Toon posts:

8800 gts 320mb Versus ati radeon HD 5450 1024mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben al een tijdje uit alle pc ontwikkelingen, maar heb reeds een nieuwe pc gehad. In deze nieuwe pc zit een ati radeon hd 5450 1 gig, een goedkoop kaartje, maar is deze nu sneller dan mijn oude 8800 gts 320mb? Ik heb op enkele sites gezocht naar de specificaties, maar weet eigenlijk niet welke specificaties het meest belangrijk zijn mbt een hoge fps. Voor de record mijn oude pc geef ik weg, maar ik wil zo nu en dan toch weer een spelletje spelen dus welke kaart zijn mij de meeste fps opleveren?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Nee een HD5450 is het meest goedkope ATi kaartje met DX11, absoluut geen gamekaart dus. 1GB geheugen op zo'n kaart heeft dan uit totaal geen zin, met 512MB presteert die gewoon identiek.

Maar voor een nieuwe videokaart moet je in [BBG aanschaf] Videokaarten zijn.
Maar dan is het wel handig om de specificaties van de PC te melden, zoals: Processor, geheugen, moederbord, voeding en om welke games het gaat en op welke resolutie.

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
In 3Dmark06 zit een HD5450 zoon beetje rond de 3800 punten, een 8800GTS 320 doet daar 11000.
Dus houw je 8800GTS ;)

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal goed bedankt voor de reacties, Mijn nieuwe pc heeft een i7 cpu met 4 gb gebeugen en een asus P7h550m Mobo, alleen de voeding is 430 watt, is dit genoeg? Aangezien de voeding in mijn oude pc een 500 watt van bequiet is

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 12:17 ]

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:50

Audione0

Strijdt der titanen

Ik zou die 8800GTS fijn terug schroeven in je nieuwe pc..

En tja, die voeding? Hoge wattage wat op de doos staat zegt erg weinig..
Van welk merk is de voeding?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Verwijderd

Topicstarter
HKC 430w zit in mijn nieuwe pc, in mijn oude Bequiet 500w, is het nodig om dit ook om te zetten?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
Als de voeding past, dan schroef je die toch ook gewoon over ? Ik gok dat de i7 zuiniger is dan je oude pc en naar verhouding alleen je GPU je voeding belast.

Verwijderd

Misschien tijd om hem dan maar heel snel te vervangen, of je moet het totaal niet erg vinden dat de voeding elk moment kan ontploffen natuurlijk en dat de rest van de hardware en de gegevens op de HD je ook niks waard is.

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 10:50
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:02:
[...]

Misschien tijd om hem dan maar heel snel te vervangen, of je moet het totaal niet erg vinden dat de voeding elk moment kan ontploffen natuurlijk en dat de rest van de hardware en de gegevens op de HD je ook niks waard is.
HKC is een slecht merk inderdaad, maar ontploffen zou ik nooit vanuit gaan. Is dit een persoonlijk ervaring?

Instabiel draaien? Ja dat zou kunnen.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor pak weg ongeveer 40 euro meer heb je een Radeon 5770 tegenwoordig en dan heb je toch wel een kaart waarmee je best nog leuk kan gamen, en die qua prijs rond de 110 euro ongeveer ligt. Maar zeker wanneer je nog een 8800GTS hebt dan zou ik persoonlijk ook die in het i7 systeem zetten, en in het weggeefsysteem dan zo'n 5450.

Verwijderd

Iamzero456 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:05:
[...]

