Ik heb sinds kort een nieuwe laptop met zowel een ingebouwde videokaart van intel in de i5 processor, en een aparte Geforce 420M.
Als ik hier mijn DirectX programma op start, zien de textures er vrij slecht uit, het lijkt erop alsof er geen interpolatie word toegepast.
Als ik een extern scherm aansluit ziet het er echter vrij goed uit, op z'n minst bilineair gefilterd.

Ik vermoed dat door het aansluiten van het scherm de nVidia gebruikt word, terwijl anders de Intel aan het werk is.
Instellen dat voor mijn programma de nVidia gebruikt moet worden maakte echter geen verschil (al weet ik niet zeker of deze instelling ook gelukt was)
Ik wil uiteraard dat mijn programma er overal goed uit ziet.
Bij het tekenen van de textures heb ik al SetSamplerState toegevoegd, maar dat heeft helaas geen effect:
Ook in zowel de nVidia als Intel instellingen de interpolatiekwaliteit aanpassen heeft geen effect.
Ik weet eigenlijk niet wat ik nog kan proberen of waar ik naar moet zoeken.
Als ik hier mijn DirectX programma op start, zien de textures er vrij slecht uit, het lijkt erop alsof er geen interpolatie word toegepast.
Als ik een extern scherm aansluit ziet het er echter vrij goed uit, op z'n minst bilineair gefilterd.

Ik vermoed dat door het aansluiten van het scherm de nVidia gebruikt word, terwijl anders de Intel aan het werk is.
Instellen dat voor mijn programma de nVidia gebruikt moet worden maakte echter geen verschil (al weet ik niet zeker of deze instelling ook gelukt was)
Ik wil uiteraard dat mijn programma er overal goed uit ziet.
Bij het tekenen van de textures heb ik al SetSamplerState toegevoegd, maar dat heeft helaas geen effect:
C++:
1
2
3
4
5
6
| HRESULT res = dstPic->d3ddev->SetSamplerState(0, D3DSAMP_MAGFILTER, D3DTEXF_LINEAR); res = dstPic->d3ddev->SetSamplerState(0, D3DSAMP_MINFILTER, D3DTEXF_LINEAR); res = dstPic->d3ddev->SetSamplerState(0, D3DSAMP_MIPFILTER, D3DTEXF_LINEAR); //Draw image dstPic->d3ddev->DrawPrimitive (D3DPT_TRIANGLEFAN, 0, 2); |
Ook in zowel de nVidia als Intel instellingen de interpolatiekwaliteit aanpassen heeft geen effect.
Ik weet eigenlijk niet wat ik nog kan proberen of waar ik naar moet zoeken.