Problemen met helderheid netbook scherm

Pagina: 1
Acties:

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-12 09:21
Ik weet niet waar ik het anders moet vragen, vandaar hier.

Een paar maandjes geleden, augustus, heb ik een samsung n210 notebook gekocht en heb er nu voor de tweede keer problemen mee.
Mn beeldscherm (helderheid) doet vreemd, het rare is dat die het met de opstartschermen wel gewoon doet, tot dat ik mn wachtwoord moet intypen. Dan begintie vaak te flikkeren als een tl licht en wordtie dus erg erg erg donker (maar valt dus niet uit).
Als ik hem op zn de helderheid via de fn toets op zn helderst zet dan doet die het maar als ik hem ook maar een streepje minder zet dan knippert diet lijkt het of die uitvalt.. als ik heeel goed kijk zie ik dat er nog wel beeld is maar je ziet nagenoeg niks, enkel wat vormen van de openstaande schermen. Maar dan moet je alsnog heel goed kijken en er is gewoon niet mee te werken omdat het scherm zwart lijkt.

Op het moment zit ik tot februari in peru voor stage en dus is even terug naar de winkel helaas (nog) geen optie... ik heb mn netbook vanochtend weer teruggezet dmv een systeem herstel omdat ik dacht dat het misschien iets met de updates te maken zou hebben (de vorige keer was het ook na de updates uit mn hoofd). Maar zonder resultaat.
Zou het een defecte backlight of defecte inverter kunnen zijn (via internet gevonden)? het probleem is dus dat die het wel normaal doet en blijft doen als ik de helderheid op zn hoogst zet. Verder kan ik ook niet erg veel vinden op internet over soort gelijke problemen. Enkel dat hele schermen uitvallen en ook met de helderheid niets meer op te lossen is.

Hebben meer mensen hier last van (gehad) en is het makkelijk te verhelpen met een reparatie?

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||