[Sapphire HD5770 Vapor-X] Flikkerend scherm tijdens games

Pagina: 1
Acties:

• PenTa_FH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11-2025
Sinds een tijd heb ik een dual-monitor setup staan, bestaande uit een LG 2486W LED-monitor met een resolutie van 1920x1080, en een Samsung Syncmaster 2253BW (resolutie 1680x1050).

Sinds kort heb ik een nieuwe pc, en zijn er een aantal games waarbij het scherm begint te flikkeren als ik ze fullscreen speel op mijn LG in native resolutie.

De specs van de pc:
Asus P6TD Deluxe
Intel Core i7 930
2x Sapphire Radeon HD5770 Vapor-X
6GB Corsair DDR3
Cooler Master Silent Power 600W
Samsung Spinpoint-schijven in verschillende grootten (variërend van 160GB t/m 2 TB)
LG W2486L
Samsung Syncmaster 2253BW

Drivers kunnen het haast niet zijn, de laatste Catalyst is geïnstalleerd en geeft geen fouten.

Echter zijn er ook games die wél kunnen functioneren op het scherm. Fallout New Vegas en Starcraft II zijn hier nu even de enige voorbeelden die ik kan bedenken.

Games die niet goed functioneren zijn:
Medal of Honor (alleen SP geprobeerd)
CoD: Black Ops (zowel MP als SP)
Poker Night at the Inventory
Dead Rising 2 (heeft het een tijdje wel gedaan)
Beat Hazard

Ik heb op een hele boel plekken op het internet gezocht, maar niet kunnen vinden waar het probleem zou kunnen zitten. Kan GoT mij helpen?

[ Voor 14% gewijzigd door PenTa_FH op 24-11-2010 22:37 . Reden: specs toegevoegd ]

~ Think Again.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

KneoK

Not in a million lightyears

Misschien is het handig dat je ook even meldt wat je dan precies hebt gevonden en wat je hebt gedaan dat niet heeft geholpen. Ook wordt het erg op prijs gesteld als je de specs even in je post zet in plaats van een linkje post.

Een paar dingen die je in ieder geval kunt proberen:

• Drivers deinstalleren, daarna met driversweeper de resten verwijderen en de drivers opnieuw installeren. Geen fout tijdens installeren is geen garantie dat alles goed zit.
• Oudere drivers proberen.
• Een monitor uitschakelen of zelfs afkoppelen als je gaat gamen.

MoH flikkert bij mij op een HD5970 ook zo nu en dan tijdens het spelen (zowel SP als MP) maar dat lijkt meer in de engine te zitten omdat exact hetzelfde ook gebeurt met Bad Company 2. Met Black Ops en Beat Hazard heb ik dan weer geen probleem.

• PenTa_FH
Specs er even vlug ingeëdit, is misschien eerst wat overzichtelijker.

De dingen die ik gedaan heb om het probleem te proberen te verhelpen zijn al redelijk veel, ik heb geprobeerd of het verschil maakte in de DVI-poort die ik gebruikte (voor beide schermen, en nergens was verschil), ik heb gezocht of het lag aan de instellingen van de LG zelf, drivers opnieuw geinstalleerd, tijdens het gamen geprobeerd of een simpele alt-tab zou werken, all to no avail.

En nu je er over begint, heb ik in Bad Company 2 ook nergens last van.

Edit: Zojuist Beat Hazard opgestart, geen problemen.
Daarna meteen Black Ops geprobeerd, maar hier wakkerde het scherm nog vrolijk aan en uit. De Samsung uitgeschakeld, made no difference. Toen de DVI-kabel uit de Samsung gehaald, en het probleem was over. Nu weer aangesloten, probleem is terug.

[ Voor 21% gewijzigd door PenTa_FH op 24-11-2010 23:04 ]

~ Think Again.

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:59
Ik heb hier ook erg veel last van gehad met Bad Company 2 en verder nergens. Wat misschien helpt is in je Catalyst bij "3D" het vinkje aanzetten bij 'disable Catalyst AI'.

__/`\__/`\__

• PenTa_FH
That did wonders. Als het aan mij ligt, kan hier een slotje op.

En het probleem is wederom teruggekeerd, ook al is de Catalyst AI uitgeschakeld. Meer suggesties? Ik zal zometeen nog maar eens kijken naar de driver, zoals Kneok aanraadde.

[ Voor 59% gewijzigd door PenTa_FH op 25-11-2010 19:56 . Reden: ommezwaai van omstandigheden. ]

~ Think Again.