Kan je mobo dood zijn?

Pagina: 1
Acties:

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:35

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Ik heb na vele knutselpogingen mijn MSI K7T Turbo niet aan de praat kunnen krijgen:( Ik heb alles volgens het boekje gedaan, maar als ik op de powerknop drukte dan deed ie niks.
Ik ben al naar een compuwinkel geweest en die had geconcludeerd dat het aan de voeding lag(voeding was kaduuk), dus nieuwe voeding gekocht en toen alles weer in elkaar gezet, maar nog steeds geen teken van leven.
Dus mijn vraag is nu, kan je mobo dood zijn?
Hij was nieuw.

Nieuw, nu met Twitter

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer eens een bios reset

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Helaas zou dat niet lukken, want zelfs de indicatieledjes (conditie van het mobo) gaan niet branden. Hij doet helemaal niets:(

Nieuw, nu met Twitter

Verwijderd

Ja een mobo kan enorm dood zijn. In dit geval lijkt het een beetje alsof de powersupply het moederbordje ietwat heeft opgeblazen.

Zelf ook wel een gehad, CPU ook nog dood als piertje.:(

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Dat lijkt me sterk, want ik heb een 200 watt voeding. Is dat al genoeg om hem op te blazen?

Edit:
Ik heb alles gedaan volgens het boekje, maar nog steeds geen leven. Kan ik nu gebruik maken van de garantie en hem weer terug sturen? Tenminste als het niet aan mij ligt.

Nieuw, nu met Twitter

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:21

DarkSide

theres no place like ::1

Dat de indicatie lampjes niet branden hoeft opzich nog niet eens zo erg te zijn.
Zou gewoon ff de bios resetten. Of anders batterij er uit. ff 'kortsluiting' maken tussen de 2 polen. Batterij terugplaatsen, en pc aanzetten. Had ik ook een keer bij een vriend van mij. Was niets aan de hand

Suc 6.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Roko
  • Niet online
Tja, dan zou ik ermee terug gaan

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Hoe reset je je Bios als er geen leven te bekennen valt?

Edit:
Hoe weet ik dat mijn mobo wel voeding krijgt om de batterij er uit te halen en te kortsluiten?

Nieuw, nu met Twitter

• wiewatwaar
  • Laatst online: 20:19

wiewatwaar

whatever

De batterij verwijderen en enige minuten wachten bracht mijn mobo wwer tot leven. Probeer het maar

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• DarkSide

DarkSide

Zoals ik al zei: ik heb iets dergelijks meegemaakt en dit was de oplossing?
Proberen kan iig geen kwaad.
Wat je anders nog kan proberen. Is het doormeten van je power on knop. Om zeker te zijn dat deze wel schakelt. En als laatste zou je ook nog een schoevendraaier kunnen gebruiken om je pc aan te zetten. door deze op de PWR switch van je mobo te plaatsen ipv je pwr draadje. Mocht het dan echt niet werken, is toch echt je mobo dood

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
kan iedereen het even stap voor stap uitleggen wat ik moet doen, want dit is de eerste keer dat ik mijn compu op deze manier upgrade:)
Wat te doen als ik de bios reset?
Wat te doen als ik de batterij weghaal en weer terugplaats?

Edit:
Sorry als ik te veel vraag, maar dat komt omdat ik maar één compu heb. Als ik weer ga knutselen dan kan ik niet vragen hoe of wat:)

Nieuw, nu met Twitter

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
Bij de kt7 turbo zit een jumpertje dat moet je even kortsluiten (opzoeken in je manual) en dan is je bios gereset, dit mag alleen als je compu uit staat, dus eerst even het stroom eraf halen

Verwijderd

Je hebt een 200 watt voeding.. hmmm.

ik zal je een tip geven..... die AMD TB of Duron trekken 300 watt... (niet dat dat uitmaakt, maar voor de volgende x)...

Ik zou als ik jou was je moederbordje droog testen. alleen proc er op... en kijken of ie het doet.... ben je trouwens met overclocken bezig geweest??

