Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:39
Onlangs heb ik mij ingeschreven voor informatie en intresse van woon project X, bij een makelaar in de buurt. Vanaaf dat moment heb ik er bovenop gezeten voor de eerste verkoop. Een paar dagen geleden was het zover een brief met de volgende tekst:

Onlangs heeft u uw belangstelling kenbaar gemaakt voor de nieuw te bouwen woningen in project X te Y. Inmiddels mogen wij starten met de verkoop van de vrije sector woningen. Dit zal gaan om 20 woningen in de prijsklasse vanaf € 215.000,- V.O.N tot € 329.000,- V.O.N. De verkoop van deze 20 woningen gaat van start op maandag 22 november 2010 om negen uur. Vanaf negen uur 's morgens zijn de brochures beschikbaar op ons kantoor X en heeft u de mogelijkheid direct uw voorkeur door te geven. De verkoop zal gaan volgens het principe "wie het eerst komt, wie het eerst maalt". Het betreft collegiale verkoop met makelaar Y en Z. De makelaars van deze kantoren zullen woensdagmorgen ook bij ons op kantoor aanwezig zijn, zodat de verkoop op één locatie van start zal gaan.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en zien uw komst met belangstelling tegemoet.

Ik ben vrijdag voor de verkoop naar de makelaar gegaan om informatie in te winnen, ik kreeg de folder te zien, maar niet de prijzen en kavelgroottes. Hij gaf de prijzen en kavelgroottes mondeling, na veel vragen. De brochures zouden ook pas de dag van verkoop beschikbaar komen voor het publiek.

Zo gezegd, zo gedaan, 's ochtends half zeven in de rij bij de makelaar. Er waren twee andere voor mij die allemaal een andere eerste keuze hadden. Echter was persoon B er met de brochure (die was gekregen op één van de andere drie kantoren :?).

Persoon A: Kavel 1
Persoon B: Kavel 2
Persoon C: Kavel 3
Persoon D: Kavel 4
Persoon E: Kavel 5

Geen dubbele eerste keuzes dus.

Nu gingen inderdaad om 09:00 uur de deuren open. Echter toen ik als persoon C binnenkwam was mijn eerste keuze en tweede keuze al weg. Dus ik vroeg de makelaars hoe dit kon? Zij gaven het antwoord dat dit door de andere kantoren kwam. Maar in de brief stond duidelijk dat er alleen in dit kantoor verkocht zou worden. Ik wees hen op de brief, er werd gezegd dat ik een keuze moest maken, omdat persoon D stond te wachten. Ik heb mijn derde keuze kunnen opgegeven en heb buiten gewacht op persoon D en E. Zij waren ook zeer ontstemd en boos.

De vraag is mag dit maar zo? Het lijkt erop dat de makelaar de goede woningen met de tuin op het zuiden er al uit heeft gehaald (voor verkoop aan bekende), voor de verkoop om negen uur van start ging. :-(

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Ja, dit mag. Nee, dit is niet strafbaar. Ja, dit is zeer schofterig. Nee, je kunt er niets tegen doen.

De makelaar mag de woningen aanbieden aan wie hij maar wilt. Netjes is het zeer zeker niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 17:02 ]

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 22:19
Juridisch gezien heb je geen poot om op te staan, maar je zou het zeker eens voor kunnen leggen aan/klacht indienen bij de NVM-Consumentenvoorlichting (http://nieuws.nvm.nl/wonen/voorlichting.aspx) als het tenminste om een NVM makelaar ging. Of jij er zelf iets mee op zal schieten, nee.

