Budget homecinema set op studentenkamer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,
Ben druk bezig geweest met het zoeken naar gelijksoortige topics maar ben nog niks tegengekomen dus vandaar deze post.

Mijn naam is mark en ik ben 20 jaar. Ik heb de laatste tijd veel onderzoek gedaan naar de verschillende mogelijkheden voor een 5.1 systeem waar ik mijn playstation 3, en tv (Philips 32PFL5605) op kan aansluiten. Graag wil ik deze set dus gaan gebruiken voor het gamen, films kijken en het liefst ook voor het luisteren naar muziek (staat op de computer)
budget maximaal €500 (studenten budget)
Dit zijn de dingen waar ik tot nu toe tegen aan ben gelopen:

Logitech z5500 ( leuke setje voor weinig geld en goed te gebruiken voor games maar jammer genoeg weinig aansluitmogelijkheden en gebaseerd op verschillende reviews: een slechte weergave van hoge tonen vandaar dus ook misschien minder geschikt voor het luisteren naar muziek? )
http://www.logitech.com/n...e-pc-speakers/devices/224

Teufel Concept E 300 ( In mijn ogen een betere set dan de Logitech maar dit brengt ook een hogere prijs met zich mee €400, geen mogelijkheden om HDMI aan te sluiten. Daarin tegen lange garantie periode en goede reviews, weet niet hoe dit zit bij het afspelen van muziek?)
http://www.teufelaudio.co...concept-e300-digital.html

[b] Onkyo HT-S3305 [/ b] ( meer aansluit mogelijkheden en een verkoopprijs van €350, ook verschillende positieve reviews. Ook is dit misschien een setje waar ik in de toekomst meer mee kan? Wel vraag ik me af hoe dit setje presteert tijdens het spelen van games)
http://www.musicorner.nl/art/2/0/3800/a

Natuurlijk zijn er ook verschillende setjes van Philips of andere merken te koop maar ik had dan als vooroordeel dat hiervan de geluidskwaliteit minder zou zijn dan de andere 3 opties die ik net heb opgenoemd. Ook zit hier vaak een dvd speler in wat voor mij een overbodige luxe zou zijn.

Ook kan ik ervoor kiezen om een andere 2.1 set te kopen voor het afspelen van muziek, en dan de Logitech z5500 puur te gebruiken voor games en films?)

Mijn vraag aan jullie is dus: Wat is nou wijsheid? (met betrekking op dit de dingen die ik net voorstelde !! :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Onkyo HT-S5305 zou ik dan nemen voor 379/89. heeft een actieve woofer dus in toekomst meer vervang mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar zal deze voldoende presteren op alle 3 de vlakken die ik aangaf? Muziek, films en games?

Edit: Ook is mijn vraag of het prijsverschil van €100 tussen de Logitech en de Onkyo is te horen?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk ook op zoek naar een mooi budget setje en ik denk dat ik ga voor de HT-S3305, alleen al omdat hij HDMI inputs heeft (3) in tegenstelling tot de andere setjes die je noemt. Daarnaast zijn er idd een aantal zeer positieve reviews over die set. Denk dat in mijn (relatief) kleine woonkamer het verschil tussen een actieve/passieve sub niet echt boeiend is.

Ook zou ik altijd kiezen voor Onkyo boven Teufel en Logitech, maar dat kan ook slechts een vooroordeel zijn. Denk persoonlijk dat het verschil tussen Logitech en Onkyo best groot is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het daar mee eens, Logitech valt inderdaad af. Toch heb ik ook nog verschillende zeer positieve reviews gelezen over Teufel. Het enige minpunt zou de weinig aansluit mogelijkheden zijn maar weegt dit op tegen de voordelen van Teufel? (lange garantie, kabels inclusief) Is er een duidelijk verschil tussen de kwaliteit van Teufel of Onkyo. Of is Onkyo of Teufel misschien meer geschikt voor games en minder voor muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 500,- kan je prima 2 losse luidsprekers en een versterker ergens scoren. Je kan vast wel ergens een oudere receiver scoren zonder hdmi (hdmi op receivers is nogal overrated, hd-audio is pas de moeite vanaf een fiks budget), die worden echt tegen dumpprijzen weggedaan.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:01:
Voor 500,- kan je prima 2 losse luidsprekers en een versterker ergens scoren.
Das niet echt een antwoord op zijn vraag geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:02:
[...]

Das niet echt een antwoord op zijn vraag geloof ik :)
Juist wel, hij vraagt toch om advies voor de mogelijkheden? Lijkt mij dat mijn ervaringen met een 2.0 set in een kamer van 12M^2 juist zeer nuttig zijn ;). Quad 12L + een leuke receiver is bijvoorbeeld een optie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
klinkt inderdaad een stuk beter, en dan houd je de optie om later nog te upgraden naar surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Hoewel ik het er mee eens ben dat je dan kwalitatief een betere set in huis haalt, kan bij 2.0 toch niet echt van homecinema spreken.

