Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

beschadigd wpp bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 426 views

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Dit weekend heb ik windows opnieuw geinstalleerd. Alle bestanden die ik wou bewaren heb ik netjes gecopieerd naar een andere partitie.

Nu wil ik mijn site openen die opgeslagen is al wpp bestand en krijg ik de foutmelding (in studio webdesign 4 pro), "ongeldig archief bestand".

Het lijkt mij zo dat het bestand niet beschadigd kan zijn, omdat ik hem van de ene partitie naar de andere
partitie heb gecopieerd.

Hebben de tweakers misschien een oplossing hoe ik mijn site kan redden?

[ Voor 3% gewijzigd door maurits187 op 25-11-2010 00:43 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En dit heeft met WEB te maken omdat... :?
Waar hoort mijn topic?
Webdesign, Markup & Clientside Scripting
Problemen die te maken hebben met HTML, CSS, clientsided scripting, Flash, enz.
Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:
  • Firefox plaatst je divs niet goed.
  • Je Javascriptje werkt niet in Internet Explorer.
  • Je weet niet zeker of je code semantisch correct is.
WEB >> CSA

Wat zit er normaliter in zo'n WPP bestand? Kun je het openen met (zeg) notepad ofzo?

[ Voor 64% gewijzigd door RobIII op 25-11-2010 00:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• maurits187
Nee kan hem niet openen met notepad. Ik heb behoorlijk wat tijd in de site gestoken, en vind het vreemd dat ik hem opeens niet meer openen kan.

Ik dacht er zelf aan, dat ik misschien iets mis in windows.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
maurits187 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:46:
Nee kan hem niet openen met notepad.
Want? Al eens gewoon de wpp in een notepad gesleept? Zie je dan iets dat op tekst lijkt of...?
Ik heb behoorlijk wat tijd in de site gestoken, en vind het vreemd dat ik hem opeens niet meer openen kan.
Worst-case maak je die wpp gewoon opnieuw aan? Lijkt me een "project file". Nieuw project aanmaken, alle bestanden erin gooien et voila.
edit:

Hmm, "Ongeldig archief"; in dat geval zou een wpp ook een zip(achtig) iets kunnen zijn met alle files voor dat project er in. Als dat zo is (en het is beschadigd) dan ben je screwed. En, als dat zo is, is het een nog knulliger pakket dan dat ik op de buitenkant af al oordeelde :X Wie stopt nou zoiets in een 'archief'? :X
Ik dacht er zelf aan, dat ik misschien iets mis in windows.
Dat zou ook kunnen; enige optie die ik dan voor je heb is contact opnemen met easy computing... Volgens hun site is dat hier, volgens hun "beheerder" echter niet :+

Kun/wil je de file ergens met ons delen zodat we er naar kunnen kijken?

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 25-11-2010 00:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• maurits187
als ik hem in notepad sleep dan hangt het bestand. Vind het frappant, lijkt mij zo dat het bestand niet beschadigd kan zijn. Aan de andere kant, notepad moet toch wel een bestand van 18 mb kunnen openen.

Is er bij jou geen fix bekend op internet. Dat je zulke bestanden kan checken op eventuele errors?

• maurits187
ik wil de file wel delen. Ik kan hem inpakken met winrar en mailen als je dat wil?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
maurits187 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:54:
als ik hem in notepad sleep dan hangt het bestand. Vind het frappant, lijkt mij zo dat het bestand niet beschadigd kan zijn. Aan de andere kant, notepad moet toch wel een bestand van 18 mb kunnen openen.
18Mb is wel aardig dik; wacht even en 't komt wel. Maar 18Mb is dus een "zip" van alle meuk erin. Zie mijn edit: Forget it.
maurits187 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:54:
Is er bij jou geen fix bekend op internet. Dat je zulke bestanden kan checken op eventuele errors?
Als dat een "custom archief" is (en Easy Computing kennende zou me dat niet verbazen) dan ben je, zoals ik al zei, screwed als je geen backup hebt. Als het een zip/rar/tar/younameit met een andere extensie (wpp) is dan heb je nog kans dat er tools zijn die iets kunnen redden. Maar daar kom je alleen achter als je de eerste zoveel bytes (zeg de eerste 100 bytes) van dat bestand hebt; aan de hand daarvan kunnen we wellicht zien wat het is/zou moeten zijn. Pak er eens een hex editor bij en post de eerste 100 bytes (om en nabij) eens.

