Toon posts:

usb behuizing voor meerdere schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al proberen te zoeken via google maar niets relevants kunnen vinden.
Mijn vraag is of er zo iets bestaat als een usb behuizing voor meerdere schijven?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:51
Ja.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:48

lier

MikroTik nerd

Waar heb je op gezocht?
Ik krijg met deze zoekopdracht zo maar 2.240.000 resultaten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02 22:35

D4NG3R

kiwi

:)

Ja.
Zoek naar een NAS met USB/eSATA support.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de links, maar deze oplossingen ontgaan het punt een beetje. ik heb hier een mac mini staan als file server. hier hangen op het moment 3 externe hdd aan met data. Ik dacht dat er misschien iets van een behuizing was waar ik 3 schijven in kwijt kon. bestaat er zoiets wat geen nas is, aangezien ik bij een nas ook betaal voor de netwerk mogenlijkheden en deze totaal niet ga gebruiken.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02 22:35

D4NG3R

kiwi

:)

Je betaalt waarschijnlijk meer voor een behuizing met alleen USB, als met zowel USB als LAN...

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:10:
bedankt voor de links, maar deze oplossingen ontgaan het punt een beetje. ik heb hier een mac mini staan als file server. hier hangen op het moment 3 externe hdd aan met data. Ik dacht dat er misschien iets van een behuizing was waar ik 3 schijven in kwijt kon. bestaat er zoiets wat geen nas is, aangezien ik bij een nas ook betaal voor de netwerk mogenlijkheden en deze totaal niet ga gebruiken.
Respect, ik was nog niet eens halverwege "mijn resultaat".

Oftewel, beetje inzet misstaat echt niet hoor.
Ik kom bijvoorbeeld zoiets tegen, bedoel je dat???

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 15:35

itsalwaysme

Graast voor DB

Even snel op google gezocht.

ik kom tegen :
deze
deze

kijk anders zelf

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Verwijderd

Topicstarter
mijn excuses was niet vervelend bedoeld:) ik wist gewoon niet hoe deze dingen heten.
btw bedankt voor de hulp:)

Ik ga het tijdelijk oplossen met een simpele usb hub en hier hang ik mijn externe schijven aan. ga ik dit nu merken in performance of is dit relatief. ter verduidelijking mijn mac mini fungeert als file server om video en audio materiaal in het gehele huis beschikbaar te hebben.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 13:37 ]

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-01 04:47
Dat is dus wat een NAS alleen doet , minder stroom verbruik dan je mac mini + 3 usb disks bij elkaar geteld lijkt me.

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Verwijderd

Topicstarter
klopt maar er draait op de mac ook software voor mijnsqueezebox, air video server voor mijn ipad en nog wat andere dingen. kan hem niet vervangen voor een nas:) maar ik haal wel een hubje, it does the trick

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:37:
klopt maar er draait op de mac ook software voor mijnsqueezebox, air video server voor mijn ipad en nog wat andere dingen. kan hem niet vervangen voor een nas:) maar ik haal wel een hubje, it does the trick
In het kader van verwachtingen: volgens mij ga je echt huilen van de performance.
Als dat geen probleem is, lekker doen. En anders gewoon een NAS aanschaffen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:05:
Ik ga het tijdelijk oplossen met een simpele usb hub en hier hang ik mijn externe schijven aan. ga ik dit nu merken in performance of is dit relatief. ter verduidelijking mijn mac mini fungeert als file server om video en audio materiaal in het gehele huis beschikbaar te hebben.
USB is een bus, dus je deelt de bandbreedte. Of je dit nu doet via de roothub, of met een extra hub eraan maakt niet uit, het is en blijft erg traag. Als je alle 3 de disks gebruikt zal je aan zo'n 10MB/s per disk zitten, als dat voldoende is dan zul je er weinig van merken.
Evt kun je USB3.0 gaan gebruiken (mits je een PCIe x1 slot hebt), dat geeft je flink wat meer bandbreedte.
Pagina: 1