Onbekend publiek netwerk

Pagina: 1
Acties:

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Topicstarter
Hallo allemaal,

Even mijn thuis situatie omschrijven:
Ik heb een KPN Experia Box met daarop een computer boven (Vista) en een laptop (Win7) aangesloten. Allebei bekabeld.
Zodra ik de computer of laptop opstart dan probeert hij verbinding te zoeken met het netwerk maar dit mislukt (op beide systemen gebeurt hetzelfde). Ik krijg dan de melding uit het netwerk centrum dat het een onbekend publiek netwerk is. In Win7 aangegeven met een bankje als netwerk icoontje. Het netwerk doet het ook niet. De systemen kunnen niet met elkaar communiceren en heb ook geen internet.

Dit is gek aangezien het zondag avond nog prima werkte maar maandag avond niet meer. Ik heb niets vreemds geïnstalleerd in de tussentijd. Laat staan op beide systemen. Daarbij nog voor de zekerheid een systeemherstel uitgevoerd op de laptop maar dat mocht ook niet baten.

De lampjes op de Experia Box branden ook naar behoren en heb al met KPN gebeld hierover tot 2x aan toe.
Met de hulp van KPN heb ik IPConfig al een aantal keer geraadpleegd en ververst. Netsh gebruikt om de winsock catalogus te resetten. De Experia Box hard gereset naar fabrieksinstellingen.

Het is ook niet de Bonjour service die roet in het eten gooit. Want nadat ik die had uitgezet in MSConfig en later helemaal had verwijderd, leverde het ook geen resultaat op. Wie weet wat er aan de hand is? Zelfs de KPN heeft geen opties meer om het te verhelpen. U weet alles dus ik reken op u. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door MistrX op 24-11-2010 16:02 ]

Verwijderd

Lijkt me toch een DHCP probleem.
Je kan even checken of je pc een adres krijg in de 169 reeks. Als dit het geval is krijg je geen dhcp.

Je moet dan je pc handmatig een ip adres geven bij de netwerkadapter en dan naar het default ip adres van de experiabox gaan. Daarin kan je checken of je dhcp aan staat.

Volgens mij als je hem naar fabrieksinstellingen zet moet automatisch de dhcp weer aan staan. Weet je zeker dat je dit op de juiste manier gedaan hebt?

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Topicstarter
Ik krijg idd. een 169.254 adres.

Resetten heb ik op de manier gedaan zoals KPN me instrueerde: Even reset knopje indrukken met een paperclip o.i.d. en wachten tot het powerlampje oranje/rood wordt. Dit gebeurt ongeveer na 20 seconden.

DHCP zou aan moeten staan.

Het lijkt erop dat ergens tussen zondag- en maandagavond de DHCP niet meer door beide systemen herkent wordt. De systemen stonden op dat moment wel aangesloten maar niet aan.

[ Voor 25% gewijzigd door MistrX op 24-11-2010 16:28 ]

Verwijderd

Ik zit nu op een XP machine, dus ik moet het even uit mijn hoofd doen.
Maar ga eens naar je netwerk centrum.

Daar zie je die verbindings lijn.
Klik eens op het bankje.

Verander het dan is naar thuis netwerk.

Voila?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
dus je hebt je modem gereset (aangezien hij uit heeft gestaan) Dit is natuurlijk wel informatie die je beter ook in je startpost kunt vermelden :) my bad niet helemaal goed gelezen drukke dag

Stap 1... Alles uit.
Stap 2... Alle lankabels uit modem
Stap 3... Modem aan
Stap 4 PC's aan
Stap 5 nadat modem alles op groen geeft lan kabels weer aansluiten

Laat het resultaat even weten

[ Voor 7% gewijzigd door muppet99 op 24-11-2010 16:32 ]

Carpe Diem

Verwijderd

Een reset doe je trouwens beter door gewoon het aparaat gedurende 10 seconde van het stroom af te halen.
zo'n knopje indrukken zet je het naar fabrieksinstellingen. Dan ben je eventuele settings kwijt.

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:30:
Ik zit nu op een XP machine, dus ik moet het even uit mijn hoofd doen.
Maar ga eens naar je netwerk centrum.

Daar zie je die verbindings lijn.
Klik eens op het bankje.

Verander het dan is naar thuis netwerk.

Voila?
Niet mogelijk, kan daar alleen de naam van de verbinding wijzigen. :?
muppet99 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:31:
dus je hebt je modem gereset (aangezien hij uit heeft gestaan) Dit is natuurlijk wel informatie die je beter ook in je startpost kunt vermelden :) my bad niet helemaal goed gelezen drukke dag

Stap 1... Alles uit.
Stap 2... Alle lankabels uit modem
Stap 3... Modem aan
Stap 4 PC's aan
Stap 5 nadat modem alles op groen geeft lan kabels weer aansluiten

Laat het resultaat even weten
Ga ik proberen zodra ik thuis ben! :)
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:32:
Een reset doe je trouwens beter door gewoon het aparaat gedurende 10 seconde van het stroom af te halen.
zo'n knopje indrukken zet je het naar fabrieksinstellingen. Dan ben je eventuele settings kwijt.
Had ik als eerst gedaan, werkte niet. Zo'n hard reset zou dan sowieso moeten helpen. Eventuele settings zijn er om opnieuw in te stellen. :P

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Topicstarter
Update:
Ik heb nog een 3e systeem aan de moden gehangen waar XP op staat. Het internet werkte op die machine ongeveer 10 minuten om daarna automatisch hetzelfde te doen als op de andere machines.
Heel gek. Er komt een monteur langs.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Windows 7 ziet netwerkverbindingen met onvolledige gegevens als een 'onbekend publiek netwerk'. Je mag daar geen ander type netwerk van maken.

Het enige wat je er aan kan doen is zorgen dat je verbinding wel de juiste gegevens krijgt.
Dat betekent een IP-adres, een netwerkmasker en een gateway-adres. Die zijn verplicht.
Een DNS-server is ook nog wel handig als je wilt internetten.

Aangezien je DHCP server het op dit moment niet lijkt te doen, zou ik je aanraden gewoon even handmatig de juiste gegevens in te voeren. Dan kun je er tenminste nog iets mee totdat de DHCP gefixed is.

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Topicstarter
Ik heb de gegevens er manueel ingevoerd en staan nu fixed in het systeem. Toen ik de details van de verbinding bekeek stond er voor enkele seconden dat er een internet verbinding mogelijk was via IPv4 en netwerk via IPv6. De adressen werden verder ook weergegeven zoals ik ze had ingevoerd. Helaas mocht het niet baten, hoewel de gegevens bleven staan had ik nogsteeds geen netwerk en internet en stond er achter IPv4 & 6 weer dat er geen netwerkverbinding mogelijk was.

Als de monteur langs is geweest geef ik wel een update. :)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Staat het draadloze netwerk van die Experia aan of uit? Misschien dat er iemand via de draadloze verbinding contact maakt met ongewenste gevolgen.

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-02 22:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Ik zou bijna zeggen dat je box defect is.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat zal ook het eerste zijn dat die monteur zal doen. Box verwisselen. Redelijke kans dat het dan gefikst is.
Pagina: 1