HKC is een slecht merk inderdaad, maar ontploffen zou ik nooit vanuit gaan. Is dit een persoonlijk ervaring?
Is een feit, voeding bezit waarschijnlijk totaal geen beveiligingen en condensators van een bagger merk.
Instabiel draaien? Ja dat zou kunnen.
Kan bijna niet anders, kans is vrij groot dat de rimple lang niet binnen de ATX specs valt, waardoor onderdelen van de PC veel sneller slijten dan normaal. Gevolg, HD's, videokaarten en/of mobo's die al binnen een jaar er mee kunnen ophouden.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:54:
[...]
Is een feit, voeding bezit waarschijnlijk totaal geen beveiligingen en condensators van een bagger merk.
Dat ze voedingen hebben gemaakt die wél letterlijk ontploffen wilt niet zeggen dat elke voeding desastreus is. Ze hebben ook genoeg voedingen gemaakt die niet snel kapot gaan hoor (ondanks dat ze op dingen als beveiliging nog niet top scoren). Ik vind het zelf ook fijner een beetje kwaliteit voeding in mijn pc te hangen en zou hem ook vervangen maar je overdrijft wel behoorlijk. Genoeg uitgebreide reviews van voedingen waarin HKC-voedingen gewoon netjes een voldoende kregen (nog geen 10 natuurlijk maar dat hoeft niet iedereen te hebben).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:14
bwerg schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:05:
[...]

Dat ze voedingen hebben gemaakt die wél letterlijk ontploffen wilt niet zeggen dat elke voeding desastreus is. Ze hebben ook genoeg voedingen gemaakt die niet snel kapot gaan hoor (ondanks dat ze op dingen als beveiliging nog niet top scoren). Ik vind het zelf ook fijner een beetje kwaliteit voeding in mijn pc te hangen en zou hem ook vervangen maar je overdrijft wel behoorlijk. Genoeg uitgebreide reviews van voedingen waarin HKC-voedingen gewoon netjes een voldoende kregen (nog geen 10 natuurlijk maar dat hoeft niet iedereen te hebben).
Maar dan nog, een 8800GTS gebruikt toch een stuk meer als een 5450, en ik zou een i7+8800GTS niet op een 430w HKC voeding zetten...

Verwijderd

bwerg schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:05:
[...]

Dat ze voedingen hebben gemaakt die wél letterlijk ontploffen wilt niet zeggen dat elke voeding desastreus is.
Niet, dus als je gewoon 430 Watt uit deze voeding haalt (dat moet die aankunnen omdat het een 430 Watt voeding is) doet die het volgens jouw prima? Lijkt mij eerlijk gezegd extreem sterk.
Genoeg uitgebreide reviews van voedingen waarin HKC-voedingen gewoon netjes een voldoende kregen (nog geen 10 natuurlijk maar dat hoeft niet iedereen te hebben).
Lijkt mij weer extreem sterk maar als je een linkje hebt, ik zie hem graag. HKC voedingen die wel aan de ATX specs voldoen ken ik namelijk (nog) niet.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:17:
[...]

Niet, dus als je gewoon 430 Watt uit deze voeding haalt (dat moet die aankunnen omdat het een 430 Watt voeding is) doet die het volgens jouw prima?
Dat zeg ik niet, ik zeg dat ik hem zelf ook zou vervangen en ik ga de grens niet opzoeken van een voeding die niet van een goed merk is. Jij zegt eigenlijk dat een willekeurige HKC-voeding per definitie ontploft, is wel wat anders hé...

Verwijderd

Volledige belasting is niet de grens, de grens is tot de beveiliging ingrijpt of die dus ontploft wat hier waarschijnlijk het geval gaat zijn. Zou een beetje vreemd zijn dat de grens al binnen op de helft zou liggen van wat op het label staat natuurlijk, hoe moet je dan van tevoren ook de grens weten.
Jij zegt eigenlijk dat een willekeurige HKC-voeding per definitie ontploft, is wel wat anders hé...
De meesten sowieso, verreweg de meesten...

Maar de review waar is die?

