Toon posts:

2 computers bestanden delen

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet zo goed waar ik mijn topic moest plaatsen.

Hier is mijn vraag.

Ik heb thuis een computer plus een laptop. Beide computers zijn verbonden aan de router(voor het internet)
Nou wil ik kunnen: via remote acces middels mijn laptop op de computer kunnen. Ik wil bestanden kunnen wisselen. Tevens wil ik via de laptop op de desktop van mijn computer kunnen. Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is :)

Wat heb ik hiervoor nodig? moet ik een netwerk opzetten? een server misschien? of kan ik gewoon simpelweg met een remote acces programma dit doen

Alvast bedankt.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:08

allure

Titaan fase 2/3

Welke OS`n draai je in je netwerk?

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-01 17:22

Iooryz

iooryz

Er zijn verschillende opties mogelijk:

als je alleen bestanden wilt kunnen uitwisselen, zou je er voor kunnen kiezen om gebruik te maken van je gedeelde mappen in Windows, hier zijn verschillende handleidingen voor te vinden op internet. Het is dan wel van belang om de handleiding te kiezen die bij je besturingssysteem past.

Zelf heb ik het zelfde, en ben ik ook redelijk veel onderweg. Daarom maak ik gebruik van dropbox, zodat ik ook via internet bij de bestanden kan, en ze automatisch worden gesynchroniseerd. Wel kun je dan normaal gezien maar 2 GB aan bestanden delen.

Als je windows gebruikt, zou je ook nog kunnen kiezen voor Remote Desktop. Ook hier is veel informatie over te vinden op het internet, maar deze mogelijkheid moet je alleen maar aanzetten, en hier hoef je geen programma's voor te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
allure schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:49:
Welke OS`n draai je in je netwerk?
windows 7 op beide pc's

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:40
Is Groove van Microsoft niets voor je?
Gebruik het zelf ook, en werkt gewoon prettig.

Verwijderd

Homegroup/thuisgroep aanmaken op 1 computer andere computer lid maken, debetreffende mappen met de rechter muisknop klikken->delen met/share with->homegroup/thuisgroep

Wat betreft de remote desktop functie, ligt aan de Win7 versie die de computer heeft, niet alle versies hebben de RDP server aan boord.
Je hebt Prof, Ultimate of Enterprise nodig op de computer die je wil overnemen. En een account MET wachtwoord op de computer die je wil overnemen.
Anders ben je aangewezen op een programma van derde. Teamviewer, VNC, RemoteAdmin, etc.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 19:05 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:17

M2M

medicijnman

zet in je systeem dinges in je configuratie scherm, remote desktop op "enabled". Typ in de client computer in een "run" venstertje: mstsc.

geeft de naam van de andere computer op, en druk op enter. Inloggen en klaar.

Voor bestanden delen, dat is eigenlijk vrij eenvoudig te vinden in de windows help.

Of gebruik voor het bovenstaande een andere programma, bijvoorbeeld teamviewer.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle hulp. Hier heb ik er zeker wat aan. Ik ga wat uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
het is allemaal goed gelukt. dr is 1 probleem. je kan geen multiple users inschakelenin windows7.
dat is erg jammer. is hier geen oplossing voor?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kijk eens naar Windows Live Mesh (zit in Live Essentials 2011 - is gratis)
Wikipedia: Windows Live Mesh

Features of Windows Live Mesh include:
Ability to sync up to 200 folders with 100,000 files each (each file up to 40 GB) for PC-to-PC synchronisations
Ability to sync up to 5 GB of files to "SkyDrive synced storage" in the cloud
Remote Desktop access via Windows Live Mesh and the Windows Live Devices web service
PC-to-PC synchronisation of application settings for applications such as: Windows Internet Explorer - synchronisation of favorites and recently typed URLs
Microsoft Office - synchronisation of dictionaries, Outlook email signatures, styles and templates

• Gianni Rombios
  • Niet online
Niet de bedoeling, grijs gebied.

[ Voor 85% gewijzigd door IEF op 25-11-2010 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, jongens

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij ben ik verkeerd begrepen :)

De bedoeling is dat mijn vrouw kan blijven werken op ons huiscomputer, terwijl ik via de laptop in kan loggen op de huiscomputer. Want, als mijn vrouw aan het werk is op de huiscomputer en ik probeer via de laptop op de huiscomputer in te loggen, dan word mijn vrouw automatisch uitgelogd. Is hier geen oplossing voor? of moet ik naar wat anders gaan zoeken dan remote desktop van windows zelf?

Mijn dank is groot.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:57
Remote desktop doet dit inderdaad automatisch.

Wat moet je doen op je pc dat je per se moet inloggen? voor het delen van bestanden hoef je niet in te loggen via RDP...

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
R.E. schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:50:
Remote desktop doet dit inderdaad automatisch.

Wat moet je doen op je pc dat je per se moet inloggen? voor het delen van bestanden hoef je niet in te loggen via RDP...
word bestanden bewerken. software installeren. bestanden uitwisselen. ik kan natuurlijk ook gewoon naar de huiscomputer lopen, maar gemakkelijker is als ik het allemaal via remote access kan doen.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Dit is toch niet helemaal de bedoeling, grijs gebied.

[ Voor 155% gewijzigd door IEF op 25-11-2010 19:37 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:27

IEF

Why so serious?

Niet met twee users tegelijk kunnen inloggen op een machine is een limitatie die opgelegd is door Microsoft op haar desktop OS'en.

Er zijn diverse workarounds voor, welke meer of minder legaal zijn.
In elk geval, het blijft een grijs gebied, en dat gaan we hier dus gewoon even niet bespreken.

Ik neem aan dat de TS prima in staat is om zelf Google te gebruiken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.