Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 13:52

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
We zijn hier bezig met het produceren van een constructie. Lassen, spuiten, aankleden etc. Nu leek het mij leuk om dit proces op een statief vast te leggen zodat ik het hele proces van begin tot eind achter elkaar kan plakken als een film. Nu werken we hier met een redelijk oude camera, een Canon 10D. Hij weegt dieplood haha en ik vroeg mij af of het mogelijk is om een dergelijke camera softwarematig te vertellen dat hij om de 30 of 60 minuten een foto te schieten. Zo niet, moet ik het met de hand doen.

Ik vrees dat ik het antwoord er al op weet want ik heb gegoogled en kan er weinig over vinden. Misschien dat jullie een idee hebben.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Met de Canon TC-80N3 afstandsbediening misschien? :)

Kost wel 150 dollar.

[ Voor 36% gewijzigd door CodeCaster op 24-11-2010 16:38 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Canon D10 is een relatief nieuwe waterbestendige camera. Bedoel je misschien de 10D spiegelreflex?

Dit is een D10
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/6/canon-d10.jpg

Dit is een 10D
Afbeeldingslocatie: http://ritzer.nl/eshop/images/a-Canon-EOS-10D-2views.gif

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:14
Kijk eens naar CHDK : http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK

De D10 staat erbij als 'beta' supported..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Anders misschien een USB kabeltje met een laptop eraan. Er zal vast wel software te vinden zijn waarbij de ontspanner periode is in te stellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Mijn excuus mensen, ik bedoel de 10D haha.. Dus de zwarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Als je de bijbehorende juiste kabel nog hebt, want de 10D heeft geen standaard mini-usb-aansluiting, dan kan dat volgens mij gewoon met EOS Utility van Canon.

edit: ik was in de war met de voorloper, de D60. Die heeft een andere aansluiting. De 10D heeft wel nog het formaat van de D60, maar wel een modernere aansluiting zoals de 20D en verder.

Ergo: dat kan heel eenvoudig. Wel bij voorkeur de camera met de batterijvormige adapter ook op het lichtnet aansluiten.

[ Voor 53% gewijzigd door dreamscape op 24-11-2010 16:46 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Je kunt hem via USB op je pc aansluiten en dan met de bijgeleverde software automatisch een foto maken om de zoveel seconden/minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Duidelijk... laptopje kan geregeld worden.. software kan ik neem ik aan downloaden.. kabeltje.. kabeltje.. aha! Dat wordt een goeie! :D

We gaan even spitten hier in de kasten. Ik zie op de camera een aansluiting zitten die heet: Digital en lijkt op een mini usb. (of is dat misschien wel)

Ah, we hebben er nog 7 in het magazijn hoor ik! Dus kabel hebben we ook! Mooi.. en nu testen maar!

[edit] wat een vervelende website van Canon zeg.. jeetje.. navigeren is een drama :(

[ Voor 10% gewijzigd door RoyK op 24-11-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:39

rapture

Zelfs daar netwerken?

Haal een 3rd party versie van de RS-80N3. Je hebt alleen de connector en de kabel nodig, dus het doosje met de schakelaar kan eruit. Je kan nu manueel, met een plc, met een parallelle poort (met wat transistors ertussen),... sluitingen tussen de draadjes maken om de camera te bedienen.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 24-11-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

RoyK schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:50:
Duidelijk... laptopje kan geregeld worden.. software kan ik neem ik aan downloaden.. kabeltje.. kabeltje.. aha! Dat wordt een goeie! :D

We gaan even spitten hier in de kasten. Ik zie op de camera een aansluiting zitten die heet: Digital en lijkt op een mini usb. (of is dat misschien wel)

Ah, we hebben er nog 7 in het magazijn hoor ik! Dus kabel hebben we ook! Mooi.. en nu testen maar!

[edit] wat een vervelende website van Canon zeg.. jeetje.. navigeren is een drama :(
Ik weet niet of die software te downloaden is, ik dacht het wel als je het serienummer van de camera bij de hand hebt, maar in de doos van de camera hoort een CD te zitten met daarop de software. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:34
Even een titelfix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zie hier http://www.sharewareconne...php?list=Canon+D10+Camera een link naar http://www.stopmotion-software.com/

Misschien kun je daar iets mee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

If you have a webcam, DV camera, or video camera and capture interface you can start animating!
[...]
Use it as many times as you like, over as many days as you like, for a total time of 5 hours.
En daarna 50 dollar. Lijkt me een beetje duur voor iets wat waarschijnlijk niet zal werken met deze camera :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Dank je PowerUp, ik kon het niet zelf merkte ik.

Ik zal even tussen de freeware gaan neuzen. De CD is denk ik al jaren verdwenen. Ik ben al een hele stap verder. Het is mogelijk, daar ben ik al blij om. nu nog even de boel werkend krijgen.

