Ik heb sinds kort Fedora 14 maar ik krijg geen waarschuwingen meer van SELinux als ik bijvoorbeeld met Samba wil inloggen. Bij Fedora 10 had ik dat wel. Ik moest toen deze regel toevoegen om Samba aan het werk te krijgen." setsebool -P samba_enable_home_dirs=1" Maar hoe zit dat bij Fedora 14 zit SELinux in de komende updates of kan ik SELinux ergens downloaden. Ik vind die waarschwingen wel prettig dan weet ik ongeveer wat er aan de hand is.
SELinux is standaard geinstalleerd. De GUI applicatie die jij waarschijnlijk bedoelt heet setroubleshoot en is ook standaard geinstalleerd.
Punt is dat SELinux in het begin maar weinig regels kende wat betreft software en het nogal vervelend werd. Tegenwoordig wordt samba dan ook, voor zover ik weet, niks in de weg gelegd, zolang het binnen de gestelde regels blijft en worden er dus ook geen waarschuwingen meer gegeven.
Punt is dat SELinux in het begin maar weinig regels kende wat betreft software en het nogal vervelend werd. Tegenwoordig wordt samba dan ook, voor zover ik weet, niks in de weg gelegd, zolang het binnen de gestelde regels blijft en worden er dus ook geen waarschuwingen meer gegeven.
Bedankt voor je reactie. Eerlijk gezegd vond ik die GUI settroubleshoot wel prettig anders had ik nooit Samba aan het werk gekregen.Caelorum schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:22:
SELinux is standaard geinstalleerd. De GUI applicatie die jij waarschijnlijk bedoelt heet setroubleshoot en is ook standaard geinstalleerd.