• anexis79
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-02 12:50
Goeie avond tweakers

Wie oh wie heeft een antwoord voor mij

4 maanden terug heb ik een nieuw systeem gekocht

Specs:

Asus m4n68t pro ,sAM3 ATX ,nf630a ,DDR3 ,PCIe
Asus ati radeon EAH5770 Cucore
Coolermaster HAF 922
AMD phenom II x4 945
Corsair value ram DDR3 1333 ,lat 9-9-9-24
OCZ Modstream pro 500W

Na een aantal weken had ik een vermoeden dat er iets te traag was in deze configuratie

Ik dacht het moederbord maar weet het niet zeker

Na het nalezen van de moederbord specs viel mij wel op dat de bus snelheid van dit budget bordje aan de lage kant is

Is het zo dat dit mijn processor ,videokaart en geheugen behoorlijk afknijpt of denk ik het maar

Als mijn vermoeden juist is wil ik binnenkort een nieuw bordje halen

namelijk de asus M4A79XTD USB3 EVO

Zou ik hiermee echt vooruit gaan

Kom er niet uit

:? :? :?

Path of Exile

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
Ik zie niet het probleem..

Ik kijk naar beide moederbords, en er zit wel iets verschil in, maar als je denkt dat het traag gaat, is het misschien handig om ons te laten weten, Hoeveel Intern Geheugen je precies hebt, en op welke Clocksnelheid je CPU loopt (bijv @2,4 GHZ).. (ook handig is, welk win7 x64 of x86, of vista/Xp je hebt !!)

Wat zou je kunnen doen met deze moederboard:

1. Kijken of je CPU kan overclocken (kijk op google, hoe, wat, wanneer, en waar)
2. Kijk ook eens of je BIOS kunt Updaten (misschien loopt de CPU en Intern dan wat beter)
3. Kijk op google of meerdere mensen hier last van hebben. (dit kun je zeker weten vinden op google, goed gericht zoeken is al een oplossing)

4. Als niks mag baren, dan zou je eventueel kunnen overstappen, maar ik denk dat je er niet zoveel zult van merken

Hopelijk kun je hier iets mee ;)
Voor eventuele drivers enzo, kijk op asus.com ;) (of anders support.asus.com en dan moederboard typen invullen)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 21:23
Je moederbord is niet de bottleneck in deze configuratie. Veelal zit er erg weinig verschil tussen de performance van de verschillende moederborden op dezelfde socket. Ik heb zelf geen ervaring met de chipset van jouw moederbord, maar ik zou als ik jou was eerder geld stoppen in een SSD

Verder kun je ook nog even een aantal tests doen om te kijken of je hardware naar behoren presteert (bijvoorbeeld een 3dmark test) en die vergelijken met vergelijkbare systemen

[ Voor 23% gewijzigd door jaapsander op 25-11-2010 10:54 ]

• anexis79
Ben ik weer

Was maybe niet helemaal duidelijk

Sorry sorry

Het probleem is dat het behalve een verouderde chipset (NVIDIA nForce 630a)

Een doorvoersnelheid heeft van 1600 tot 2000 mt/s

Helemaal niet bij nagedacht toen ik mijn systeem kocht

Dus mijn gedachte was / is dat met een nieuw bord met een hogere doorvoersnelheid de andere componenten beter tot hun recht komen

Of sla ik hier nu de plank volledig mis

Voor de rest heb ik 4 GB geheugen DDR3-1333
De processor loopt op 3 ghz
En ik draai Windows 7 home basic 64 bit

Path of Exile

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat ook je OS een rol erin mee kan spelen want Windows 7 Home Basic is een zeer uitgeklede versie en staat gelijk aan Windows 7 starter edition. Het kan ook zijn dat je het misschien verkeerd geschreven hebt en Windows 7 Home Premium bedoeld en in dat geval denk ik dat het moederboard de bottleneck kan zijn.

• anexis79
Heb net even gekeken maar draai toch echt de windows 7 home basic edition

Maar wat heeft mijn windows OS met de doorvoersnelheid van mijn moederbord te maken

No offense

Path of Exile

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 21:23
Maar wat ervaar je precies als traag?? Is het het opstarten van programma's, is het het aantal fps in games? Misschien kun je daar nog wat duidelijker in zijn. Een ouder chipset met een iets tragere HT bus kan voor een performance verlies zorgen, maar zeker niet zoveel dat je quad core machine traag aanvoelt

• anexis79
De computer is opzich niet traag

Windows start snel op

Programma's laden snel

En de meeste games kan ik zekers vlot spelen

Bedoelde het meer in de zin van dat ik voor mijn gevoel niet het uiterste uit deze configuratie haal omdat ik het idee heb dat mijn moederbord door de langzamere HT bus de rest van de onderdelen vertraagd

En zo ja zou ik er dan een flinke boost van mogen verwachten als ik een ander bord koop of valt dat wel mee

Path of Exile

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:25

Trygve

Redacteur
Heb je dat idee (zit het tussen je oren) of merk je het ook echt ergens aan? Heb je al benchmarks gedraaid en die vergeleken met online resultaten?
Wat voor HDD heb je? Dat is eerder een bottleneck dan het moederbord.

• anexis79
Ik hou het even bij de reactie van Jaapsander

Vroeg me alleen af of die HT bus voor een snelheids verlies kon zorgen ten opzichte van de rest

Maar schijnbaar valt het best mee

Kan hier voorlopig mee door hoor ,systeem is snel genoeg haha

In ieder geval iedereen bedankt voor de moeite

Path of Exile

Pagina: 1