TS: van de opties die je noemde zou ik sowieso voor de Onkyo gaan, vooral omdat de uitbreid- en aansluitmogelijkheden stukken beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bokmaaa schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:19:
Hoewel ik het er mee eens ben dat je dan kwalitatief een betere set in huis haalt, kan bij 2.0 toch niet echt van homecinema spreken.

TS: van de opties die je noemde zou ik sowieso voor de Onkyo gaan, vooral omdat de uitbreid- en aansluitmogelijkheden stukken beter zijn.
Mwah, ik heb 2 kleine monitoren staan en heb daarmee toch echt wel een betere filmervaring dan met zo'n plastic hc setje. Ook in het laag.

En daarom raad ik ook een receiver aan, dan kan je altijd er nog twee rearspeakers bijhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:49:
[...]
Mwah, ik heb 2 kleine monitoren staan en heb daarmee toch echt wel een betere filmervaring dan met zo'n plastic hc setje. Ook in het laag.

En daarom raad ik ook een receiver aan, dan kan je altijd er nog twee rearspeakers bijhangen.
Zijn die speakers van bijvoorbeeld die Onkyo echt zo slecht dan? Vriend van me heeft vergelijkbaar setje en daar was ik toch wel van onder de indruk, maar goed, ik ben ook niet een audiofiel of kenner; ik vind het al snel mooi klinken denk ik ;) Toch lijkt me een Onky HC set vele malen beter dan een 2.0 set, maar ik kan me natuurlijk vergissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:56:
[...]

Zijn die speakers van bijvoorbeeld die Onkyo echt zo slecht dan? Vriend van me heeft vergelijkbaar setje en daar was ik toch wel van onder de indruk, maar goed, ik ben ook niet een audiofiel of kenner; ik vind het al snel mooi klinken denk ik ;) Toch lijkt me een Onky HC set vele malen beter dan een 2.0 set, maar ik kan me natuurlijk vergissen...
Je hebt geen midrange daarmee. Daarnaast pakt je subwoofer ook teveel hogere tonen (50hz+) mee, waardoor je dat ding blind kan aanwijzen (niet dat je subwoofers in die setjes subwoofers zou mogen noemen..). In een fatsoenlijke 2.0 set verdwijnen de luidsprekers zodra jij je ogen sluit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Juist, onder de indruk. Veel bas en veel hoge tonen klinkt het eerste uur lekker en indrukwekkend, maar daarna wordt het erg vermoeiend om naar te luisteren. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door TBTL op 24-11-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu weet ik niet hoe het met de TS zit, maar als ik voor mezelf spreek moet ik zeggen dat ik niet een audiofiel ben o.i.d. Ik vraag me daarom ook af of een set van 500+ euro of meer wel aan mij besteed is, vandaar dat ik ook de Onkyo als in de TS overweeg, temeer er een behoorlijk aantal zeer positieve reviews zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het eens met wat Koeitje zegt zolang het puur om het luisteren naar muziek gaat maar omdat ik deze toekomstige set niet alleen zou gaan gebruiken voor het luisteren van muziek maar ook het spelen van games en het kijken naar films is naar mijn mening een 5.1 set een betere keuze. Of sla ik nu de plank helemaal mis?

Ik neem aan dat het binnen mijn budget niet mogelijk is om een 5.1 budget van dat niveau te realiseren. Misschien is dit meer iets om in het achterhoofd te houden zodra ik een groter budget heb? Stel dat ik nu kies om de onkyo HT-s5305 dan zou ik in de toekomst toch moeten overstappen naar een betere receiver met andere boxen?

Aangezien die HDMI ingangen op een receiver er pas toe doen bij receivers van een veel hoger budget is de Teufel dan geen betere optie dan de onkyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij volstaat een set betere boxen mocht je in toekomst willen overstappen.

Persoonlijk vraag ik me af of ik het ontbreken van een midrange ga merken, zou het eerlijk gezegd niet eens kunnen benoemen als ik het wel zou missen. Komt nog eens bij dat ik groter budget heb en als ik het zou hebben er niet zoveel geld voor neer zou willen tellen. Denk toch dat je een echte audio/hifi liefhebber moet zijn om een set van 1000+euro aan te schaffen en dat ben ik (en mijn vriendin ook) niet... Maar ik snap heel goed dat dit een beetje vloeken in de kerk is in het Audio en HiFi forum :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:50:
Ik ben het eens met wat Koeitje zegt zolang het puur om het luisteren naar muziek gaat maar omdat ik deze toekomstige set niet alleen zou gaan gebruiken voor het luisteren van muziek maar ook het spelen van games en het kijken naar films is naar mijn mening een 5.1 set een betere keuze. Of sla ik nu de plank helemaal mis?