• DarkSide

DarkSide

Kap open.
Bios batterij verwijderen
Kortsluiten met bv een schoevendraaier.(wel met de spanning er op, dus euro snoer aangesloten op voeding en in stopconctact)
Bios batterij terugplaatsen
Powerknop aan (en hopelijk een werkende pc)

Als je een multimeter hebt
Kijk dan of de powerswitch wel schakelt
Anders verwijder je je powerdraadje van je switch naar je moederbord (meestal aangeduid met PWR oid)
en sluit de 2 aansltuitingen kort met een schoevendraaier. Je pc zou dan ook aanmoeten gaan. (kan bv ook zijn dat dat draadje niet helemaal lekker is waardoor hij niet aanwilt gaan)

Suc6

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
probeer us soft power switch

dat draadje kan misschien vekeerd zitte bij mij was het draadje zwart-wit

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• ezwizard
  • Laatst online: 12-05 15:20
ja, klinkt errug verdacht veel alsof je powerknop het niet meer doet... heb ik zelf ook gehad... knop zat vastgelijmd en was gewoon los gekomen... ff vast gezet en hoppa gaaaaaaaan weer met die banaan... !!!! :9 :9

Verwijderd

nix kortsluiten, zit een jumpertje rechtonders je geheugen sloten deze moet je ff ompluggen (of erafhalen) maar dat staat duidelijk in je mobo manual

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
De powerswitch schakelt wel en ik ben niet bezig geweest met overclocken (das mijn volgende project).
Als ik mijn bios reset is dat dan het jumpertje van de CMOS? Hoe moet ik dat dan kortsluiten, moet ie kortgesloten worden op clear data of keep data?
Als dat niet lukt zal ik de batterij proberen, dus de schroevendraaier moet spanning krijgen van de voeding?

Edit:
Eh Feedback, dat is de jumper voor de CPU Front Side Bus Frequentie, ik geloof dat dat er weinig mee te maken heeft;)

Nieuw, nu met Twitter

• BurningSheep
ff op cleardata en dan weer terug op keep data, stroom erop en dan kijken of het is gelukt

Verwijderd

Jij kan ECHT goed lezen man... :)

Ik zou dat eens gaan proberen ja.

suc-6

Verwijderd

Tuurlijk is 200Watt genoeg , een CPU vraagt maar 1.6 volt ofzo , als je voeding dan ineens direct 220V geeft blaast het ding gewoon op . Hier is al es een topic over geweest .

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Kee, ik weet nu genoeg, tnks. Ik zal het morgen proberen. Als het niet is gelukt pleur ik maar weer mijn oude mobo er in en stuur hem lekker terug.

Nieuw, nu met Twitter

Verwijderd

Ik had laatst ook iemand die dacht dat zijn mobo (MSI Turbo)-proc-voeding-powerbutton dood was. Bleek dat in zijn handleiding (?) stond dat ie de cmos jumper moest verzetten. Niet dus. Gewoon jumpertje teruggezet, en tadaaa.... spul startte weer op.

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Kee, ik ga zo beginnen met mijn mobo, maar ik heb nog twee vraagjes.
Heb je n of twee snoeren nodig?
Hoe monteer je je snoer(en) op je stopcontact en je voeding?
Oke, nog eentje dan:
Als ik de batterij heb kortgesloten, is dan mijn bios gereset? Of....

Nieuw, nu met Twitter

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Tis gelukt, tnks;)

Edit:
Hij draait als een spinnend poesje:)

Nieuw, nu met Twitter

• BurningSheep
Misschien ook leuk om even te posten wat het probleem nou was :)

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Jumpertje van CMOS stond verkeerd. Ik had hem op keep data gezet, maar dat was verkeerd. Dus op clear data gezet en toen op de powerswitch gedrukt en daarna begon hij, wel een beetje moeilijk, maar hij ratelt beter dan mijn vorige (koeler dan):)
Het komt er eigenlijk op neer dat ik bios heb gereset:)
Mijn proc. blijft ook keurig netjes rond de 30 graden hangen:)

Nieuw, nu met Twitter

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:25
Elke tweaker moet het leren :)

Zelfs als je een grunse tweaker bent ofzo :+

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Volgend project is maar eens mijn modem vervangen door kabel of ADSL, maar dat hoort in een ander forum thuis;)
Daarna ga ik me maar begeven in het overclocken-forum:)
Dus genoeg om te leren idd.
O ja, dit is een laatste vraag voordat dit naar de bodem mag verdwijnen: Ben ik nu een tweakster?

Nieuw, nu met Twitter

Pagina: 1