H!GHGuY schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 09:38:
Het is fantastisch dat je door 3 muren het signaal van mijn monitor met gigantisch veel ruis kan opvangen.
Om er vervolgens een echt beeld van te vormen zul je behoorlijk wat processing power nodig hebben, en dan vraag ik me echt af of je er iets van zal kunnen lezen of als het gewoon wat contouren zijn.
Er zijn in veel gevallen veel eenvoudiger manieren om aan informatie te komen dan dit.
Eens, maar het ging meer om theoretische veiligheid, wat bijna geen enkele consument heeft. Ik ken althans niet de mensen die hun huis in aluminiumfolie hebben gewikkeld.
Backdoors zijn echt "on their way out". Wil je je product nog slijten aan overheden en grote bedrijven dan staat er in de contracten altijd dat het product geen backdoors, easter eggs en andere ongein mag bevatten. Bedrijven zijn als de dood voor schadeclaims die daaruit zouden kunnen voortvloeien.
Tja, ik wil het graag geloven, maar in software proberen anders zat mensen het nog.
Zie bijv.
http://www.ussg.iu.edu/hy...x/kernel/0311.0/0635.html voor een software voorbeeld. Je hoeft maar een keer 10M euro over te maken aan bijv. Linus Torvalds (of gewoon als een sleeper cell heel veel vertrouwen te wekken en dan op een bepaald moment een backdoor erin stoppen) en je kunt met lokale rechten alles doen wat je maar wilt (ik denk tenminste dat het niet meteen een remote-exploit mogelijk maakte).
Elk mens handelt voor een groot deel uit eigenbelang. Zo ook de protesterenden. Niemand zegt dat ze gek zijn, of ongelijk hebben. Ze hebben gewoon een andere mening over bepaalde topics.
Er is nu eenmaal een grote ongelijkheid in de wereld. En voor redenen die publiek geheim zijn wordt dit door zij die er het meest wel bij varen ook zo gehouden.
Eens.
Tot nader order is democratie niet het beste, maar het minst slechte systeem.
Als persoonlijke favoriet zou ik het verlicht despotisme naar voor schuiven, maar de praktische implementatie laat meestal (en zeker na verloop van tijd) te wensen over. Dus moeten we het maar op democratie houden, denk je niet?
Ik neem aan dat jet het dan hebt over de tyrannen uit het Oude Griekenland. Ja, dat lijkt mij ook het beste systeem. Het moet echter wel redelijk eenvoudig zijn om over te stappen op een andere als hij/zij echt gekke dingen gaat doen.
Trouwens is het idee van democratie in theorie fantastisch. De implementatie trekt echter ook weer scheef aangezien de verschillende regeringsorganen geen weerspiegeling zijn van de maatschappij. Er zijn weinig politici met een achtergrond van bakker, slager, sanitair manager of poetsvrouw. Advocaten, bedrijfsleiders en andere mensen van goed pluimage zijn er dan weer te over... Wat kan je eraan doen?
Eens.
Sure, dan zoek je maar een 2de materiaal die een deel van de andere straling voor zijn rekening neemt, tot er niets overblijft...
Ja, maar het punt blijft dat de gemiddelde administrator dat soort informatie niet heeft. Ik denk bovendien dat de methode die ik in mijn hoofd heb, zelfs in jouw scenario waar niet alle frequenties worden geblokkeerd nog steeds kan werken. Misschien moet er voor de praktische implementatie wel een heel lab omheen worden gebouwd om het werkend te krijgen, maar misschien ook niet. Ik denk dat er heus wel een paar mensen dat soort dingen hebben geprobeerd, maar het is misschien het makkelijkste voor deze discussie om aan te nemen dat wat ik bedacht heb onmogelijk is.
Ik had het over meer dan 0 bits, dus minstens 1, in tegenstelling tot jouw assertie dat het onmogelijk is om gegeven een doos met een zender omwikkelt met aluminiumfolie informatie op te vangen (dit is een model van de situatie). Waarom ik door dat te zeggen een Wikipedia artikel zou moeten lezen dat nooit meer informatie kan bevatten dan de boeken die ik over informatietheorie heb gelezen, begrijp ik niet.