Op de site van Canon wordt ik niet veel wijzer. Blijkbaar heeft iedere camera zijn eigen utility software.. en zijn er tientallen updates te vinden voor allerlei utilitys. Ze hebben het er niet makkelijker op gemaakt als je het mij vraag. Maar, nu ben ik een leek op dit gebied dus duizeld het zowieso :P

Morgenochtend ga ik er meteen mee aan de slag. Bedankt voor de feedback zover en ik zal jullie informeren of het gelukt is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Niet om je topic te kapen hoor, maar dit ook te doen op een Nikon D70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Downloaden is inderdaad wat lastig, maar wel (legaal) mogelijk.
Kwam er ongeveer op neer dat je één van de eerste versies van de Canon software moet downloaden (van ik dacht de de oude Canon D30 (niet 30D)) en vervolgens via een aantal updates de nieuwste versie erop kunt krijgen. Het is wel ergens te vinden met Google. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:59

bobcom

Dedicated dabbler

HIER en HIER twee potentiele oplossingen voor je probleem.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
bobcom schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:34:
HIER en HIER twee potentiele oplossingen voor je probleem.
In diezelfde richting heb je dan ook nog deze. Iets onder de 15 euro, alleen wel wat langere verzendtijd.
natasdiamon schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:05:
En hier voor Nikon. Een softwareoplossing weet ik niet, maar zal er vast ook zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door -DG- op 24-11-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:43:
[...]

[...]

En hier voor Nikon. Een softwareoplossing weet ik niet, maar zal er vast ook zijn.
Bij dezelfde remote voor de D90 staat er op het forum van DX bij dat het niet werkt voor timelapse.Software matig kan het met software van Nikon geloof ik (Capture NX ???).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
natasdiamon schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:05:
Nikon Camera Control Pro v2. Werkt voor de D5000 en D3000. Ik ga er vanuit dat dit ook werkt voor een D70 dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:48:
[...]

Bij dezelfde remote voor de D90 staat er op het forum van DX bij dat het niet werkt voor timelapse.Software matig kan het met software van Nikon geloof ik (Capture NX ???).
Oke, dan weet ik het ook niet zeker. Voor eenmalig project op een plek met stroom blijft een laptop met kabeltje toch wel een prima oplossing.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27

sapphire

Die-hard pruts0r

-DG- schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:43:
[...]

In diezelfde richting heb je dan ook nog deze. Iets onder de 15 euro, alleen wel wat langere verzendtijd.

[...]

Bestel dan gelijk via Ebay, dat duurt hoguit 2 weken terwijl DX vaak het dubbele is :P

Gabriël AM5

Verwijderd

Je kan EOS utility update ook gebruiken om te installeren door enkele hacks in het register. Google daar eens naar en je zal het vinden.
Bij de laatste versies gaat dit wel niet meer omdat er extra beveiliging is bijgezet. Maar je zal zeker nog een versie vinden waar enkele hacks al de oplossing bieden.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Hacken en dergelijken ben ik niet zo in thuis. Ik wil gewoon een installatie downloaden en draaien die handel. Als het allemaal te moeilijk gaat worden gaat het zijn doel voorbij. Het is enkel een leuk expirimentje, als ik daarvoor allerlei gekke dingen moet gaan doen in registers en zo is het lolletje er al een beetje vanaf.

Ik ben even aan het neuzen in de freeware spulletjes..en probeer ik de software van de 10D boven water te krijgen op de zaak. Er moet toch wel iets te downloaden zijn voor deze camera.. ik hou jullie op de hoogte

Verwijderd

Dan kan je Canon EOS Utility enkel installeren van de CD en eventueel een update over zetten. Maar als je Vista of Win7 gebruikt kan je al vergeten dat die oude versie van op de CD nog wil installeren.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Dank je Rizon, ik heb ook even contact gehad met Canon Nederland wat ik nu het beste kan doen. Want er staan tientallen updates op hun site, maar daar is geen wijsheid uit te komen. Wat een onoverzichtelijke bende is dat. Alles is gewoon in 1 dir gegooid, zo lijkt.

Maargoed, om een lang verhaal kort te maken is het eigenlijk niet mogelijk om de camera om de zoveel tijd een foto te laten maken, mits je daar extra hardware voor aanschaf. Het enige wat de Utility software kan doen is het beeld capturen wat de camera ziet. En zou ik dus op de computer iets moeten ondernemen dat hij steeds om de x aantal minuten een screenshot schiet van het scherm. Dat wordt mij allemaal te omslachtig.

Ik ben weer wat wijzer, en jullie misschien ook. Bedankt voor het snelle reageren allemaal en het steuntje in de rug. Ik ga hier verder rommelen met ideetjes. ;)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zou dan toch echt serieus zo'n timer remote overwegen. Kost je 15~20 euro op ebay en werkt perfect voor jouw doel :)

Gabriël AM5

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ja, dat is misschien nog een idee. Alleen duurt het te lang. Ze gaan vandaag of morgen fabriceren en vertrekt het naar het buitenland. Dus ik heb niet zo veel eBay-tijd :P

Ik ben even aan het bellen met wat lokale winkels om ons heen.. als het meer als 2 tientjes kost vind ik het wel welletjes. Zoals gezegd, het is allemaal maar een beetje experimenteren.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

45 euro in den haag

Aan te rijden vanaf schiedam, alleen wel buiten budget dan :(

Gabriël AM5

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Thanks Sapphire. Het project is officieel afgeblazen. bij deze ;)

Pagina: 1