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:09:
De meesten sowieso, verreweg de meesten...
Onzin want de meeste zitten in een OEM-pc die @load nog niet de helft trekt van het gelabelde wattage. Slechte beveiliging? Ja. Goede ripple e.d.? Nee. Per definitie ontploffen bij halve belasting of minder? Onzin. Wil ik wel eens een bron van zien voor zover die er is. Ik zou HKC niemand aanraden om te kopen, maar met als de TS de be quiet! en HKC omwisselt, HKC dus naar de oude pc zonder zware videokaart, kan je die best nog gebruiken hoor. HKC 430W bij een i7 + 8800GTS is een slecht idee en dat ontken ik nergens.
Maar de review waar is die?
Geen idee. Vergissing, die reviews waren van huntkey, HKC kan ik weinig van vinden op PSU-review-sites. Feit is dat HKC voortdurend wordt verkocht in low-end pc's en ze niet allemaal ontploffen. Gek dat verkopers die blijven verkopen als ze daardoor bij élke pc garantie moeten geven en een nieuwe pc moeten betalen (meerdere malen achter elkaar als ze er weer een HKC in doen, als ik jouw verhaal mag geloven)

[ Voor 46% gewijzigd door bwerg op 25-11-2010 21:22 ]

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51

Cheezus

Luiaard

En waar zijn de reviews waaruit blijkt dat alle HKC voedingen evil zijn en je PC binnen een jaar slopen?

Ik heb jarenlang op cheap-ass voedingen gedraaid en daar nooit echt problemen mee ondervonden. Uiteraard heb je een hoger risico bij chinese budget meuk met gebrekkige quality control. Zo erg als jij het stelt is het echter nou ook weer niet.

Verwijderd

bwerg schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:13:
[...]

Onzin want de meeste zitten in een OEM-pc die @load nog niet de helft trekt van het gelabelde wattage.
HKC voedingen zitten (gelukkig) niet in OEM PC's, OEM's zijn echt niet zo dom omdat te doen.
Per definitie ontploffen bij halve belasting of minder? Onzin.
Ik zeg ook niet dat ze sowieso ontploffen als je er amper load op zet, maar gewoon normale load wat die volgens de label moet kunnen.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:21:
[...]
HKC voedingen zitten (gelukkig) niet in OEM PC's, OEM's zijn echt niet zo dom omdat te doen.
Wij-bouwen-een-pc-webshops gebruiken wel HKC. Grotere OEM's inderdaad niet.
Ik zeg ook niet dat ze sowieso ontploffen als je er amper load op zet, maar gewoon normale load wat die volgens de label moet kunnen.
Dat impliceer je dus wel als je zegt dat het merendeel van die voedingen ontploft. Als je uitspraken doet over ontploffende producten moet je dat wel kunnen nuanceren. Dat ze het gelabelde vermogen niet halen (als je piekspanning meerekent gebeurt dat zelden en continue spanning ook niet bij alle slechte voedingen) is dat slecht, maar zo worden ze bijna nooit gebruikt. Als je je erop instelt en een HKC in een low-end zuinige pc zet ontploft 'ie niet zomaar.

Verwijderd

bwerg schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:26:
Als je je erop instelt en een HKC in een low-end zuinige pc zet ontploft 'ie niet zomaar.
Nee misschien heeft die de PC voor de tijd al gesloopt....

Voorbeeldje van zo'n mooie voeding: http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=123
Vooral dat stukje van de rimple is wel interessant.
Overigens overdreef ik nergens hierboven, helaas...

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het verschil tussen een uitspraak over één voeding of álle voedingen lijkt me niet heel moeilijk te begrijpen, dat is een basisregel in het vak dat logica heet, ik weet ook wel dat er voedingen bestaan die ontploffen... Je overdrijft voortdurend om je punt kracht bij te zetten. "Je voeding kan elk moment ontploffen" en dat zou geen overdrijven zijn. Zeg dan gewoon "óke, hij ontploft niet meteen, maar ik vind de kwaliteit gewoon veel te laag, je kan hem niet volledig belasten en hardware slijt er harder van" in plaats van "hij kan elk moment ontploffen."

Ook een basisregel uit de logica: één tegenvoorbeeld is genoeg om een algemene stelling te ontkrachten. Genoeg mensen die een oud pc'tje op een baggervoeding draaien en die ontploft vreemd genoeg niet. :? Één van die mensen geeft dat zelfs nog aan in dit topic.