Ik neem aan dat het binnen mijn budget niet mogelijk is om een 5.1 budget van dat niveau te realiseren. Misschien is dit meer iets om in het achterhoofd te houden zodra ik een groter budget heb? Stel dat ik nu kies om de onkyo HT-s5305 dan zou ik in de toekomst toch moeten overstappen naar een betere receiver met andere boxen?

Aangezien die HDMI ingangen op een receiver er pas toe doen bij receivers van een veel hoger budget is de Teufel dan geen betere optie dan de onkyo?
Scoor 2 fatsoenlijk fronts, een receiver en evt. 2 mega simpele boxjes als surround :). Ik heb nooit surround gemist in de filmervaring hier in ieder geval.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59
jamo s606hcs3 + 2e handse receiver? Ben zelf zoiezo niet zo kapot van kleine speakers, heb er ondertussen aardig wat gehoord, maar geeneen die ik goed vond klinken (met muziek dan, voor games + films is het al snel goed).

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10
Koop een iets ouder Yamaha/Onkyo AV receiver via marktplaats voor 100 euro.
Kijk rond bij speakers die je er leuk uit vind zien op marktplaats, zoek een merk wat zich richt op home cinema zodat er ook een center van te krijgen is. Meestal kun je daarmee wel klaar zijn rond de 300 euro, koop in de toekomst mogelijk nog een subwoofer er bij en je bent klaar. Je hebt dan 100x mooier geluid dan een standaard 5.1 setje, plus je hebt ook nog een redelijke set voor muziek.

Leuke Denon receiver (geen hdmi) http://link.marktplaats.nl/391869921 inclusief dvd speler voor 125 euro.
Leuke Onkyo receiver (geen hdmi) http://link.marktplaats.nl/394618608 150 euro

Jamo setje (center/sub/2 fronts) http://link.marktplaats.nl/399427516 Zoek je nog 2 vergelijkbare rears er bij en je bent klaar :)
Dit is ook een leuk setje voor €350 http://link.marktplaats.nl/399404879 dat in combi met een goedkopere receiver en je bent klaar voor minder dan €500

Van de Teufel en Logitech set ga je sowieso spijt krijgen denk ik. De onkyo set is leuk voor films kijken maar muziek luisteren daarop is verre van prettig.

[ Voor 16% gewijzigd door Ossi op 25-11-2010 10:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de uitgebreide reactie, ik zal me eens gaan verdiepen in de mogelijkheden die marktplaats aanbied. Ik kan me inderdaad voorstellen dat tweedehands er veel meer mogelijkheden zijn voor dezelfde €500.

Verwijderd

Je kan ook wachten op een leuke IBood.
Zie daar regelmatig leuke budgetsetjes passeren

Verwijderd

Topicstarter
Om nog even terug te komen op het aanraden van de Jamo s606hcs3 is dit niet een beetje to much in een kamer van 4 bij 4? Maar stel ik zou alleen de twee 606 front speakers of de gehele 606hcs 3 set zou willen zouden deze dan goed kunnen draaien op de onkyo TX-SR 308 of de TX-SR508 of haal ik hiermee de kwaliteit van de speakers heel erg omlaag? Ik neem aan dat ik meer receiver voor mijn geld tweedehands kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:02:
Om nog even terug te komen op het aanraden van de Jamo s606hcs3 is dit niet een beetje to much in een kamer van 4 bij 4? Maar stel ik zou alleen de twee 606 front speakers of de gehele 606hcs 3 set zou willen zouden deze dan goed kunnen draaien op de onkyo TX-SR 308 of de TX-SR508 of haal ik hiermee de kwaliteit van de speakers heel erg omlaag? Ik neem aan dat ik meer receiver voor mijn geld tweedehands kan kopen?
Ik denk dat die Jamo set niet heel handig is voor jouw kleine kamertje.
De fronts hebben de woofers onderaan aan de zijkant zitten, dan wordt de plaatsing behoorlijk lastig als je een kleine kamer hebt lijkt me. Mocht dat geen probleem zijn heb je vast een leuk setje :)
In ieder geval vele malen beter dan melkpakjes voor muziek :)
Zo te zien ben je nog wel even bezig met je onderzoek, zoek eens een winkel op waar je het setje kan beluisteren, neem aan dat je een ov kaart hebt en je dus overal heen kan reizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt ik kan doordeweeks gratis alle kanten van Nederland bekijken dus dat geeft veel mogelijkheden. Om terug te komen op die Jamo set. die twee fronts zullen waarschijnlijk wel meer dan genoeg vermogen leveren in mijn kleine kamer (inplaats van die hele 606hcs 3 set_. Voor een goede plaatsing van de speakers wat moet ik dan in mijn achterhoofd houden. minimaal 2 meter uit elkaar meen ik ergens gelezen te hebben?

Uiteindelijk zal ik dan een keuze moeten maken of melkpakjes of een manier om wat grote speakers goed te kunnen plaatsen??
Pagina: 1