Toon posts:

Visual studio aanschaffen. Welke versie ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Voor mijn werk heb ik een versie van Visual Studio 2010 Professional nodig
Nu zie ik dat die er in verschillende versies is

Een Retail versie voor € 835
Een Open License zonder Software Assurance voor € 589
Een Open License met Software Assurance voor € 1199

Dit heb ik gevonden op de volgende website
http://www.dsaict.nl/inde...sk=view&id=502&Itemid=352

Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen deze 3 keuzes
Wat is precies een open license ? Krijg je dan geen dvd box ?
Wat is software assurance ? Ben je dan verzekerd van nieuwe versies ?
Blijft een licentie geldig als bijvoorbeeld de 2 jaar MSDN verlopen is ?

Ik ben al een paar uur aan het zoeken maar vind het allemaal maar verwarrend.

Ik hoop dat jullie me het een en ander duidelijk kunnen maken.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilko990
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:31

Haan

dotnetter

Wat ik zou hebben gedaan na 5 minuten zoeken en het niet vinden, was ze een mailtje sturen, of bellen (als er meer haast bij is)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik zou hebben gedaan na een paar uur zoeken en het niet vinden, was een bericht op tweakers.net zetten aangezien daar waarschijnlijk meerdere mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

@Wilko : Bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zou persoonlijk de helpdesk van MS meer vertrouwen; als wij je hier onbewust aan de verkeerde licentie helpen dan ben je uiteindelijk nog illegaal bezig. :)

Had je wat aan de link van Wilko990?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De link van Wilco heb ik doorgenomen
De Software Assurance snap ik nu maar de Open License nog niet.

Ook staat er niet bij hoe het zit na het verlopen.
Of je dan verplicht bent om te vernieuwen om je licentie geldig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilko990
  • Niet online
Zoals ik het lees:
Je zult initieel 5 licenties gelijktijdig moeten aanschaffen wil je voor de Open License in aanmerking komen. Dit hoeven weliswaar niet 5 dezelfde licenties te zijn maar in jouw geval wordt het dan wel erg prijzig.

Voor zover ik weet hoef je geen onderhoud op dit soort software te nemen om de licentie "actief" te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat word dan inderdaad een prijzig verhaal.

Mn gevoel zegt dat ik me maar moet richten op de retail versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:01:
Dat word dan inderdaad een prijzig verhaal.

Mn gevoel zegt dat ik me maar moet richten op de retail versie.
En als je Professional wil hebben kun je 'm beter bij comcol aanschaffen want daar is ie volgens mij een heel stuk goedkoper (esd licentie voor 587,39 ex)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op ebay staan er meestal ook wel een aantal te koop. kan je een berg geld schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilko990
  • Niet online
Licenties zijn over het algemeen niet overdraagbaar. Daarbij wil de TS de nieuwste versie (2010). Ik betwijfel of deze (al) wordt aangeboden.
Misschien is het een optie om een 2005/2008 versie tweedehands aan te schaffen en dan een upgrade naar 2010 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilko990 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:22:
Licenties zijn over het algemeen niet overdraagbaar. Daarbij wil de TS de nieuwste versie (2010). Ik betwijfel of deze (al) wordt aangeboden.
Misschien is het een optie om een 2005/2008 versie tweedehands aan te schaffen en dan een upgrade naar 2010 te kopen.
ze staan daar als gesealde versie, dus geen probleem qua licentie

http://shop.ebay.nl/i.html?_nkw=visual+studio+2010&_sacat=0&_odkw=visual+studio+2010&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313&_rdc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilko990
  • Niet online
Het ligt er aan welke licentie je van plan bent aan te schaffen. Academic license gaan hier niet op.
Gezien het voor zijn werk is zal hier een commerciele versie moeten worden aangeschaft. Personal licenses voor studio zijn er niet.
Als je er je brood mee moet gaan verdienen dan zul je er toch wel een paar jaar gebruik van kunnen maken en zijn de kosten per jaar nog wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Met de express editie (gratis, ook voor commercieel gebruik) kan je ook prima werken, alleen heb je geen plugin-support/team-support (tenminste, dat was voor 2005 en 2008 zo).

Ik weet niet waar je exact pro editie voor nodig hebt, maar ik zou goed kijken of je niet met express + freeware (SVN etc) af kan :)

Als je nog student bent kan je een gratis 2010 pro van dreamspark halen, en die is (dacht ik) ook legaal voor development na je studie, ZELFS als dat commercieel is (maar check dat even in de voorwaarden, voor je mijn woord daarvoor neemt)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk nu met express en mis een aantal plugin items die ik toch wel erg prettig vind werken.
Mn baas zegt dat als ik er 10 uur mee kan winnen (de pro t.o.v. de express versie) de kosten er al uit zijn.
Dan hebben we het nog niet over de tijdswinst die het uiteindelijk product gaat opleveren.

Dus de kosten zijn het probleem niet.
Het word in principe aangeschaft voor het ontwikkelen van 1 oplossing.

Bedankt voor het meedenken allemaal.
Ik ga er zo eens lekker een nachtje over slapen

Ik laat weten wat ik besloten heb

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:47
Open License heb je niet nodig, tenzij je nu 5 licenties nodig hebt en verwacht te groeien. Retail versie is voldoende.

Daarnaast hangt het af van wat je precies wilt gaan doen. Je hebt smaken als professional tot ultimate. Ik zelf vond ultimate te uitgebreid maar professional te karig.

http://www.microsoft.com/...-us/products#compareTable

Daarnaast is een MSDN abonnement heel handig omdat het toegang tot veel software biedt.

Het hangt er helemaal vanaf wat je wil gaan ontwikkelen en vooral ook hoe en hoeveel.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
yade schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:18:
Daarnaast is een MSDN abonnement heel handig omdat het toegang tot veel software biedt.

Het hangt er helemaal vanaf wat je wil gaan ontwikkelen en vooral ook hoe en hoeveel.
Over de jaren spaar je een hoop geld daar mee uit, heb je meer licenties en heb je toegang tot Server2008 en andere paketten die wel handig kunnen zijn.

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Je kan trouwens ook een upgrade kopen: http://stackoverflow.com/...g-from-express-ligitimate. Scheelt nogal in de kosten.

Skill is when luck becomes a habit.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:18
Controleer ook even of je in aanmerking komt voor het BizSpark, WebsiteSpark of voor studenten DreamSpark programma: http://www.microsoft.com/bizspark/
Is de eerste 3 jaar volgens mij gratis en daarna betaal je 100 euro opt-out kosten, mits je geen Partner wordt dacht ik. Is wellicht ook een goede optie voor jullie specifieke geval en scheelt heel wat geld.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Of je kunt kijken voor een ActionPack. Dat is goedkoper dan een VS licentie, maar je krijgt er een stuk meer voor terug. Het nadeel is, dat het terugkomende kosten zijn. Misschien is het voor 1 persoon een beetje overkill, maar ik zou er zeker even naar kijken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
De keuze die ik gemaakt heb is een Visual Studio 2010 pakket met 1 jaar MSDN Essentials
Maar dan wel de upgrade versie. Dat scheelt een hoop met een Retail pakket.

Vanmiddag een chatsessie gehad met een Microsoft medewerker
Die zei het volgende :
Het is mogelijk vanaf de trial een upgrade uit te voeren, maar voor precieze prjisinformatie moet ik u alsnog verzoeken telefonisch contact op te nemen met onze zakelijke afdeling.
Vervolgens de zakelijke afdeling van Microsoft gebeld en die zei het volgend :
De upgrade versies zijn niet beschikbaar in onze regio
Vervolgens een mail gestuurd naar een Microsoft partner en die zei het volgende :
Het is inderdaad onduidelijk, het staat nergens echt duidelijk vermeld. Waar het op neer komt is dat u als u maar over iets van een ontwikkeltool beschikt, een vorige versie van Visual Studio, een gratis Express versie, Eclipse, Delphi of wat dan ook mag u al een Upgrade versie aanschaffen, in de praktijk dus altijd want u kunt altijd wel een gratis Express versie of Eclipse downloaden.
De voorwaarden zijn wat dat betreft hetzelfde als al bij Visual Studio 2008, alleen stond het toen wel duidelijk vermeld op de Visual Studio website.

U kunt dus met een gerust hart een upgrade kopen."

Het word dus een Upgrade versie 2010 Professional

http://emea.microsoftstor...essional-Upgrade-(Engels)
Hier staat het ook vermeld in het grijze vak onderin

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:18
Raar verhaal over die upgrade regels. Nou ja, het zal wel....

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

Topicstarter
Jan_V schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:12:
Raar verhaal over die upgrade regels. Nou ja, het zal wel....
Ja vond ik ook. Maar het staat ook op de VS2010 Nederlandstalige website dus het zal toch wel kloppen.
Met andere woorden. Als je een full versie koopt dan word je flink genaaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist Visual Studio 2010 Professional 2010 Upgrade met MSDN Essentials besteld.
Bedankt voor alle input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:33:
Zojuist Visual Studio 2010 Professional 2010 Upgrade met MSDN Essentials besteld.
Bedankt voor alle input
En je kwam hier niet voor in aanmerking: http://www.microsoft.com/web/websitespark/ ?

Anders is het nog steeds zonde van je (baas zijn) geld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werkt WebsiteSpark?

•Als onderneming mag je niet meer dan 10 werknemers hebben.
•Een WebPRO dient binnen 6 maanden na zich voor WebSite Spark te hebben ingeschreven minimaal één website te hebben ontwikkeld met Microsoft software en tools en dit ook bij Microsoft te hebben gemeld.
•Tenslotte dient een WebPRO als Registered Partner in het Microsoft Partner Network bekend te zijn (kostenloze inschrijving).
•Verder zijn er geen aanloopkosten; pas na 3 jaar of wanneer een onderneming eerder uit het programma stapt, brengt Microsoft een programmavergoeding van $100 in rekening.
We hebben meer dan 10 werknemers en je zit dus blijkbaar aan verplichtingen vast aangezien je binnen 6 maanden een website heb moeten ontwikkelen mbv microsoft tools.

Voor die €600 die we nu hebben geinvesteerd hebben zitten we nergens aan vast en het eindresultaat is vele malen meer waard dan die € 600

Dus voor ons is dit de beste keuze geweest :)
Pagina: 1