Iets anders: de files staat toch nog allemaal online? Download ze met FTP en je bent er ook. Gaat het om deze site? En zijn dit de bestanden?
maurits187 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:55:
ik wil de file wel delen. Ik kan hem inpakken met winrar en mailen als je dat wil?
Gebruik de edit knop ( Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif ) als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/93OGDVn8zio6RrIck1qYj8ne/full.png

Verder: "mailen" is ongewenst. Nee dus; je hoeft niet te mailen (en al helemaal geen 18mb ;) ). Ik ga niet hoogstpersoonlijk voor jou je bestand zitten fixen; als je het gefixed wil hebben mag je het (linkje naar...) hier op GoT zetten en wie weet is er iemand zo gek om 't voor jou eens te bekijken; en hell, als ik me verveel kijk ik er misschien ook wel naar. Het idee van een forum is juist dat iedereen kan helpen/reageren/meekijken/leren/whatever. Als we alles achter de schermen gaan doen kunnen we net zo goed de toko opdoeken ;)

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 25-11-2010 01:11 ]

Over mij

• maurits187
Helaas staat de site nog niet online. Ik heb al een website gemaakt, maar kreeg zo hier en daar wat klachten dat de site slecht weergegeven wordt in niet internet explorer browser. Dus ben ik de afgelopen tijd bezig geweest met een nieuwe site. Ik wou hem pas online zetten als hij helemaal klaar is.

Toen mijn windows vaag begon te doen, heb ik de bestanden die ik niet kan missen even op een andere partitie gezet. Het leek mij dus zo dat ik genoeg had aan het wpp bestand, dat daar alles instaat. Het ziet er dus naar uit dat ik iets mis.

Dit probeem ben ik vaker tegen gekomen op internet, maar er is geen duidelijke oplossing voor. Als ik het bestand op eoa manier kan openen dan kan ik inderdaad alles copieeeren in een nieuwe file en dan moet het opgelost zijn.

Ik ga eerst maar eens slapen want ik moet er morgen weer vroeg uit. Ik hoop dat er zich nog een oplossing aandient.

Bedankt voor je hulp.

edit: nee het gaat niet om deze site. Die bestanden heb ik nog wel.

[ Voor 3% gewijzigd door maurits187 op 25-11-2010 01:06 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En je had niet voorheen een andere versie van dat pakket?
maurits187 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 01:04:
Dit probeem ben ik vaker tegen gekomen op internet, maar er is geen duidelijke oplossing voor.
Welke oplossingen kwam je dan tegen en welke heb je dan ook daadwerkelijk geprobeerd?
Als ik het bestand op eoa manier kan openen dan kan ik inderdaad alles copieeeren in een nieuwe file en dan moet het opgelost zijn.
Moeten we dus wel weten hoe dat bestand in elkaar steekt / wat het zou moeten zijn.
Ik hoop dat er zich nog een oplossing aandient.
Die zal zich alleen aandienen als jij ons helpt jou te helpen ;) We zitten hier niet om handjes vast te houden en ik heb je inmiddels voldoende aanknooppunten en mogelijkheden gegeven lijkt me zo ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 25-11-2010 01:12 ]

Over mij

• maurits187
Ik wil graag het bestand online zetten, maar hoe doe ik dit?

Ik kreeg toen de file nog goed was op het laatst de foutmelding dat er iets mis was met sommige lettertypes. Nu kwam ik dit net tegen op internet:

The problem in your file related to an outline Filter Effect on some artistic text which was causing a problem on load.

The developers have fixed this issue for the future in WebPlus and have given me a repaired version of your file which now loads, that I will email to you shortly

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
maurits187 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:26:
Ik wil graag het bestand online zetten, maar hoe doe ik dit?
Je bouwt wel sites maar weet niet hoe je een bestand online moet zetten? Kijk eens naar mediafire, rapidshare, sendspace, sharefile en ga zo maar door. En als je toegang hebt tot een plek waar je naar toe kunt FTP-en (en dat heb je als je sites bouwt zéér waarschijnlijk) dan plemp je daar je file neer.
maurits187 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:26:
The problem in your file related to an outline Filter Effect on some artistic text which was causing a problem on load.

The developers have fixed this issue for the future in WebPlus and have given me a repaired version of your file which now loads, that I will email to you shortly
Fijn he? Iemand die een oplossing gemailed krijgt. Heb jij wat aan ;) Snap je nu waarom we dat niet op prijs stellen? Daarbij zie ik even niet wat wij met die info moeten; een linkje erbij was handiger geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 25-11-2010 10:50 ]

Over mij

• maurits187
Gelukt: *thanks, we weten inmiddels dat 't dus een zip is*

sorry voor alle overbodige vragen en onzinnige opmerkingen, maar ik zit nu ook weer niet zo vaak op tweakers dat ik door en door bekend ben met de gebruikers regels.

