Desktop PC aan, draadloze netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-02 22:30
Hoi medetweakers,

Ik heb hier een raar probleem, zoals de titel al aangeeft zodra ik mijn desktop pc aanzet geeft mijn draadloze netwerk de brui. Mijn netwerk is als volgt opgebouwd

WAN
|
|
Router ----- NAS
| | |
| | LAN aansluiting dect station
| |
| |
| Switch ---- HTPC
| |
| Sony Bravia TV
|
Switch ----- Desktop PC
|
(in de toekomst printer)

Verder draadloos heb ik 2 laptops die dan de draadloze verbinding verliezen. Heb me bekabeling al nagekeken deze is gewoon goed (wit-oranje, oranje, wit-groen, blauw, wit-blauw, groen, wit-bruin, bruin)
de apparatuur die in het netwerk zit is:
Router D-link DIR-655
Switch D-link DGS-1005D
NAS Synology 209j

Is iemand bekend met dit probleem of heeft iemand ideeen, ik hoor ze graag

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:31
Hmmm... dit is vreemd, zeker van dat de desktop PC zelf geen IP-adressen uitdeelt? Werkt de rest dan ook nog? Zoals de HTPC, je TV, etc? Indien dat allemaal goed is, en je PC dus ZEKER een IP-adres van de DIR655 krijgt (voor de rest daar tevreden over?) mss eens proberen je wireless kanalen te veranderen?

No Gillette, No Minette

• E-razor1984
Ik heb net ff me HTPC aangehad en me laptop dan blijf ik gewoon draadloos netwerk behouden. Het moet dus iets in de verbinding naar me desktop zijn.

Maar zoals ik al zei, alle netwerkkabels nagelopen, deze zijn allemaal goed afgemonteerd. Het vreemde is dat ik wel gewoon een stabiele verbinding heb op die desktop pc.

@ Kerberos84
Verder ben ik goed te spreken over de DIR-655, heeft me verder nog nooit laten zitten :)

[ Voor 14% gewijzigd door E-razor1984 op 24-11-2010 20:38 ]

• E-razor1984
Volgens mij is het inderdaad nu opgelost, heb mijn router nu op een vast kanaal gezet ipv automatisch. Ook de QoS uitgezet aangezien me tv geen media kon streamen vanaf internet