Toon posts:

Haperende verbinding, vreemde time out bij tracert.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van Tweakers,

Allereerst, ik ben een redelijke leek op IT gebied dus misschien klinkt mijn vraag wat dom. Ik heb sinds een aantal weken last van een wegvallend signaal, het gebeurd gewoon een aantal keer per dag en het signaal komt na een seconde of 10 weer terug. Ik heb een aantal keer met de Tele2 helpdesk gesproken maar zij leggen het probleem bij mijn thuisnetwerk.

Ik heb een telefoonlijn die dmv een splitter wordt verdeeld voor telefoon en internet. De internet lijn komt uit op een router die de verbinding verdeeld over een aantal pcs. Nu heb ik een Tracert gedaan naar de primary DNS server en telkens krijg ik een time out bij stap 1. Hier is de bijbehorende tracert:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Traceren van de route naar dnscache1.versatel.nl [62.58.50.5]
via maximaal 30 hops:

1 * * * Time-out bij opdracht.
2 21 ms 39 ms 65 ms 195.190.241.5
3 20 ms 21 ms 21 ms unlabelled.versatel.net [62.58.150.13]
4 22 ms 23 ms 21 ms ge-1-1-0-666.ncr01asd2.versatel.net [212.53.18.1
]
5 22 ms 33 ms 23 ms ge-1-0-0-1134.sar04asd2.versatel.net [212.53.18.
194]
6 22 ms 23 ms 23 ms gw.zonnet-6509.versatel.net [212.53.31.108]
7 22 ms 23 ms 23 ms dnscache1.versatel.nl [62.58.50.5]

De trace is voltooid.

Deze time-out moet toch duiden op een probleem? Iemand die mij op weg kan helpen of mij kan vertellen waar deze time-out op kan duiden?

Alvast bedankt!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

die timeout betekent dat dat device geen TTL expired pakketten verstuurd. Die 1e hop is je router niks om je zorgen over te maken.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-02 12:45
Zit je wireless aangesloten op de router? Zo ja, probeer is met een kabel. Heb je de router al een keer gereset naar fabrieksinstellingen? Is het een router/modem of heb je een apart modem en een aparte router?

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:41:
die timeout betekent dat dat device geen TTL expired pakketten verstuurd. Die 1e hop is je router niks om je zorgen over te maken.
Ok gelukkig. :)
arvidbeheerder schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:44:
Zit je wireless aangesloten op de router? Zo ja, probeer is met een kabel. Heb je de router al een keer gereset naar fabrieksinstellingen? Is het een router/modem of heb je een apart modem en een aparte router?
Ik zit met een ouderwetse kabel op mn router aangesloten. De bekabeling zelf is volgens mij niet het probleem aangezien die het altijd prima gedaan heeftDe router (router/modem) heb ik al eens gereset maar helaas zonder resultaat. Dan maar even kijken of ik ergens een router kan lenen zodat ik de router kan uitsluiten als probleem.

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Valt het weg op alle PCs tegelijk?
Zo ja: andere router proberen.
Is het maar 1 computer: kabels of computer omwisselen om te kijken of het probleem hetzelfde blijft of ook omdraait. (PC1 met de kabel van PC2 gebruiken en v.v.)

Verwijderd

Topicstarter
Kompaan schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:05:
Valt het weg op alle PCs tegelijk?
Zo ja: andere router proberen.
Is het maar 1 computer: kabels of computer omwisselen om te kijken of het probleem hetzelfde blijft of ook omdraait. (PC1 met de kabel van PC2 gebruiken en v.v.)
Alles valt weg, het ADSL lampje begint dan te knipperen wat betekend dat ie geen signaal krijgt. Geen enkele pc heeft dus verbinding in die periode. Ik las op het Tele2 forum iets over dat een snelheid upgrade ook een instabiele lijn kan veroorzaken. KPN heeft pas hier wel de 4mbit verbindingen verhoogd naar 8mbit. Wellicht kan dat het probleem veroorzaken?

Aanvullende informatie:

In mijn systemlog van de Router geeft hij na elke uitval aan: "Lost contact with DNS servers"

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 15:35 ]

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:19:
[...]
het ADSL lampje begint dan te knipperen wat betekend dat ie geen signaal krijgt.
Dan is het dus duidelijk de verbinding van buiten naar je modem toe en niet je binnennetwerk. Wat het wel zou kunnen zijn is de binnenbekabeling tot het modem.
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:19:
[...]
KPN heeft pas hier wel de 4mbit verbindingen verhoogd naar 8mbit. Wellicht kan dat het probleem veroorzaken?
Kan er zeker mee te maken hebben.

Waar is dat topic gebleven met de ADSL troubleshoot als je 'em nodig hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Kompaan schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:20:
[...]

Dan is het dus duidelijk de verbinding van buiten naar je modem toe en niet je binnennetwerk. Wat het wel zou kunnen zijn is de binnenbekabeling tot het modem.
Dat dacht ik dus ook al maar die amateur van Tele2 liet me de grootst mogelijke onzin proberen. Ik ga de kabel van de splitter naar de router maar eens vervangen dan, kijken of dat het probleem verhelpt. Zo niet, dan maar es een belletje naar KPN wagen. ;)

Allen dank voor uw help!
Pagina: 1