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 25-11-2010 12:48 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Voila. De eerste twee bytes zijn "PK"; kenmerkend voor een ZIP file. Rename je file eens van site3.wpp naar site3.zip en open je file met winzip/winrar/whatever.

Bij mij geeft winrar wel dat een boel bestanden corrupted zijn; of je het kunt repareren hangt af van wat "zip repair" of "zip recovery" tools voor je kunnen doen.

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 25-11-2010 11:23 ]

Over mij

• maurits187
Whooh, thanks.

Ja kan ik hem nu openen. Ik zal ff een nieuwe site maken (leeg) opslaan en dan deze data erin copieeren. Eens kijken of dat lukt.

Edit: Hmmm ik kan niet alle bestanden uitpakken "archief is onherstelbaar beschadigd". Ik vrees dat dit een moeilijk verhaal wordt.

Edit: eens kijken wat winzip repair doet

Edit: met ziprepair gaat het niet lukken,
met zip recovery waarschijnlijk wel (hij geeft aan dat hij gerepareerd is). Helaas kan ik hem niet opslaan omdat ik een trial versie heb.

[ Voor 60% gewijzigd door maurits187 op 25-11-2010 11:46 ]

• maurits187
Zou iemand die in bezit is van zip recovery, hem kunnen repareren en online willen zetten?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
maurits187 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:16:
met zip recovery waarschijnlijk wel (hij geeft aan dat hij gerepareerd is). Helaas kan ik hem niet opslaan omdat ik een trial versie heb.
Dan schaf je 'm aan?
maurits187 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:09:
Zou iemand die in bezit is van zip recovery, hem kunnen repareren en online willen zetten?
Je project is geen 3 tientjes waard :? En heb je al eens gegoogled op mogelijk gratis alternatieven?

En, ik zei het al eerder: Gebruik de edit knop ( Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif ) als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/93OGDVn8zio6RrIck1qYj8ne/full.png

[ Voor 67% gewijzigd door RobIII op 25-11-2010 12:51 ]

Over mij

• maurits187
Daar heb ik wel over nagedacht, maar het kost iets van $40 dollar en geeft mij niet de garantie dat hij daadwerkelijk het bestand ook repareert.

Tuurlijk is het project wel 3 tientjes waard, maar dan moet ik wel zeker weten dat het werkt. Het is natuurlijk wel een programma wat ik waarschijnlijk eenmalig gebruik.

Ik zal eens kijken of de gratis alternatieven ook werken, thanx voor de link.

Sorry van het onnodig omhoog schoppen van het topic, volgende keer gebruik ik de edit knop als ik iets wil toevoegen aan de post.

edit: gratis alternatief werkt helaas niet

[ Voor 4% gewijzigd door maurits187 op 25-11-2010 12:59 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
maurits187 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:56:
edit: gratis alternatief werkt helaas niet
En de 1001 andere alternatieven ook niet? En define "werkt niet"? Doet 't niets? Kan 't je bestanden niet herstellen? Krijg je een foutmelding? Wat?

Ik wil je graag eens wijzen op ons Algemeen beleid; we verwachten namelijk wel dat je zelf ook wat moeite doet. Tot nu toe heb ik niet veel meer dan handje-houden gedaan met zaken die je zelf ook prima had kunnen verzinnen/proberen/uitzoeken.

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 25-11-2010 13:02 ]

Over mij

• iisschots
  • Laatst online: 18-11 15:00
Het lijkt me verstandig dat je zelf ook wat gaat uitzoeken. Elke keer wanneer je iets niet helemaal weet vraag je het gelijk zonder dat te zien is dat je eerst zelf gezocht of uitgeprobeert hebt. Dit is wel iets wat wij van je verwachten.

Daarom gaat hij nu op slot. LEES voordat je een volgende post maakt hetvolgende: Het algemeen beleid

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mail die ik even met de rest wil delen:
Robi

Ik kan niet meer reageren in het topic omdat hij op slot is.

Ik wil je nog wel even bedanken voor de tips. Het bestand is gerepareerd met de gratis tool van jou. Ik weet niet precies meer hoe ik het gedaan heb, maar ik kan hem nu opeens wel weer openen. Er zitten nog fouten in, ontbrekende foto`s maar dat is peanuts.

<snip>

Misschien is het een idee om nog in het topic te vermelden dat het wpp bestand gerepareerd is met object fix zip, zodat andere tweakers die in de toekomst tegen dit probleem aanlopen weten dat ze het kunnen oplossen met dit programma
Bij deze ;)

En mijn nick is RobIII :( :>

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.