Toon posts:

Auto backup gegevens computer naar USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een manier om een aantal van te voren gedefinieerde mappen automatisch te kopiëren naar een USB stick wanneer een bepaalde stick ingevoerd wordt.

Regelmatig voer ik voor mijn werk onderhoud uit aan POS computers die allemaal op min of meer de zelfde wijze ingericht zijn (OS: WEPOS Ready 2009, de uitgeklede versie van WinXP). De cruciale gegevens die per klant verschillen staan altijd in de zelfde directory. Nou wil ik graag een backup maken van een aantal gegevens voordat ik met de terminal aan de slag ga. Het is echter wat vermoeiend om de terminals in kwestie eerst op te starten, uit te loggen, in te loggen als admin, naar de betreffende mappen te browsen, ze te kopiëren enz. enz.

Is het mogelijk om dit proces te automatiseren. Bij voorkeur op zo'n manier dat de terminal niet helemaal meer opgestart hoeft te worden maar dat vanaf een USB stick wordt geboot en vanuit daar een aantal gegevens kopieer (o.i.d.).

Om rekening mee te houden:
- Ik wil hier graag 1 stick voor gebruiken. Wanneer ik een andere stick invoer moet er niet standaard een backup gestart worden, maar alleen als het label van de stick backup is of iets in die trant.
- Op 1 stick zullen backups van meerdere terminals gemaakt worden. Het is van belang dat wanneer een backup gemaakt wordt een nieuwe map aangemaakt wordt met als naam: "Backup [computernaam][datum][tijd]".

Weet iemand een mogelijkheid in die richting? Ik heb wat naar scripten gekeken zoals op http://www.cheqsoft.com/other.html en op http://www.michaelhorowitz.com/backupscript.html maar daar heb ik eigenlijk geen verstand van, dus om die volledig naar mijn voorkeur aan te passen wordt voor mij wat lastig.

Punten op een rij:
- bij voorkeur backup maken voordat terminal helemaal opgestart is
- backup alleen maken als een specifieke usbstick ingevoerd wordt
- van te voren definiëren waar backup van gemaakt wordt
- bij het maken van backup een nieuwe map op de usb stick maken waarin de bestanden geplaatst worden met als naam "Backup [computernaam][datum][tijd]"

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:37

JaltaH

meh

Kun je niet gewoon gebruik maken van autorun? Ik weet niet zeker of die functionaliteit nog in WEPOS zit...
Dus een autorun.inf bestandje op de usb-stick die automatisch wordt aangeroepen als de stick gelezen wordt. Zie bijvoorbeeld deze link.

Via autorun start je dan een script dat van de betreffende directory een kopie maakt. :)

Careful. We don't want to learn from this.