Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Website alleen benaderbaar zonder www ervoor

Pagina: 1
Acties:

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:59
Hallo beste mensen,

Mijn domein werkt alleen zonder www. Ik heb naar mijn mening de dns records goed ingevuld. Dit domein verwijst naar mijn synology webserver.

Ik heb vervolgens nog een domein wat naar de zelfde webserver verwijst. Hier precies het zelfde verhaal.
Weten jullie misschien hoe het komt ?

[ Voor 51% gewijzigd door Stvn21 op 25-11-2010 08:57 ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 06:38

Gerco

Professional Newbie

Dat hangt er van af wat voor foutmelding je krijgt wanneer je naar dat domein surft en wat er in de webserver logs verschijnt. Wanneer je Apache gebruikt moet je iets als dit hebben staan:
code:
1
2
3
4
5
6
<VirtualHost *>
  ServerName mijndomein.tld
  ServerAlias www.mijndomein.tld

Andere dingen
</VirtualHost>

Zie ook Name-based Virtual Host Support in de Apache handleiding.

Als je die ServerAlias niet hebt zal Apache zeggen het domein niet te kennen wanneer je met www. ernaartoe surft.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:51
Je hebt een domeinnaam geregistreerd (pizzamammamia punt nl), die is neem ik aan van jou. Alles wat daar nog voor komt (zoals inderdaad www.<domein.nl>, maar kan van alles zijn, bijvoorbeeld webmail.<domein.nl>, downloads.<domein.nl>) zijn 'subdomeinen' van jouw domeinnaam. En je moet je webserver daar dus wel voor configureren, indien mogelijk.

Als daar Apache als webserver op draait, kan je het oplossen zoals Gerco beschrijft. Dan is het niet echt een subdomein maar een alias.
Voor andere webservers - zie de handleiding.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 17:37
vanaalten schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:19:
Je hebt een domeinnaam geregistreerd (pizzamammamia punt nl), die is neem ik aan van jou. Alles wat daar nog voor komt (zoals inderdaad www.<domein.nl>, maar kan van alles zijn, bijvoorbeeld webmail.<domein.nl>, downloads.<domein.nl>) zijn 'subdomeinen' van jouw domeinnaam. En je moet je webserver daar dus wel voor configureren, indien mogelijk.

Als daar Apache als webserver op draait, kan je het oplossen zoals Gerco beschrijft. Dan is het niet echt een subdomein maar een alias.
Voor andere webservers - zie de handleiding.
Een subdomein is idd een verwijzing in de DNS zonefile. Beide dienen aangemaakt te worden. Anders komt het request nog nergens uit.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11 14:23
Je moet als "A" record gewoon "www" ingeven en niet "www.pizzamammamia.nl"
Doe maar eens een ping op

www.pizzamammamia.nl.pizzamammamia.nl

Dat geeft reply op dat IP adres.
Daarna moet je even kijken naar je webserver

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten