Toon posts:

Paradigit repareert niet binnen de gestelde termijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op 3 november 2010 heb ik mijn computer naar Paradigit gestuurd voor garantie. Het gaat om een bij Paradigit bestelde computer, waarvan later een eigen upgrade van moederbord, geheugen en processor is uitgevoerd. Het betreft een 9800GX2 met artifacts, random bsod's en lage FPS (wat geen driverprobleem is), deze verschijnselen waren al voor de upgrade en ook op een andere pc.

Ik heb mijn situatie duidelijk uitgelegd dat ik mijn computer de 26e nodig heb en daarom graag voor dan terug wil. Gelukkig hadden ze hier begrip voor en is mij verzekerd dat de pc binnen twee weken terug is en er werd uitgelegd dat een reperatie maximaal twee weken duurt. Echter konden ze dit helaas niet waarmaken.

Meerdere keren hebben wij gebeld en is ons verteld dat de computer in behandeling was. Op maandag 22 november werd gezegd dat er een nieuwe kaart is ingezet en dat we opnieuw konden bellen voor meer informatie. De volgende dag dinsdag wordt ons verteld dat er geen nieuwe kaart is ingezet, meer wist hij niet. Vandaag heb ik mijn vader opnieuw laten bellen en is ons verteld dat er een nieuwe kaart is ingezet (yippie) maar dat de problemen nog steeds voorkomen. Voor mij is het zeker dat de videokaart kapot is maar zei zeiden dat de nieuwe kaart ook niet stabiel draait.

Hoe is het mogelijk dat de nieuwe videokaart problemen geeft? Het enige dat ik me kan bedenken is dat de voeding naar de Filistijnen is.
Is er een manier om de garantie te versnellen of om aan meer informatie te komen, verder dan het callcenter kom ik niet.

Alvast bedankt,

JaHetIsChris

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 15:43

GieltjE

Niks te zien...

Voeding, Geheugen, Moederbord, Processor en andere rand apparatuur kunnen opzichzelf of samenhangend voor problemen zorgen. Dit is iets wat paradigit zal moeten testen en (hopelijk) verhelpen.

Probeer ten eerste altijd netjes te blijven en duidelijke afspraken te maken.
Verder denk ik niet dat we jou hier veel mee kunnen helpen zonder alle specificaties.

[ Voor 3% gewijzigd door GieltjE op 24-11-2010 16:41 ]

Hell / 0

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet welke vestiging je hem heen hebt gebracht, maar de laatste keer dat ik zoiets had (toevallig ook defecte videokaart, was in begin 2004), ben ik naar hun vestiging Eindhoven gegaan. Was in de buurt en hebben daar een technische dienst balie naast de winkel. Nummertje trekken, wachten tot je geholpen word, en vervolgens samen met de TD'er 1,5 uur aan het prutsen zijn net zo lang tot het werkt. Indien nodig poot stijf houden dat je niet weggaat voor het werkt ivm historie van die bak.

In jouw geval zou ik gewoon naar een winkel gaan. In dit soort gevallen is face 2 face contact net iets makkelijker. Plus de verkoper kan voor jou bellen naar nummers die jij nooit zult krijgen.

Je kunt ze bij Para prima aan hun belofte houden. Gewoon stellen dat ze hun afspraken niet nakomen (waar je gelijk in hebt) en er op staan dat ze uiterlijk de volgende dag om 12.00u met een oplossing komen. Meestal werkt dat wel, desnoods naar de manager van dienst vragen (callcenter of winkel).

Vraagje aan jou: als de problemen er ook waren voordat je zelf die upgrade hebt gedaan, weet je dan 100% zeker dat je voeding het allemaal wel kan trekken en dat ie niet te licht is?

En groeten is niet nodig, zie ook GoT FAQ :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:42:
Ik weet niet welke vestiging je hem heen hebt gebracht, maar de laatste keer dat ik zoiets had (toevallig ook defecte videokaart, was in begin 2004), ben ik naar hun vestiging Eindhoven gegaan. Was in de buurt en hebben daar een technische dienst balie naast de winkel. Nummertje trekken, wachten tot je geholpen word, en vervolgens samen met de TD'er 1,5 uur aan het prutsen zijn net zo lang tot het werkt. Indien nodig poot stijf houden dat je niet weggaat voor het werkt ivm historie van die bak.

In jouw geval zou ik gewoon naar een winkel gaan. In dit soort gevallen is face 2 face contact net iets makkelijker. Plus de verkoper kan voor jou bellen naar nummers die jij nooit zult krijgen.

Je kunt ze bij Para prima aan hun belofte houden. Gewoon stellen dat ze hun afspraken niet nakomen (waar je gelijk in hebt) en er op staan dat ze uiterlijk de volgende dag om 12.00u met een oplossing komen. Meestal werkt dat wel, desnoods naar de manager van dienst vragen (callcenter of winkel).

Vraagje aan jou: als de problemen er ook waren voordat je zelf die upgrade hebt gedaan, weet je dan 100% zeker dat je voeding het allemaal wel kan trekken en dat ie niet te licht is?

En groeten is niet nodig, zie ook GoT FAQ :)
De problemen vonden al plaats op de hardware die in de computer zat bij aanschaf, 520W is genoeg voor mijn vorige specs, buiten dat neem ik aan dat een winkel als paradigit me geen voeding erin knalt met te weinig vermogen.

De pc is gekocht bij vestiging Maastricht en hier is de garantie geregeld, de computers zijn verzonden naar Eindhoven. Aan de telefoon is ons verteld dat het NIET mogelijk was deze te komen ophalen (dit vroegen we omdat dit sneller zou zijn dan te wachten op verzending) omdat er geen bali zou zijn...

Morgenvroeg bellen we nog eens en vragen we of ze ons kunnen doorverbinden. Zoniet dan gaan we even langs bij Maastricht.

Verwijderd

Ik heb even de titel van je topic verduidelijkt.

Ik snap momenteel even niet wat voor antwoorden je zoekt :? Wil je weten wat de technische oorzaak is van je problemen of wil je weten welke stappen je kunt ondernemen? Daarnaast vraag ik mij af waarom men de 26e niet gaat halen? Men kan de boel morgen toch nog met een koerier versturen? En waarom krijg je niemand te spreken die je voldoende info kan geven?

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik snap niet helemaal hoe je een datum bij een reparatie kunt eisen. Wil je dan voorrang op andere mensen die hun pc ook graag zo snel mogelijk terug willen? Het duurt zolang als het duurt en natuurlijk zal Paradigit je gerust proberen te stellen en een gemiddelde reparatieduur aangeven, maar zie dit niet als een keiharde afspraak, want geen verkopen kan op afstand de reparatieduur beinvloeden. Ik weet uit ervaring dat klanten soms iets anders horen of uit de woorden van de verkoper opmaken dan dat er bedoeld wordt.. Daar bedoel ik verder niets mee, maar het gebeurd heel veel en kan voor een hoop wrijving zorgen. De winkel is onder de garantie wel verplicht te zorgen voor een redelijke snelheid, maar je kunt niet zelf bepalen wat redelijk is. Als er dan ook complicaties zijn, dan duurt het nu eenmaal langer.

Verwijderd

Het is zaak voor de winkel om de overlast voor de klant te minimaliseren. Ik zie niet in wat er in de weg staat om een termijn af te spreken waarbinnen de reparatie plaats vindt? Helaas wil je vooraf liever consequenties afspreken bij het niet halen van de termijn...

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Het probleem is dat een winkelier die met een reparatiecentrum werkt geen afspraak kan maken, want zij geven het werk uit handen en kunnen het niet beinvloeden. Moet bovendien een klant die dit niet doet dan maar langer wachten? Een reperateur werkt 1 voor 1 de reparaties af. Als de volgorde bespreekbaar is, dan zijn andere mensen daar de dupe van. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt vind ik.

Verwijderd

Het is de verantwoording van de winkel te zorgen dat *alle* reparaties binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast plaatsvinden. Het is geen kwestie van voorrang. Iedere klant heeft dezelfde rechten, en die gelden altijd ten opzichte van verkoper en niemand anders. Waar een winkel aangeeft dat de vertraging zich in een reparatiecentrum bevindt, is dat niet het probleem van de klant maar van de winkel.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 07:37:
Het is de verantwoording van de winkel te zorgen dat *alle* reparaties binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast plaatsvinden. Het is geen kwestie van voorrang. Iedere klant heeft dezelfde rechten, en die gelden altijd ten opzichte van verkoper en niemand anders. Waar een winkel aangeeft dat de vertraging zich in een reparatiecentrum bevindt, is dat niet het probleem van de klant maar van de winkel.
Alleen de termijn die nu verstreken is lijkt mij nog steeds niet perse onredelijk. Dus in principe heeft de TS alleen een punt wanneer vooraf is gezegd dat de pc gegarandeerd 26 november terug zou zijn. Maar het lijkt mij sterk dat ze dit zo gezegd hebben, ik vermoed eerder dat het iets was in de geest van "normaal duurt een reparatie niet meer dan twee weken dus u heeft uw pc waarschijnlijk 26 november weer thuis". Tenminste ik ben er niet bij geweest maar een datum garanderen is niet slim aangezien je nooit weet hoe druk het is en hoe lang je bijvoorbeeld op onderdelen moet wachten om maar wat te noemen.

Even buiten de vraag of de TS gelijk heeft of niet kan de TS nu eigenlijk verder niet zo veel. Die PC is nog daar en werkt blijkbaar nog niet zoals het moet, dus dan kan Paradigit de pc wel in de huidige staat terugsturen maar daar heeft de TS ook niks aan. Hij kan dan beter wachten totdat de pc goed gerepareerd is. Verder ligt de pc nu waarschijnlijk in het centrale reparatiecentrum van paradigit dus is langs een balie gaan om direct een oplossing te eisen ook geen optie.

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 25-11-2010 08:56 ]

Verwijderd

Mijn reactie ging dan ook meer in op wat tuk217 schreef :) Wat een redelijke termijn is is natuurlijk open voor discussie. Waar echter een afspraak gemaakt wordt, verandert dat. Is het een concrete deadline? Is het een indicatie?

Zeg jij concreet toe zonder voorbehoud dat het de 26e is opgelost, dan ben je in gebreke als je het niet redt - hoe goed de redenen dan ook zijn. Nu hoeft dat op zich niet zo'n groot drama te zijn, zolang je pro-actief naar een oplossing voor de reden van de deadline kijkt. Is een leen-PC een oplossing? Zijn er inkomsten te derven?

Als er minder concreet een toezegging is gedaan, dan kan je bij verstrijken wel vragen om een concretere afspraak - ook dat is redelijk. Is de indicatie ca. 2 weken, dan is het redelijk dat je na die 2 weken niet weer te horen krijgt "ongeveer 2 weken" maar dat er concreet afgesproken wordt wat er gaat gebeuren en wat er gedaan wordt als dat toch onhaalbaar blijkt.

De sleutel is communicatie en goede afspraken. Maak vriendelijk maar goed duidelijk wat je verwachtingen zijn. Laat reparateur zelf met voorstellen komen maar vraag zoveel mogelijk om concrete toezeggingen, zeker als er al een keer sprake is van het missen van een 'deadline'.
Pagina: 1