Wie heeft belang bij Stuxnet?
Dat had ik zelf al lang bedacht, maar geeft geen antwoord op de vraag. Er zijn zoveel mensen die belang kunnen hebben. Heb je wel eens die James Bond film gezien waar een externe partij een oorlog probeert te beginnen tussen twee partijen?
Gegeven de situatie zou ik er niet voor durven uitkomen als ik jou was.
Ik zie eigenlijk niet waarom niet. Als de klant niet wil betalen voor veiligheid, krijgt hij het niet en anders wel.
Volgens wat de media vertelt (niet dat ze de waarheid in pacht hebben) was de beveiliging... Welja, was er geen beveiliging. Ik zou zowaar het idee krijgen dat het toestel waar ik aan werk (transport van digitale video) meer beveiligd is dan dat toestel voor nucleair materiaal...
Dat zou me niets verbazen. In jouw geval wordt aangenomen dat mensen graag gratis willen kijken. In het geval van ultra-centrifuge wordt aangenomen dat de gebruikers vertrouwd kunnen worden en dat het daarom geen veiligheid nodig heeft. Die "en dat het daarom geen veiligheid nodig heeft" is een redenering die je niet kunt maken. Dat er toevallig geen netwerkkabeltje zit tussen die centrifuge en de CIA (of andere 3 letter organisatie) wil niet zeggen dat er geen enkele invloed mogelijk is.
Voorbeeld: je kunt alle winkels die USB keys verkopen in de 50 km rondom dat instituut opkopen en daarvan de hardware een klein beetje modificeren, zodat het in de buurt van de faciliteit (via GPS bijv.) een net iets andere functie heeft.
Je haalt enkele van mijn beweringen door elkaar.
Wat ik hierboven ook al zeg: er zijn gemakkelijker manieren voor de NSA om aan jouw data te komen dan een grote scanner naast je huis te plaatsen.
Eens.
Criminelen proberen ook niet "specifiek jouw systeem" te kraken. Ze proberen ELK systeem te kraken dat hen voordeel kan opleveren. Toevallig is jouw systeem ook zo'n systeem dus wordt ook JOUW PC geviseerd.
Ja, maar als je je systeem redelijk beveiligd en niet te stomme dingen doet, gebeurt dat niet. Het is mij althans op Linux nog nooit gebeurd. [/quote]
Een woordenboek hoeft geen afspiegeling te zijn van wat er gebruikt wordt op een bepaald geografisch oppervlak.
Zoek maar eens met google naar: daarenboven site:.nl en daarenboven site:.be
In het eerste geval zie je alleen maar hits van woordenboeken. In het tweede geval zie je vooral hits van Belgische websites die het woord echt in documenten gebruiken.
Ik kan me ook niet herinneren dat het in mijn Nederlandse boeken heeft gestaan en ik heb het ook nog nooit van een Nederlander gehoord.
Dus dat iets in een woordenboek staat, betekent op zich niet zo veel. Mijn begrip van een taal is dat deze wordt gedefinieerd door zijn/haar gebruikers, welke woorden en spelling er in kranten gebruikt wordt, etc., maar wel zo dat die gebruiker zijn taal consistent gebruikt en dat het dus ook mogelijk is om foute spellingen en incorrecte grammaticale constructies te gebruiken. Het Groot dictee der Nederlandse taal, gebruikt dan ook op dit moment een andere taal dan de kranten gebruiken en is daarom een beetje kunstmatig. Als je een brief zou schrijven volgens de nieuwe regels (die bijna niemand kent) dan zouden ze toch wel denken dat jij de persoon bent die geen Nederlands kan schrijven. Een beetje een belachelijk situatie is er dus nu in Nederland.
Edit:
En jahoor, je bent een Belg. Dat Nederlands toevallig een officiële taal is van België wil niet zeggen dat ze er ook dezelfde taal gebruiken als in Nederland. "daarenboven" is gewoon Belgisch taalgebruik.