orde heeft maar ik zie ook nadelen. Ze lopen achter in updates. Ik heb Froyo nodig ivm de "hotspot" functionaliteit.. Die is er niet voor de X10 en de vraag is of die er wel komt op korte termijn..

Verwijderd

@chowmonkey: de X10 heeft een kleinere community, vind ik altijd wel handig voor adviezen/tips/howto's ed.
Daarnaast zegt het ook wat over de populariteit, dus meer personen die de keuze hebben moeten maken.

• iLevi
  • Laatst online: 07-07 13:48
Ik zou gaan voor voor HTC. Htc heeft het meeste ervaring met android omdat ze sinds android uitgebracht is al telefoons maken met het OS erop. De eerste 3 android telefoons waren HTC's. Een goeie samenwerking met Google dus, en ze updaten hun (high-end) toestellen erg snel.
Mijn persoonlijke voorkeur zou de Desire HD zijn, nette specs, goed gebouwd (de nieuwe batch tenminste..).

[ Voor 17% gewijzigd door iLevi op 25-11-2010 13:24 . Reden: even post wat verbeterd ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 20:55
Probleem is een beetje dat Android out-of-the-box op sommige telefoons niet optimaal werkt (naar mijn mening). Maar door vrij te verkrijgen software (bijvoorbeeld Launcher Pro) veel fijner en "smoother" te maken is. Precies wat de iPhone altijd al wel heeft.

Het enige wat de iPhone 4 echt voor heeft op de Android toestellen is de hogere resolutie van het scherm. Als je ze naast elkaar legt zie je het verschil. Maar goed, de iPhone 3 was daar weer vrij slecht in dus het is maar de vraag of TS dit als een nadeel ziet.
chowmonkey schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:05:
Zelfde dillema hier. Ik wil overstappen van de blackberry naar een iphone of android. Waarschijnlijk wordt het een android vanwege de extra functionaliteit. Ik neig naar een X10 omdat ik vermoed dat SE de camera het beste op orde heeft maar ik zie ook nadelen. Ze lopen achter in updates. Ik heb Froyo nodig ivm de "hotspot" functionaliteit.. Die is er niet voor de X10 en de vraag is of die er wel komt op korte termijn..
X10 zou ik lekker laten liggen. Mooi ding maar SE heeft zich enorm verslikt in de versie van het besturingssysteem. Ze hebben nu eindelijk met heel veel moeite 2.1 erop gekregen en ik verwacht ook niet dat ze ooit nog naar 2.2 zullen gaan.

En ik geloof ook niet dat het OS van de X10 makkelijk te flashen is (maar dit moet je even zelf opzoeken) zoals bijvoorbeeld wel bij veel HTC toestellen het geval is. Want dan zit je eigenlijk altijd wel goed :Y

[ Voor 48% gewijzigd door Rossi46 op 25-11-2010 13:30 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kan in de Pricewatch Android-toestellen vinden die aan je eisen voldoen, waarna je vervolgens op zoek kunt gaan naar ervaringen en reviews. Het is niet de bedoeling dat wij dit voor jou gaan doen. Ik kan me voorstellen dat je op het eerste oog denkt dat er veel keus is, maar het is aan jou om een selectie te maken op basis van je persoonlijke voorkeuren. Ook is er op GoT genoeg te vinden over de verschillende Android-toestellen, dus dit schaar ik toch eigenlijk wel een beetje onder het vooronderzoek wat we op GoT verwachten voordat je een topic opent.

We willen je best helpen met de keuze van je nieuwe telefoon, maar dan verwachten we wel specifieke vragen, waarbij je aangeeft waarom je tot je keuze of selectie bent gekomen, en waarom je er niet uit komt. Omdat dit ontbreekt gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.