Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:34

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

heb even een paar vraagjes voor het uitkiezen van een nieuwe mobiel.

Ik heb nu een Nokia 2700 Classic en wil toch graag een Abonnement.
Heb 2 mooie mobieltjes gezien en dat zijn de Wildfire en de Legend.
nu hier een beetje op het forum gekeken te hebben en wat gegoogeld ben ik een paar dingen tegenkomen.
ik wil graag een abonnement van 20 euro totaal en dit is mogelijk met de HI student 20 + internet van 2,50 kom ik uit op 19.95 wat ik voor mijn een mooi bedrag vind omdat ik dat nu ook verbruik met prepaid.

De Wildfire heeft als nadeel de resolutie en de legend heeft niet z'n mooi geluid. Mijn Nokia 2700 heeft echt geweldig geluid erin zitten vind ik persoonlijk, ik luister er ook veel muziek mee ( geen oordopjes maar op speakers ). Moet ik nou de Wildfire ( gratis bij abbo ) of de legend ( + 20 euro bij abbo ) of zijn er nog andere phones waarna ik moet kijken want android is een must-have voor mij en een beetje goed geluid zal ook fijn zijn en android 2.0+ zal ook mooi zijn.

Kan iemand nog een aantal voor en nadelen noemen met de Wildfire of Legend want de Desire bijvoorbeeld ligt buiten mijn budget. Ik hoop hier voldoende informatie gegeven te hebben.

Met Vriendelijke Groet,
Psyy a.k.a. Jeroen :)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de desire is maar 50 euro bij 22.50 per maand, ik zou de wildfire of legend sowiezo niet meer nemen aangezien daar de focus niet meer op ligt bij htc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als de Desire buiten je budget ligt, heb je gehoord van de HTC Gratia?
Volgens mij valt deze in het segment onder de Desire en kan misschien wel eens interessant voor je zijn.
De Gratia is volgens mij net gelanceerd, dus komende maand zal hij misschien beschikbaar komen.
Kijk eens of dat misschien een alternatief is?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:16
Ik zou liever een beter scherm hebben dan beter geluid. Speakers van mobieltjes geven gewoon bagger geluid. Ik hoop niet dat je het type bent dat op de fiets zit met zijn mobieltje aan, want dan vind ik je erg vervelend. Koop oordopjes! :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:30
citruspers schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:59:
I Ik hoop niet dat je het type bent dat op de fiets zit met zijn mobieltje aan, want dan vind ik je erg vervelend. Koop oordopjes! :)
Eens! ;)
Maar ik zou zeggen, zet ff goed voor jezelf op een rijtje wat je er mee wilt kunnen en ga dan nog eens kijken naar wat er in aanmerking komt. want alleen geluid en android 2+ zijn dingen waarbij meerdere telefoontjes in aanmerking komen

[ Voor 10% gewijzigd door RoasteR87 op 24-11-2010 16:03 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Twee alternatieven die ik zo kan bedenken zijn de Samsung Galaxy Spica (i5700) of de LG GW620. Ik heb zelf de Spica en ben er erg tevreden over. Hij is qua specs vergelijkbaar met de legend, maar is iets goedkoper volgens mij. Zijn opvolger, de Galaxy 3 (i5800/Apollo) is eigenlijk niet beter, dus die zou ik laten liggen.

