Toon posts:

K7TPro2A wil NIET booten vanaf Flop - HELP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist mijn eerste Duron systeempje gebouwd met bovenstaand mobo, maar nu wil dat geval niet booten vanaf flop. Boot order staat goed: FDD 1, HDD 2 en CDROM 3. Maar elke keer slaat ie me flop en HDD over en wilt 'ie alleen maar vanaf CD booten; wat overigens wel gewoon lukt.

Weet iemand hoe dit komt?

Oh ja, en weet toevallig ook iemand of ik de DRAM clock op Auto moet laten staan of handmatig op 133 zetten? Dit is je mem speed, right? Zit netjes PC 133 RAM in...

Thanks alvast.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
floppy enabled in bios, kabel goed ?. juiste connetctor op floppy, die gedraaide...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alles staat gewoon goed. Daarom vind ik het ook zo raar? Heb zelfs de boot up floppy seek aangezet en de CMOS gecleared, maar nada?

Als ik trouwens boot vanaf CDROm, ziet ie wél dat ik n flop heb, maar ik wil gewoon vanaf flop booten!!!

Verwijderd

Blijft het lampje van je fdd aan?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm... Als ik dus boot vanaf CDROM en zeg dat ik de PC op wil starten met CDROM ondersteuning, springt me cursor naar A: en kan ik er wel gewoon vanaf lezen; oftewel fdisk opstarten....

Nou ja, ik install Windhoos wel ff en kijk dan wel weer verder wat ie doet nadat de setup voltooid is>???

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, en weet toevallig ook iemand of ik de DRAM clock op Auto moet laten staan of handmatig op 133 zetten? Dit is je mem speed, right? Zit netjes PC 133 RAM in...
En heeft iemand hier ook een antwoord op toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.. dat werkt dus ook niet. Kan format niet aanspreken vanaf de flop. Er gaat ook geen lampje van branden??

Ik vind dit raar!!

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:37

Rashann

Zoek de hond...

Als je van CD bent geboot is A: de bootsector van je CD-Rom... Zoekt je systeem wel naar de floppy drive bij opstarten? (Gaat het lampje branden?) Zo nee, dan zit of je voeding of je floppykabel niet goed...

En dat geheugen: Ik heb het handmatig op 133 staan, werkt goed :).

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 15:38 schreef -BORG- het volgende:
Hmmmmm... Als ik dus boot vanaf CDROM en zeg dat ik de PC op wil starten met CDROM ondersteuning, springt me cursor naar A: en kan ik er wel gewoon vanaf lezen; oftewel fdisk opstarten....

Nou ja, ik install Windhoos wel ff en kijk dan wel weer verder wat ie doet nadat de setup voltooid is>???
Als je opstart vanaf een windows Cd maakt ie met ramdisk (of iets dergelijks) een A: aan dit is dus niet je floppy maar een aantal uitgepakte bestanden van je cd-rom.

Probeer om van de B: te lezen. Eventueel kan je kijken of je kabels wel goed zitten. Ook voeding. Doet die floppy drive het wel in een ander systeem?

Verwijderd

Topicstarter
laat ik dat eens ff gaan testen ja.

Verwijderd

Topicstarter
Die drive doet het perfect in mijn eigen compie. Godverdomme zeg! Nou maar hopen dat dat moederbord niet naar de kolere is. Dan word ik echt gek. Ken ik weer stad en land afrijden om dat ding om te ruilen.

Nou alleen nog ff testen of mijn eigen FDD het doet op dat MSI bord; dan hebben het meeste al uitgesloten....

MAAR DIT ZUIGT ZOWIEZO!!!:(:(

Verwijderd

Topicstarter
Dit is eng: hij doet het gewoon toch opeens??

Nou ja; het belangrijkst is dat ie het doet.
Bedankt voor alle tips in ieder geval, mannen!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 15:07
Klinkt suf maar waarschijnlijk was het toch een kwestie van een kabeltje er niet goed ingeprakt.

Dolle pret die computers...
Pagina: 1