2 coolermasters tegelijk --> best cool

Pagina: 1
Acties:

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:41
Mijn tb 1000 @ 1100 was met een standaart coolermastertje tot 1,2 ghz ongeveer 49 graden idle en 54/55 stressed.

Nu zag ik laatst nog een zelfde coolermastertje in mijn kast liggen, had ik eens een keertje gekocht..

Ik het fannetje van de heatsink los geklikt, en geplaatst zoals op het plaatje, met en klipje vast gezet, en gaan!

Afbeeldingslocatie: http://lees.nl.fortunecity.com/rijm/26/doublefun.gif

idle 37 graden, stressed 43 graden!

Dat vinnik toch best wel een aardige winst voor 2 goedkope fanntjes, ga er nog 1tje halen denk ik, voor de andere kant :)

Dit is waarschijnlijk niet echt revolutionair, maar ik vind het wel geinig, dus als je nog ergens een coolertje hebt liggen, proberen!

/grr typo

Verwijderd

Eigenlijk nog niet zo'n gek idee.

K zou dan die "2e" fan laten zuigen en de "3e" fan laten blazen. of andersom natuurlijk. Dan heb je nog verse lucht door je koelblok.

En post ff foto's als het kan. >:) Is leuker en mooier dan zo'n schematisch tekeningetje.

Verwijderd

Vet man,
Ik heb ook zo'n brakke coolermaster. (stressed 52, kap eraf 35)
Zelf heb ik een Abit KT7a. >:)
Waar/hoe steunt die tweede cooler dan?
Heb je misschien een foto van hoe het echt zit, 't lijkt mij ook wel wat nl.

(ik zit namelijk te wachten totdat de Volcano II uitkomt maar dit is cheaper)

• salvador4
Ja, 1 fannetje zuigen, de andere blazen, zal wel aardig werken denk ik.

btw, foto's posten zou ik wel willen maar is te veel werk, heb nl. geen scanner (ja een zwart wit), en geen degelijk foto/digitale camera..

• salvador4
Dat 2e fannetje leunt precies op het richeltje van mijn mobo(a7pro) waar hij dus bevestigd is met een klipje aan het ijzer van de kast, ik zal nog wel even iets duidelijker tekenen :-)

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 09:05
leuk idee. Maar hoe zit die tweede fan vast?

De tweede ook laten blazen lijkt me best. Als je de tweede fan laat zuigen dan zuigt hij de lucht van de eerste fan gedeeltelijk weg voordat die lucht de koeler goed en wel raakt......en daar gebeurt de warmteoverdracht.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:06

brid

Onze excuses voor het ongemak

Squeek

Heb je misschien nog zo'n leuke doos met mechano of zo staan. Daar moet het mee kunnen >:)

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Mechano????

Die heb k ook nog een doos staan. Dat word weer een middagje knutsellen>:)

• salvador4
Zo, hier nog even een plaatje, ik hoop dat jullie er wat aan hebben, als je een ander mobo, of kast hebt, en je wilt ook wel zoiets, gewoon een beetje creatief zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://lees.nl.fortunecity.com/rijm/26/1.gif

Bij mij valt het allemaal redelijk in elkaar zoals je ziet.

ps sorry dat dat plaatje bezig vaag is, krijg je van dat oprekken enzo >:)

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Goed Idee man!!!!

(ik ben er zelf eerder ook al opgekomen...)

wat ik gedaan heb: onder en boven een 80 mm.
omdat de koelribben richting voeding wijzen krijg je zo een perfecte airflow.
Ik heb ze gewoon met tie-wraps vastgemaakt aan de heatsink, onder blazen en boven zuigen.
voordeel: OF extreem koel, OF lekker op 7V. :z

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:33
Wat ik zou doen is een fan onder en ook een fan boven de cooler (zoals je nu al hebt). Dan die onderste tegen de cooler aan laten blazen en de bovenste van de koeler weg laten blazen. Misschien via een tunneltje naar buiten? Of gaat dat weer te ver :7

• salvador4
Het zaakje moest natuurlijk koeler, omdat ik hem dan nog verder kan overklokken, en dat is me nu net ook gelukt met die 2 coolermastertjes.

ik draai nu 11,5 * 103 = dus 1184 met mijn tb 1ghz (afgelopen maand 10 * 110)
Dit met een vcore van 1,85 en het loopt stabiel, net paar keer 3dmark gedraaid, q3 gespeeld, en een stressed temp van 45 graden, netjes toch!