Ik zie op gsminfo dat de Galaxy 3 wel gratis is

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 24-11-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
psyy138 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:54:
Heb 2 mooie mobieltjes gezien en dat zijn de Wildfire en de Legend.
Als de keuze tussen die twee gaat zou ik voor de Legend gaan, die is mooier (persoonlijk natuurlijk), maar ook krachtiger.
nu hier een beetje op het forum gekeken te hebben en wat gegoogeld ben ik een paar dingen tegenkomen.
ik wil graag een abonnement van 20 euro totaal en dit is mogelijk met de HI student 20 + internet van 2,50 kom ik uit op 19.95 wat ik voor mijn een mooi bedrag vind omdat ik dat nu ook verbruik met prepaid.
Dan zou ik sowieso 1,25 extra uitgeven en Xtra snel internet nemen, dan heb je een veel hogere snelheid (1024 down / 384 up), veel hogere limiet (ongeveer 2 gig), en als je die dan overschrijft wordt je terruggezet naar de snelheid van het normale abbonnement.
De Wildfire heeft als nadeel de resolutie en de legend heeft niet z'n mooi geluid. Mijn Nokia 2700 heeft echt geweldig geluid erin zitten vind ik persoonlijk, ik luister er ook veel muziek mee ( geen oordopjes maar op speakers ). Moet ik nou de Wildfire ( gratis bij abbo ) of de legend ( + 20 euro bij abbo ) of zijn er nog andere phones waarna ik moet kijken want android is een must-have voor mij en een beetje goed geluid zal ook fijn zijn en android 2.0+ zal ook mooi zijn.
Zoals al gezegd wordt is de Desire misschien ook een keuze? Die is nog een stukje sneller dan de Legend. Over het geluid kan ik weinig zeggen, alleen dat ik denk dat er tussen al die toestellen weingi verschil zit. En waarom luister je eigenlijk niet gewoon met koptelefoons?
Kan iemand nog een aantal voor en nadelen noemen met de Wildfire of Legend want de Desire bijvoorbeeld ligt buiten mijn budget. Ik hoop hier voldoende informatie gegeven te hebben.
Zoals ik al zei, de Legend is krachtiger en heeft een hogere resolutie. Bovendien krijgt de Legend zeer binnenkort (er is belooft voor sinterklaas) de update, hoe lang dat bij de wilfire gaat duren weet ik niet. Ook vind ik persoonlijk de Legend een stuk mooier dan de Wildfire.

Probeer ze anders eens in de winkel uit, zou ik zeggen, en maak aan de hand daarvan je keuze. Maar mijn advies blijft dat je beter Xtra snel internet kan nemen, dat kost maar 1,25 per maand meer, en je krijgt er veel voordeel voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Aangezien je het nu over een Student abonnement hebt, neem ik aan dat je student of scholier bent.
Kijk dan ook eens bij Slim (http://slim.nl/, voor scholieren) of Surf (http://surfspot.nl/, voor studenten).
Zij hebben ook voordelige abonnementen voor hun doelgroep. Misschien dat de Desire dan net wel in je budget past.

Overigens heb ik een Desire met een abonnement van 21 p/m (zonder bijbetaling), ik geloof via Belcompany. Het is dus best de moeite om even rond te kijken naar de beschikbare aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
ben mbo student dus ik neem aan dat ik gewoon studenten korting krijg bij HI.
citruspers schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:59:
Ik zou liever een beter scherm hebben dan beter geluid. Speakers van mobieltjes geven gewoon bagger geluid. Ik hoop niet dat je het type bent dat op de fiets zit met zijn mobieltje aan, want dan vind ik je erg vervelend. Koop oordopjes! :)
soms stiekem wel :)
Ultraman schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:59:
Als de Desire buiten je budget ligt, heb je gehoord van de HTC Gratia?
Volgens mij valt deze in het segment onder de Desire en kan misschien wel eens interessant voor je zijn.
De Gratia is volgens mij net gelanceerd, dus komende maand zal hij misschien beschikbaar komen.
Kijk eens of dat misschien een alternatief is?
ik wacht even af totdat die uitkomt en wat de reacties hier op zijn.
Huntard schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:10:
Probeer ze anders eens in de winkel uit, zou ik zeggen, en maak aan de hand daarvan je keuze. Maar mijn advies blijft dat je beter Xtra snel internet kan nemen, dat kost maar 1,25 per maand meer, en je krijgt er veel voordeel voor terug.
als ik dat doe heb ik het volgende :

HTC Desire
Totaal maandbedrag €34,95 €21,20/mnd
Toestelprijs €422,00 €79,95

ik wacht ook even af als de gratia komt ,,

heb liever geen samsung en die dingen ik ga gewoon voor een HTC :) persoonlijke keuze.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Over de Gratia:

