Chinese software ontleden voor aansturing LED display

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

vanuit China heb ik een werkende opstelling van een aantal led panelen (1 kleur) . Deze panelen (elk 16x32 leds) kunnen aan elkaar worden gekoppeld. Via bestaande Chinese software is het dan mogelijk om teksten etc hierop weer te geven.

Bij de panelen zit een tt-02 control card die via de seriële port wordt aangesloten. Nu wil ik de software ontleden om te kijken hoe deze control card gevoed moet worden (maar geen idee hoe). Met welke code leg ik verbinding naar de control card en wat moet ik naar de seriele poort sturen om een LED te laten branden. Ik heb wel alle dll files en bestanden.

Mocht iemand mij kunnen helpen hiernaar te kijken dan graag. Het programma bevat 9mb aan files die ik eventueel kan toesturen.

Alvast bedankt voor diegene die mij willen helpen dit te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hang een logic-analyzer aan de seriele port en schrijf de hex-codes op die je dan krijgt. Daar moet je wel mee overweg kunnen toch?

edit:
Die dll's heb je overigens niets aan volgens mij, dat is allemaal pre-compiled als ik het goed heb. Ik zou nog steeds met een scope of logic analyzer gaan koekeloeren naar de signalen die er uit komen...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het kan niet helemaal de bedoeling zijn dat we gaan fungeren als helpdesk natuurlijk. Laten we de discussie dus gewoon op het forum houden. ;)

Ik verplaats je topic naar Elektronica, aangezien je vraag niet zozeer betreft hoe je zelf software moet maken, maar hoe je elektronische signalen moet uitvogelen. Daar heb ze in EL net iets meer verstand van. ;)

PRG>>EL

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb ooit een RS232 port sniffer gemaakt door gewoon de twee lijnen af te tappen en het protocol na te apen. Werkt prima maar je moet wel wat solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 08:10
Voor het monitoren van de seriële poort kun je ook software gebruiken.

De beste tool die ik hier het beste voor vind is Portmon van sysinternals (starten voor de chinese software)
Om de enorme bak met data te kunnen ontleden zijn de volgende filters handig:
Include: IRP_MJ_READ;IRP_MJ_WRITE
Exclude: <niets>
Highlight: IRP_MJ_WRITE

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots