Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:55
Heb afgelopen week een nieuwe applicatie opgestuurd om in de WP7 marketplace te worden geplaatst, deze zou dan 99 cent moesten gaan kosten.
Nu zie ik dat ik in m'n account bank informatie moet toevoegen, op zich logisch.

Ook is er de melding dat ik enkele formulieren moet invullen en naar Microsoft (Redmond) moet sturen voor de IRS. Ik heb toch helemaal niets met de IRS te maken? Wanneer die formulieren niet worden opgestuurd zal er 30% belasting over het geld worden gevorderd. Tel daar boven op dat er nog 30 cent af gaat voor de marketplace, dan blijft er nog zo'n 48 cent over per applicatie.
Daar moet dan waarschijnlijk in NL weer belasting over worden betaald (42% denk ik?), waardoor er nog zo'n 28 cent over blijft bij de verkoop van 1 applicatie. Blijft niet veel over dan....

Weet iemand hier of m'n beredenering klopt (of er zelf ervaring mee heeft)?

[edit]
Oh, nu ik ben ingelogd zie ik een stuk meer posts op het forum van AppHub.
Blijkbaar wil de IRS alles regelen of zo

[...]
Unfortunately that's not the way the IRS rolls
http://forums.create.msdn.com/forums/t/67058.aspx

[ Voor 19% gewijzigd door Jan_V op 24-11-2010 20:03 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik woon sinds bijna een jaar in de VS en heb dus beperkte ervaring met de IRS, maar ik kan me voorstellen dat de geldstroom die je opzet interesse opwerkt bij de IRS, omdat het via de VS loopt. De meeste formulieren zijn vaak niet echt moeilijk, hoewel de belastingwetgeving een van de meest complexe schijnt te zijn die er bestaat. Gok overigens niet, want eenmaal ingediende verklaringen blijven heilig.

Op de link die je geeft vragen ze om een W-8, wat gewoon een standaarddingetje is: http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/fw8ben.pdf

Volgens mij geldt er overigens een belastingverdrag tussen de VS en Nederland (weet ik niet zeker), wat erop neerkomt dat als je eenmaal belasting betaald hebt, je dat niet nog een keer hoeft te doen. De vraag is dan natuurlijk of de heffingen in de VS gaan gelden als loonheffing in Nederland, maar da's een tweede. :)

edet: Bijbehorende instructies: http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/iw8ben.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door Hillie op 24-11-2010 23:00 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
In principe zijn er belastingverdragen om te voorkomen dat er dubbele belastingen worden betaald. Die verdragen kunnen weer de vreemdste bepalingen bevatten. Denk aan uitzonderingen, importheffingen en exportsubsidies.
Neem contact op met de Nederlands-Amerikaanse Kamer van Koophandel in Den Haag, die bestaan juist voor dit soort issues.

Overigens, let naast de inkomstenbelasting ook op BTW.