• Jumpman
Ik heb zelf een rechtsbijstandsverzekering en ik ben lid van de Vereniging Eigen Huis. Ik heb beide ingelicht, en hebben gezegd dat dit vaak gebeurd in Nederland. Mijn rechtsbijstand heeft ook al aangegeven dat het een lastige kwestie is, maar ze gingen er toch naar kijken omdat het te vaak gebeurd. Vereniging Eigen Huis heeft aangegeven dat de zaak zeer serieus oppakken en ik wordt nog teruggebeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 24-11-2010 17:14 ]

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11 06:57
Banken zijn boeven, maar Makelaars, das pas echt tuig.
Ook als je een bod uitbrengt, en dat wordt geaccepteerd, gaat het nog mis. Soms komt er een ander met een hoger bod, en gaan ze alle regeltjes buigen om jou bod weer ongedaan te maken!
Nee, deze heren spelen doorgaans hele vieze spelletjes :(

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:10

_Arthur

blub

Lekker die makelaars in de stront laten zakken en verder kijken. Genoeg andere opties op dit moment dunkt mij.

In 2004 keek ikzelf rond naar huizen en in een nieuwbouwproject had ik wel interesse: foldertje gehaald bij de makelaar en mij werd verteld dat er wel meer dan 700 geinteresseerden waren (op 12 huizen). Goed, jammer dan, huizen zagen er toch opzich wel aardig uit namelijk.

Na een tijdje belde de makelaar of ik nog steeds interesse had en ik had zelfs nog keus tussen de verschillende huizen (uiteindelijk dus wel een huis gekocht in dat project).

Moraal van t verhaal: geloof geen zak van wat die makelaars je wijs maken.

[ Voor 70% gewijzigd door _Arthur op 24-11-2010 17:31 ]

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Zolang iedereen dit maar accepteerd zullen ze ermee door gaan. Makelaars, het grootste tuig na bankiers :)

Verwijderd

_Arthur schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:15:
Lekker die makelaars in de stront laten zakken en verder kijken. Genoeg andere opties op dit moment dunkt mij.
Exact.

@TS, doe jezelf een plezier en spendeer er geen geld, tijd en energie meer aan. Move on. Fuck 'em. :)

• Jumpman
_Arthur schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:15:

In 2004 keek ikzelf rond naar huizen en in een nieuwbouwproject had ik wel interesse: foldertje gehaald bij de makelaar en mij werd verteld dat er wel meer dan 700 geinteresseerden waren (op 12 huizen). Goed, jammer dan, huizen zagen er toch opzich wel aardig uit namelijk.

Na een tijdje belde de makelaar of ik nog steeds interesse had en ik had zelfs nog keus tussen de verschillende huizen (uiteindelijk dus wel een huis gekocht in dat project).

Moraal van t verhaal: geloof geen zak van wat die makelaars je wijs maken.
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:26:
[...]

Exact.

@TS, doe jezelf een plezier en spendeer er geen geld, tijd en energie meer aan. Move on. Fuck 'em. :)
We hebben nu onze derde keus met de tuin op het westen. Gezien de prijs v.o.n. en wat hier in de toekomst gebouwd wordt (randstad, van de provincie mag er niet meer gebouwd worden), gaan we de optie (denk ik) toch maar houden (ik moet het er vanavond met mijn vriendin nog over hebben, maar die was blij in eerste instantie). Ook waren er minimaal nog 60 mensen na mij (misschien 30 stelletjes).

[ Voor 46% gewijzigd door Jumpman op 24-11-2010 17:54 ]

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:03

Tank80

Cyanide&&Happiness

Kan je lachen straks als je erin zit en na een half jaar de verkoopbordjes in de tuin staan van die woningen...

Je imiteert me mateloos.

• rik86
  • Laatst online: 12:22
Zit er niet iets van een anti-concurrentiebeding op? Ik weet dat op praktisch alle nieuwbouwhuizen hier in Harderwijk een anti-speculatie beding zit. Bij verkoop binnen 5 jaar moet je een % van de winst terug betalen aan de gemeente, en bij de goedkopere woning mag je zelfs alleen verkopen na toestemming van de gemeente in de eerste 5 jaar

• Tank80
  • Laatst online: 07:03

Tank80

Cyanide&&Happiness

vziw is dat een gemeentelijk iets en kan dus per gemeente verschillen. Hoop van die bedingen zijn ook weer afgeschaft vanwege de crisis.

Je imiteert me mateloos.

Pagina: 1