Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik kwam er laatst achter dat ik met mn aluminium keyboard geen boot commando's kan uitvoeren, zoals de PRAM reset of BOOT volume kiezen (option key ingedrukt houden tijdens boot). Ik kan me herinneren dat ik het voorheen wel kon doen, volgens mij is het met een update erin geslopen.

Het is deels "op te lossen" (lees: workaround) door gebruik te maken van de Apple Remote. Hierbij de MENU toets ingedrukt houden tijdens booten, waarna je een boot volume kan kiezen. Heeft iemand toevallig een fix gevonden?

Info:
iMac i7 late 2009
Snow Leopard v10.6.4
Apple Wired Keyboard NL + numeriek (qwerty)

[ Voor 1% gewijzigd door aramdin op 24-11-2010 16:36 . Reden: extra info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Wat wil je precies doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb Intl. English wired en wireless alu keyboards en op allemaal werkt het bij mij gewoon. Lijkt me zeer sterk dat Apple dit er softwarematig uit zou slopen, aangezien procedures die hiervan gebruik maken overal beschreven staan.

Werkt Option als je eenmaal geboot bent wel goed?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33
Ik heb dit dus ook... Het werkt allemaal niet bij mij ;p. En heeft ook nog gewerkt ;x.

Ik heb iMac i5 Late 2009, met Snow Leopard 10.6.5 en dan een wireless keyboard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
@Atze
Boot volume uitkiezen, of PRAM reset of Verbose mode, etc

@Herko
Ja werkt verder normaal

Mooi verhaal, het werkt weer nadat ik het toetsenbord in de meest rechter USB poort steek (vanaf de voorkant gezien). Ik kan me herinneren dat ik dat ook al geprobeerd had, strange. Iig staat het internet er vol mee lijkt het:

http://lmgtfy.com/?q=imac+no+boot+keys+aluminium+keyboard

Instagram / YouTube