Alleen wil ik de 1200 halen *grin*, wat nog niet gelukt is. 12*100, hij boot wel op 1200 maar hij loopt vats na een paar min., maar 12 * 95 doet ie weer wel maar dat is kut.

Ik zie vaak mensen die hebben 7,5* 133, maar als ie 10* 115 al niet een doet, hoe moet die dan tot de 133 mhz komen? (ja ik heb rekening gehouden met me ram)

ennuh, over een derde fan, hoe moet ik die aansluiten, aangezien mijn mobo daar maar 2 aansluitingen voor heeft.

Thanks in advance.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
ehhh ja maar volgens mij kan je toch echt beter een fop kopen ofzo,

jij hebt het voordeel dat je die coolermaster al had maar voor iemadn die dit hiervoor gaat aanschaffen is dom, 3 x 25 is 75 voor mindere cooling (waarschijnlijk :))

Audi A8 W12 6.0

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Als je dus nog een ventilator erbij zet, moet je deze laten zuigen van het heatsink.

ven 1 (de orginele) laten blazen
ven 2 (die je erbij hebt gezet) laten blazen
ven 3 (die je er misschien bijzet) laten zuigen.

Als je die 3 laat blazen, dan kan de lucht niet goed weg en dan wordt hij niet echt goed cool.

• salvador4
Delyver, je hebt ook gelijk dat een fop beter is, maar idd, als je een coolertje hebt liggen is dit een prima oplossing.

en..

Ik had eerst ook een super orb tot 1,5 ghz gekocht, alleen ik had helemaal niet op de maten gelet, en dat ding paste dus gewoon niet in mijn *braak* dikke mycomm kast, omdat de voeding pal boven de cpu zit.
Ik heb nog een paar centimeter over tussen cooler en voeding.

Ik dacht dat een fop ding een stuk lager is als die superorb, (ja ik weet dat ik de maten wel ken vinden van die coolers) maar ik heb er nog niet veel tijd in gestoken, vandaar dat dit truukje wel goed uitkwam.

• Dr.Q
  • Laatst online: 10-05 05:58
ik heb pas ruimte nodig met mijn fans
en shit. heb 1 dimm slotje in moeten leveren voor die Alpha (jah asus he?). maar goed,
zoek voor de grap ook eens 40 mm fans en plak die aan de zijkant... :)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Ja je kan natuurlijk ook gewoon een Sire orb kopen he ! dan loopie niet te kloten met al die coolers. enne anders kun je ze ook nog vastzetten met een tyrippie ofzo *D

Verwijderd

Hmm ik weet niet precies hoe jouw heatsink eruit ziet.
maar dit lijkt mij ideaal:

Als dit je heatsink is:
------------
------------
------------
------------
------------
------------
(vierkant dan he)
Dan zou ik links en rechts een fnnetje plaatsen die precies past. en dan allebei zuigen.
En dan er bovenop een fan die blaast. en die dan precies 2x zoveel blaast als allebei zuigt.
(dat laatste word lastig.
Maar wel lekker lijkt mij.

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Probleem is aleen wel dat je fannetjes het op deze manier veel korter uithouden. Je gaat ze namelijk aanjagen en daar kunnen die motortjes niet al te best tegen.

A.

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Op Wednesday 14 March 2001 22:49 schreef acidfever het volgende:
Probleem is aleen wel dat je fannetjes het op deze manier veel korter uithouden. Je gaat ze namelijk aanjagen en daar kunnen die motortjes niet al te best tegen.

A.
Dan kom je wel mooi van die oude fannetjes af >:).

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
dit werkt beter:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rinusngb/pics/92mm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rinusngb/pics/92mm_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rinusngb/pics/92mm_3.jpg

• salvador4
Ja, ziet er kewl uit, alleen zoveel ruimte heb ik niet =)

Verwijderd

:(:(:(
Die koeler heb ik ook op mijn p3-866, maar mijne was 35 gulden :(:(:(

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 10:22
Ik heb het net iets anders gedaan, met een pci-gat-dichtmaker (weet het woord niet meer *s*)Daaraan een Coolermaster 80 mm vastgeplakt. Die weer aan de case vast geschroefd, zodat 'ie ongeveer op 7 cm hoogte direcht op de standaard cpu-fan blaast.
T-Bird 900 niet oc-ed:idle 31C stressed 48C
900@1053Mhz: idle 24, stressed 39C ;-))
Plaatsjes zien? Effe zeggen, dan maak ik een link...

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
PLaatjes

| I've got permission to color outside the lines |

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

plaatjes :)