Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Als ik een film probeer af te spelen vanaf mijn server op mijn desktop PC dan hapert dit. Ik heb dit probleem zowel met VLC mediaplayer als Windows mediaplayer. Het netwerk bestaat uit 2 gbit netwerkaansluitingen op een D-Link 8 poorts Gbit switch. Hetzelfde filmbestand kopieren vanaf mijn server naar mijn PC gaat met een snelheid van ongeveer 100MB/s (920mbit). De snelheid lijkt niet het probleem te zijn. Wat voor instellingen zouden ervoor kunnen zorgen dat het afspelen hapert? Downloaden van internet heeft de server geen problemen mee en mijn desktop pc heeft met internet en games ook geen problemen.

Edit: nog wat meer info mtb de configuraties:

Desktop PC:
Core i5 750 @ 3,8Ghz
MSI P55-GD65 moederbord met Gbit realtek LAN
4GB Intern
Windows 7 ultimate

Server:
Intel E2160 Dual core 1,8Ghz
Intel DG45ID moederbord met Gbit Intel LAN
2GB Intern
Windows Server 2008 R2 Standard

Switch is een D-Link DGS 1008D en alles is bekabeld met Cat5e en geeft een gbit verbindingssnelheid aan.

Edit2: Het lijkt verholpen na een reboot van de server. Iemand een idee waarom het ineens zo kan gaan laggen terwijl de kopieersnelheden op peil zijn?

[ Voor 35% gewijzigd door NoepZor op 24-11-2010 20:24 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik heb net dit probleem alweer gehad.. lijkt erop dat ie na een aantal dagen aanstaan op een of andere manier traag wordt, terwijl het filesystem en de rauwe kopieerdoorvoersnelheden wel op peil zijn. Heeft iemand een idee waarom het streamen van video's ineens zo traag gaat na een tjdje aanstaan?

Nu is het zelfs na een reboot nog slecht, beeld speelt 1 sec en dan 3 seconden niet enzovoorts. Kopieersnelheid nog steeds 105+MB/s

[ Voor 18% gewijzigd door NoepZor op 01-12-2010 20:20 ]

De wijzen komen uit het Oosten!