[PW] Productreview - nepreviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 13:53

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Bij het lezen over het bericht over de Apple-1 viel mij op dat er 2 (!) productreviews zijn!

Ik durf, gezien de schaarsheid van dit specifieke apparaat, wel te stellen dat de productreviews gewoonweg nep zijn.

Het zijn reviews zonder custom tekst, gewoon wat sterretjes geklikt. Wellict om meer karma te krijgen, of misschien is het een grap die ik niet snap. In dat laatste geval is mijn post niet relevant, maar ik denk niet dat dat het geval is.

Het is weliswaar niet zo spannend voor dit specifieke product, maar het zette mij wel aan het denken: Als de drempel om lukraak reviews toevoegen zonder dat men het desbestreffende product ooit gezien heeft zo laag ligt (en het ook nog eens beloont wordt met karma), betekent dit eigenlijk dat de betrouwbaarheid van de beoordelingen enorm naar beneden haalt! Hier is het duidelijk, maar hoe gaat dat met courante producten...?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:35
Vooral de review van Wahloh lijkt me erg fake aangezien hij in 1992 geboren is en de kans is denk ik dus wel erg gering dat hij ooit met zo'n computer heeft mogen spelen (laat staan in bezit heeft gehad zodat hij de kans had een nuttige review te plaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Sowieso zijn die simple product reviews imho erg nutteloos... In dit specifieke geval blijkt wel weer overduidelijk dat het enkel een karma middel is.

Ik heb iig al meerdere malen gehad dat er enkel simpele reviews van producten zijn, waar ik dus puntje bij paaltje niets aan heb. Het zijn meningen over een product, zonder uitleg. Welke fake of niet zijn is dan ook erg moeilijk te beoordelen in de meeste gevallen, al is het hierbij wel erg duidelijk.

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 21:50

GieltjE

Niks te zien...

In dit geval lijkt karma dus meer een perverse prikkel, net zoals het bonnenquota.
Worden de waarderingen niet doorgerekend in iemands karma?

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 13:53

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Rub147 lijkt dit topic ook gevonden te hebben, en heeft zijn review aangepast... ;(

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
EMP schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:48:
Rub147 lijkt dit topic ook gevonden te hebben, en heeft zijn review aangepast... ;(
Sneu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Stelletje zuurpruimen. :P Er staan ook reviews van koffiezetapparaten in de pricewatch die nergens op slaan, ik vind deze review (nu met tekst) nog wel grappig ook.

Wat me echter wel stoort, hoewel ik er zelf ook een aantal heb gemaakt, is inderdaad dat je als iemand die op zoek is naar een nieuw apparaat niets hebt aan een stapel sterretjes bij een product. Je wil verhalen lezen, je wil lezen waarom er bij "Bouwkwaliteit" maar één ster gegeven wordt. Is z'n zusje erop gaan staan, betreft het een maandagochtendmodel of is het ontwerp echt zo slecht dat het apparaat met normaal gebruik na een maand al stuk is?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 21:02

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Humor +1 soms? Dit product is nalv nieuws: Apple-1-computer geveild voor 157.000 euro toegevoegd. Ik kan er wel om lachen...

Verwijderd

Het lijkt meer om een grap te gaan dan serieus karmahoeren - dan waren er wel tig simple reviews volgeklikt. Ik heb de boel maar weer even opgeschoond :)
Pagina: 1