[ Voor 24% gewijzigd door bwerg op 25-11-2010 23:12 ]

Verwijderd

Dat kan die ook, tientallen van zulke voedingen dood gezien...
Dat die het ook nog meer dan een jaar kan volhouden is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar ja het is niet meer dan gokken wat je zo doet.

Rimple gezien in de vorige review, dat is echt 100% funest voor de rest van je hardware, ook voor de voeding zelf trouwens condensators in de voeding zelf houden er ook niet van.
bwerg schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:07:
Ook een basisregel uit de logica: één tegenvoorbeeld is genoeg om een algemene stelling te ontkrachten. Genoeg mensen die een oud pc'tje op een baggervoeding draaien en die ontploft vreemd genoeg niet. :? Één van die mensen geeft dat zelfs nog aan in dit topic.
Dus omdat het bij sommigen nog niet verkeerd is gegaan moet je de voeding niet vervangen? Snap niet wat van punt je nu wil maken.

Maar misschien moet je eens registreren op Jonnyguru.com en daar gewoon vragen, kunnen ze het ongetwijfeld nog beter uitleggen.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 23:17 ]

Verwijderd

Een HKC kast met die 420W voeding koop je voor 35 Euro.
Dat zegt niet alles maar wel wat.

De kast is niet zo belangrijk maar de voeding wel, wat je ook besluit, altijd die BeQuit in de i7 PC schroeven.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:11:
Dat kan die ook, tientallen van zulke voedingen dood gezien...
Dat die het ook nog meer dan een jaar kan volhouden is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar ja het is niet meer dan gokken wat je zo doet.
Klopt, maar je doet het voorkomen alsof de kans 95% is dat je pc het binnen een jaar opgeeft. Lijkt me eerder 5%, mits je de voedingen niet zwaar belast, gezien je er ook heel veel nìet dood ziet. Voor high-end te hoog maar niet voor iedereen hoog en echt geen garantie op vuurwerk. Vandaar dat ik vind dat je behoorlijk overdrijft. Dat je aangeeft dat je niemand een HKC in een nieuwe pc aanraad ben ik het helemaal mee eens hoor.
Rimple gezien in de vorige review, dat is echt 100% funest voor de rest van je hardware, ook voor de voeding zelf trouwens condensators in de voeding zelf houden er ook niet van.
Leuk maar wat heeft die voeding met de voeding van de TS te maken, normaal ben je altijd zo actief in het vragen naar het typenr. ;)

Verwijderd

bwerg schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:26:

Wij-bouwen-een-pc-webshops gebruiken wel HKC. Grotere OEM's inderdaad niet.
Zo'n i7 setup als van TS is een typische scherpe prijs MP PC.

Verwijderd

bwerg schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:18:
[...]

Klopt, maar je doet het voorkomen alsof de kans 95% is dat je pc het binnen een jaar opgeeft. Lijkt me eerder 5%, mits je de voedingen niet zwaar belast, gezien je er ook heel veel nìet dood ziet.
Ligt bij de goedkope HKC's voedingen die je gratis bij de behuizing krijgt, denk ik wel iets hoger dan 5% en dan hebben we het zelf nog over PC's zonder videokaart.
Leuk maar wat heeft die voeding met de voeding van de TS te maken, normaal ben je altijd zo actief in het vragen naar het typenr. ;)
Heeft vrij weinig zin bij die Chinese rommel, ze zorgen er wel voor dat je zo goed als geen info kan vinden, reviews sowieso niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:33:
Ligt bij de goedkope HKC's voedingen die je gratis bij de behuizing krijgt, denk ik wel iets hoger dan 5% en dan hebben we het zelf nog over PC's zonder videokaart.
Gratis zijn ze niet, de kast zonder voeding is 15 Euro goedkoper, dat zegt wat over de kwaliteit van beide.
Beste voor TS is zijn BeQuit voeding overschroeven en wanneer de oude PC in goede kast zit de i7 set overschroeven daarin en de oude spullen met HD5450 in de HKC kast.
Pagina: 1