Volgens mij zijn de specs van de gratia gelijk aan die van de Legend, dus tenzij je de Legend echt heel erg lelijk vind, hoef je daar verder ook niet op te wachten. Tenzij die natuurlijk een stuk goedkoper wordt, maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar zitten, verkeerd gekeken.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is niet de bedoeling dat wij voor jou voor- of nadelen op gaan noemen. Het kiezen van een telefoon is een persoonlijke keuze, dus we verwachten dat je specifieke vragen stelt waar wij op in kunnen gaan. Dus, wat denk je zelf, en waar zit je nog mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
http://www.studentmobiel....on_id=720#bestelformulier

Hi 25 voor 19,95
internet 3,75
telefoon 30 euro

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:34:
[..] Ik heb even gekeken op studentmobiel.nl en zie dat een Vodafone abonnement (Bel - SMS - Web 150) + Gratis HTC Desire 17,50 per maand kost. OF Vodafone abonnement (Bel - SMS - Web 200) + Gratis HTC Desire 20,00 per maand. Ja, of een T-Mobile Relax 25 abonnement voor 19.95 met een HTC Desire voor 20 euro.[..]
Let er wel op dat de prijzen in advertenties e.d. nogal eens de prijzen van eerste kwartaal/jaar zijn, met name de reclames voor Vodafoneabonnementen door random webshops in kranten e.d. lukt dat nogal eens. Mocht dat niet het geval zijn dan heb je een punt uiteraard, hiervoor kan de TS natuurlijk bij zoveel mogelijk sites kijken a-la studentmobiel, 2call om de prijzen te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg nou wat je hebt gelijk, 12 maanden. De aanbiedingen zijn weer verandert nu van 24 naar 12 maanden de helft betalen. Toen ik keek voor een abonnement waren de prijzen gewoon voor 24 maanden de helft betalen. Ik zal me post aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:45
Offtopic
hier ben ik ook een keer de mist mee ingegaan eerst 25 euro betalen en dan ineens 35 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
Leftblank schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:43:
[...]

Let er wel op dat de prijzen in advertenties e.d. nogal eens de prijzen van eerste kwartaal/jaar zijn, met name de reclames voor Vodafoneabonnementen door random webshops in kranten e.d. lukt dat nogal eens. Mocht dat niet het geval zijn dan heb je een punt uiteraard, hiervoor kan de TS natuurlijk bij zoveel mogelijk sites kijken a-la studentmobiel, 2call om de prijzen te checken.
bedankt voor het informeren maar dit wist ik al dus ging ik zowiezo al voor HI omdat die dat niet heeft + 2,50 voor internet,, maar ik wacht even af tot die gratia en kijken hoe het daarmee gaat.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Als je echt voor een dubbeltje helemaal vooraan op de eerste rij wilt zou ik voor een HD2 gaan en daar lekker Android op zetten. Heb ik ook gedaan, is geweldig. Geluidskwaliteit is ook erg goed. Echt genieten van Android op dat geweldige 4.3" scherm. Prima foto's. Nadelen zijn dat de batterij vrij snel leeg is en dat je van tweaken moet houden, je krijgt het niet voor niets.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor 17,25 heb je een prachtig Vodafone directsales abonnementje... met een HTC Legend =)
Check daarvoor: https://directsales.vodafone.nl/smm/orderform/3598
Dan heb je 200 belminuten of 400 smsjes (1 belminuut = 2 smsjes) en onbeperkt (snel) internet
En dat internet is het snelste wat je kan krijgen bij een provider in Nederland, snelheden t.o.v HI zijn UBER

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/uYbbK.jpg

Je kan ook 1 abonnementje hoger en dan heb je 275 belminuten / 550 smsjes en internet voor slechts 19,75

Enige nadeel wat je zou kunnen vinden is de 2 jarige duur van het contract... maar ach..
EDIT: Die 17,25 / 19,75 betaal je dus de gehele contractsduur!!!

