Inklaringsproces TNT (via USPS)

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik heb twee weken geleden een laptop gekocht van eBay voor €380,-. Vandaag heb ik de volgende brieven/formulieren gekregen van TNT:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4

Op het verzendformulier staat aangegeven dat er een 'HP G62-149WM NOTEBOOK PC, I5 PROCESSOR, LIGHT SCRI' in zit met een waarde van $50 en dat het pakket een cadeau is. Ik heb op internet en hier in GoT opgezocht wat ik qua kosten kan verwachten, en bij alles wat van buiten de EU komt en meer dan €150,- waard is krijg je het volle kostenpakket. Nu zit er ook een formulier bij waar TNT mij vraagt in te vullen wat de inhoud van het pakket is en wat deze waard is. Ik ga het sowieso als gift/cadeau aangeven omdat het via de particuliere post is verzonden. Het is een tweedehands laptop dus ik denk dat een aangifte van €300,- redelijk is. Er wordt in de brief ook niet gevraagd om een aankoopbewijs, omdat het pakket als cadeau is verstuurd.

In het formulier kan ik dus invullen: 'Geschenkzending: Let op! Als geschenkzending geldt uitsluitend een zending van een particulier aan een andere particulier zonder enige tegenprestatie. Er moet altijd een waarde opgegeven worden.'

Wat zijn hier jullie ervaringen mee? Wat raden jullie me aan nu te doen en in te vullen op het formulier? Ik begrijp dat als er bijna geen mogelijkheid is aan de kosten te ontkomen ik gewoon zal moeten betalen, maar ik houd ze liever zo laat mogelijk. Kan ik ook zelf het pakket aanmelden bij de douane en zo de inklaringskosten van TNT vermijden?

Verwijderd

De waarheid? :?

GoT is niet een vraagbaak waar je kunt vragen hoe je de belasting kunt ontduiken. Het ding is 380 euro waard, want dat heb je ervoor betaald. Dat dien je dus in te vullen en daarover dien je belasting te betalen.

Je vraag over de inklaringskosten kun je vast wel bij de TNT vinden.

Dit topic is gesloten.