Toon posts:

Windows NT 4.0 Server zonder muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu thuis een proxyserver draaien onder Windows NT 4.0 Server. Werkt echt perfect. Maar nu wil ik dus alleen de bak nog laten draaien zonder muis.

Ik gebruik tevens ook NetOP. (programma om van een andere pc te werken op de proxyserver doormiddel van host/client).
Toetsenbord kon ik wel zonder problemen loskoppellen, maar de muis jammer genoeg niet. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

(ps. als ik de muis uitschakel kan ik de muis ook niet meer remote bedienen via NetOP.)

bvd.

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 23:46
zonder muis je server booten?

een andere remote control tool gebruiken
wil misschien ook wle helpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel. Hoe kan ik gewoon de server laten draaien zonder muis/toetsenbord/monitor. Monitor is niet zo moeilijk. Toetsenbord ook niet. Maar als ik mijn muis er ook afkoppel kan ik me muis niet meer besturen via NetOP (remote programma) terwijl dat bij het toetsenbord wel kan.

Verwijderd

hetzelfde verhaal hier, ik draai proxy 2.0 voor mijn adsl netwerkje, maar dat ding staat met muis&keyboard onder de tafel, af en toe hoor ik beep! als ik tegen het toetsenbord aanschop.. :) oftewel, ik weet ook niet hoe ... :?

(dit was een bericht waar niemand op zat te wachten)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Waarom wil je zo nodig zonder keyboard/muis?
Ik bedoel, voor de kosten van een muis hoef je het niet te laten om 1 of andere drek PS/2 muis te halen (of nog beter een oude COM muis).

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Gaat me niet om de prijs ofzo. Heb zelf ook nog 3 muizen liggen hier.. Kast staat nu beneden in de woonkamer met zo irritante muis eraan. geen gezicht :)

Maar er moet toch een mogelijkheid zijn?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Tiewrapje? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Die zit er nu al om :)

Verwijderd

ik heb win2000 als server draaien op een P200 in een AT-kastje. zonder muis, toetsenbord, monitor. ik gebruik WinVNC om op m'n server te kunnen klooien. werkt hier dus met muis en keybord. misschien een idee...

Verwijderd

Topicstarter
Win2000 kan ik wel vergeten aangezien het maar een Pentium 75 is met 32 MB RAM en een 1 GB HD. ;(

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:41

Crazy D

I think we should take a look.

NT doet het prima zonder muis, en met PC Anywhere kan ik mijn servertje prim a besturen met m'n muisje, dus het ligt lijkt mij aan het remote beheer tooltje.

edit:

en ik denk dat eppo1313 WinVNC bedoelde om eens te proberen, niet w2k...

Exact expert nodig?

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:24
*schop* (en wat voor een schop, dit zijn gewoon jaren :) )

toch nog een vraag: heb nu in m'n koffermod win98 draaien,

zonder monitor = no problemo
zonder keyboard = no problemo
zonder muis = problemo :(

windows start niet door ben ik achtergekomen: er verschijnt een venstertje met daarin/op:

windows-muisondersteuning
Windows heeft geen muis gevonden ....blablabla.... u kunt nu serieele muis veilig aansluiten, voor ps/2 muis compu opnieuw opstarten.

er kan een vakje aangevinkt worden om het bericht niet meer weer te geven....maar ja, zonder serieele muis kan ik dat vakje niet aanvinken. iemand een idee om dit bericht te laten verdwijnen??

denk namelijk dat als windows dus wel gewoon doorstart ik het met RealVNC gewoon vanaf m'n desktop moet kunnen besturen toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Niek_ op 17-04-2003 16:55 ]

Verwijderd

Gebruik "tab" om naar het vakje toe te gaan en vink het met spatie aan. Druk dan op enter

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 16:58:
Gebruik "tab" om naar het vakje toe te gaan en vink het met spatie aan. Druk dan op enter
En als er nu geen keybord aanhangt |:(

Dan boot je hm toch met muis en haal jm er af als je pc volledig geboot is. Of je moet zien dat je een soort loopbackstekkertje voor ps/2 kan maken ofzow. Ik weet alleen nie of dat wil.

[ Voor 40% gewijzigd door RammY op 17-04-2003 17:00 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

waarom leg je de muis niet IN je kast of mod :?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Niek_
ben een beetje eigenwijs, dat gezeur van windows om een muis moet je toch kunnen uitschakelen of niet??

trouwens werkt RealVNC wel zonder muis/keyboard??

Verwijderd

Niek_ schreef op 17 April 2003 @ 17:04:
ben een beetje eigenwijs, dat gezeur van windows om een muis moet je toch kunnen uitschakelen of niet??

trouwens werkt RealVNC wel zonder muis/keyboard??
yep..., hier wel iig

• Niek_
bedankt allemaal, het werkt perfect!!

(nu nog die infraroodontvanger werkend krijgen...al 2x mislukt.... :( )

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

maar werkt dat idee van mij van die loopbackstekker nie? Tschiet met zo tebinnen hoor ik weetnie of het bestaat of kan.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Waarom een muis gebruiken? Je kunt toch alles met het toetsenbord???

RAdmin is sneller en m.i. beter dan VNC...

We have just one world, but we live in different ones...

Pagina: 1