EDIT II: De Desire gaat weg bij 27,00 per maand (toestel gratis) en dan heb je een 450/900 + internet abbo

Zelf heb ik een 350/700 abbo met internet voor 25,00 per maand en heb de Legend die ik kreeg toen verkocht.

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 24-11-2010 22:20 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb 100 euro bijbetaald bij Hi voor 2 jaar Hi20 met Samsung Galaxy S, incl. online xtra snel betaal ik €22,20 per maand. Goed te doen vind ik :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Huntard schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:24:
Over de Gratia:

Volgens mij zijn de specs van de gratia gelijk aan die van de Legend, dus tenzij je de Legend echt heel erg lelijk vind, hoef je daar verder ook niet op te wachten. Tenzij die natuurlijk een stuk goedkoper wordt, maar dat weet ik niet.
Zijn zijn qua feature-set inderdaad ontzettend gelijk. (vandaar dat ik hem ook noem ;) )
Maar voor zover ik weet heeft de Gratia Android 2.2 en gaat de Legend officieel maar tot 2.1.
Vanwege de JIT-compiler in 2.2 zul je wel een aardige performancewinst zien bij het draaien van apps en ik vermoed ook dat de browser misschien wel wat beter zal zijn.
Controleer deze feiten wel, want ik baseer ik het ook maar op de tongen van het web, maar dan wel de tongen waarvan ik denk dat ze logische klanken maken. ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Toch gaat de Legend as we speak ook over naar 2.2. Vodafone branded heeft de update al uitgerold en de unbranded telefoons zijn nu aan de beurt.
Luisteren naar muziek op de speaker is mijns inziens niet de moeite waard, maar ik heb nog nooit een gsm gehad die dat echt kon. (Overigens ook geen prioriteit voor mij)

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
MediJack schreef op donderdag 25 november 2010 @ 02:42:
Toch gaat de Legend as we speak ook over naar 2.2. Vodafone branded heeft de update al uitgerold en de unbranded telefoons zijn nu aan de beurt.
Luisteren naar muziek op de speaker is mijns inziens niet de moeite waard, maar ik heb nog nooit een gsm gehad die dat echt kon. (Overigens ook geen prioriteit voor mij)
anders koop ik gewoon een set speakers en hang ik deze eraan als je snapt wat ik bedoel.

[quote]CLB schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:14:
Voor 17,25 heb je een prachtig Vodafone directsales abonnementje... met een HTC Legend =)
Check daarvoor: https://directsales.vodafone.nl/smm/orderform/3598
Dan heb je 200 belminuten of 400 smsjes (1 belminuut = 2 smsjes) en onbeperkt (snel) internet
En dat internet is het snelste wat je kan krijgen bij een provider in Nederland, snelheden t.o.v HI zijn UBER

[afbeelding]

Je kan ook 1 abonnementje hoger en dan heb je 275 belminuten / 550 smsjes en internet voor slechts 19,75

Enige nadeel wat je zou kunnen vinden is de 2 jarige duur van het contract... maar ach..
EDIT: Die 17,25 / 19,75 betaal je dus de gehele contractsduur!!!

EDIT II: De Desire gaat weg bij 27,00 per maand (toestel gratis) en dan heb je een 450/900 + internet abbo

ja maar naar 1 jaar betaal ik er 30 euro per maand voor en daar heb ik geen trek ik :) ben pas net 18 :*)
heb geen fortuin op mijn bank staan. daarom wil ik ook HI want daar heb je dat "gezeik" niet en dan heb je misschien wat minder internet, jammer dan.

Legend lijkt mij wel een hele mooie mobiel ben daar ook voornamelijk voor aan het kijken naar mooie abbo's maar ik wacht even af tot december krijg me misschien mooie acties of misschien wel tot januari.

alvast bedankt iedereen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Edit 3: we hebben je in het verleden al wel eens gemeld dat we dit soort topics liever niet zien. ;)

Zoals je merkt heeft iedereen een eigen mening, omdat je toch echt zelf de keuze zal moeten maken en omdat je mans genoeg bent om die keuze te kunnen maken gaat dit topic op slot.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.