Ik heb de volgende code (zie verderop) om mijn navigatie te activeren bij pagina's met een witte achtergrond.
Bij pagina's met een zwarte achtergrond werkt de navigatie niet.
Op een of andere manier moet ik ook de "div.zwart" toevoegen, zodat zowel de witte als de zwarte versie allebei werken.
De code waar het om gaat is met name het .navigator gedeelte:
Ik heb al diverse dingen geprobeerd. Bijvoorbeeld alleen ul.nav aan te roepen. Maar dat werkt dan weer niet...
Mijn html code:
Concreet:
Hopelijk kan en wil iemand me verder helpen.
Alvast bedankt!
Ik maak gebruik van jquery.srollable
Bij pagina's met een zwarte achtergrond werkt de navigatie niet.
Op een of andere manier moet ik ook de "div.zwart" toevoegen, zodat zowel de witte als de zwarte versie allebei werken.
De code waar het om gaat is met name het .navigator gedeelte:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| <script type="text/javascript"> $(document).ready(function() { validateForm('contactform'); validateForm('nieuwsbriefform'); $('.visible-content').scrollable({ mousewheel: false, easing: 'easeInOutQuint', speed: 750, onBeforeSeek: function(event, i) { }, onSeek: function(event, i) { if(i == 1) { $('.logo div.default').fadeOut('fast'); $('.logo div.kleur').fadeIn('fast'); $('.nav div.wit').fadeOut('fast'); $('.nav div.zwart').fadeIn('fast'); } else { $('.logo div.kleur').fadeOut('fast'); $('.logo div.default').fadeIn('fast'); $('.nav div.zwart').fadeOut('fast'); $('.nav div.wit').fadeIn('fast'); } } }).navigator({ navi: '.nav li' }); var oScrollbar = $("#scrollable"); oScrollbar.tinyscrollbar({ sizethumb: 50, size: 300, axis: 'y' }); }); $(window).load(function() { initExternal(); }); </script> |
Ik heb al diverse dingen geprobeerd. Bijvoorbeeld alleen ul.nav aan te roepen. Maar dat werkt dan weer niet...
Mijn html code:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <div id="top"> <div class="logo"> <div class="default"><a href="" title=" ">logo</a></div> <div class="kleur"><a href="" title=" ">logo</a></div> </div> <ul class="nav"> <div class="wit"> <li><a href="javascript://" class="missie" title="Missie"> </a></li> <li><a href="javascript://" class="portfolio" title="Portfolio"> </a></li> <li><a href="javascript://" class="contact" title="Contact"> </a></li> </div> <div class="zwart"> <li><a href="javascript://" class="missie" title="Missie"> </a></li> <li><a href="javascript://" class="portfolio" title="Portfolio"> </a></li> <li><a href="javascript://" class="contact "title="Contact"> </a></li> </div> </ul> </div> |
Concreet:
- Ik heb een navigatie 'menu' in de vorm van plaatjes met een witte en een zwarte achtergrond.
Deze worden allebei op de juiste wijze getoond. (wit op witte pagina enzovoorts) - Probleem is dat de witte versie (als je op de plaatjes klikt) wel werken en de zwarte niet.
Dat klopt ook wel, omdat in de javascript codering alleen de witte versie wordt aangeroepen.
Hoe kan ik daar de zwarte aan toevoegen, zodat ze allebei werkend zijn?
Hopelijk kan en wil iemand me verder helpen.
Alvast bedankt!
Ik maak gebruik van jquery.srollable
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 15:07 ]