We zitten hier met een uitermate lastig en vooral vreemd probleem. Er staat hier bij mij een laptop die geen netwerkverbinding krijgt zodra die op een dockingstation wordt aangesloten. De laptop is een Lenovo R61 (type 7735-CTO) en zodra die op het docking station (Lenovo Advanced Mini Dock) wordt aangesloten kan hij met geen mogelijkheid verbinden met het netwerk. Uiteraard is de netwerkkabel aangesloten op de netwerkpoort van het docking station en niet op die van de laptop zelf. Er gaat geen lampje branden op de poort en ook rechtstreeks op de laptop komt er geen netwerkverbinding. De laptop is ook opnieuw geïnstalleerd al en dat heeft het probleem niet verholpen. Met exact een zelfde laptop (ook zelfde type) doet de netwerkverbinding het wel (ook een herinstallatie). Dan zou je denken, het probleem zit in de laptop, dat denk ik namelijk ook, maar zodra de eigenaar de laptop thuis aansluit op zijn docking station en daar een netwerkkabel erin plugt krijgt hij wel een netwerkverbinding, maar zodra dat hier gebeurt dan niet. In de tussentijd zijn er drie verschillende docking stations geprobeerd, die alle drie hetzelfde probleem vertonen zodra hij hier een netwerkverbinding probeert te krijgen. Echter heeft hij ook op die docking stations thuis geen enkel probleem om een netwerkverbinding te krijgen. Ook googlen heeft niet geholpen, er zijn wel wat mensen die problemen hebben met docking stations en netwerkverbindingen, maar niet specifiek genoeg om het probleem op te lossen. We hebben ook nog een andere, zwaardere voeding aangesloten op het docking station (90W ipv de 60W van de laptop) ook dat verhielp het probleem niet.
Even in het kort samengevat:
Geen netwerkverbinding op het dockingstation met Lenovo R61. Een andere R61 op datzelfde docking station heeft wel verbinding. Ook een T61 op het docking heeft netwerkverbinding. Nieuwe Windows Installatie helpt niet. Op laten starten van het netwerk gaat ook niet, krijgt geen IP-adres (geen verbinding dus). Andere laptop start wel op van het netwerk. Zonder dockingstation is er geen enkel probleem en krijgt hij zo een netwerkverbinding.
Alles wijst in de richting van de laptop en dat daar de fout in zit, maar het vreemde is dus dat het bij hem thuis wel gewoon werkt, met twee verschillende docking stations en gewoon bekabeld netwerk. Is er iemand die nog weet waar er naar gekeken kan worden? Want zover ik kan zien zo lijkt me dit toch een probleem van de laptop te zijn en zal deze aangemeld moeten worden voor garantie, tenzij ik dus iets over het hoofd zie. Alvast bedankt.
Even in het kort samengevat:
Geen netwerkverbinding op het dockingstation met Lenovo R61. Een andere R61 op datzelfde docking station heeft wel verbinding. Ook een T61 op het docking heeft netwerkverbinding. Nieuwe Windows Installatie helpt niet. Op laten starten van het netwerk gaat ook niet, krijgt geen IP-adres (geen verbinding dus). Andere laptop start wel op van het netwerk. Zonder dockingstation is er geen enkel probleem en krijgt hij zo een netwerkverbinding.
Alles wijst in de richting van de laptop en dat daar de fout in zit, maar het vreemde is dus dat het bij hem thuis wel gewoon werkt, met twee verschillende docking stations en gewoon bekabeld netwerk. Is er iemand die nog weet waar er naar gekeken kan worden? Want zover ik kan zien zo lijkt me dit toch een probleem van de laptop te zijn en zal deze aangemeld moeten worden voor garantie, tenzij ik dus iets over het hoofd zie. Alvast bedankt.