Welke Wireless N router geeft goede Wireless perfromance

Pagina: 1
Acties:

• jillesv1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-02 11:50
Hallo,

Ik ben op zoek naar een router met wireless N. Ik heb ziggo alles in 1 met 120mbit. Over de kabel direct op het modem (gigabit) haal ik 12MB/s. Dit is dus prima! Echter wil ik ook met wireless een snelle verbinding hebben.

Wie weet een goede wireless router met een snelle WAN doorvoer snelheid en goede wireless performance (+/- 10MB/s, als dat uberhaupt mogelijk is)

Alvast bedankt!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:48

D4NG3R

kiwi

:)

12MB/s is dus een 100Mb netwerk, en geen gigabit (Dat is 125MB/s)

Wat voor onderzoek heb je al gedaan?
Welke producten kwam je toen uit?
Wat is je budget?
Moeten er nog "gewone" LAN poorten op zitten? (Dus moet hij kunnen switchen)
Waarvoor wil je hem gebruiken? want bijv 5MB/s is ruim voldoende als je een HD film naar een mediaspeler ofzo streamed.

Info is wel prettig ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jillesv1980
Bedankt voor je reactie D4NG3R.

Het is puur voor downloaden. Mijn ISP geeft me ongeveer 12MB down (120mbit). Wat ik dus wil is met wireless N in de buurt komen van die 12MB over wireless. Verder moet de router natuurlijk over z'n WAN port die 12MB/s aankunnen. Meestal is dit met een gigabit WAN port geen probleem. Verder is het handig als er nog een ingebouwde gigabit switch inzit.. maar dit is geen vereiste. Budget... laten we zeggen max. 180 euro.

Product die ik bij routershop tegenkom is bijvoorbeeld:Draytek Vigor 2130n

De ervaringen met dit product zijn bij de meesten goed, maar niemand praat echt over de wireless kwaliteiten..

Ik zou graag willen weten of er ervaringen zijn met Wireless N apparatuur.. en welk type in de buurt kan komen van die 12MB/s

Bedankt

• Chocola
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-02 12:41
Ik heb zelf een Netgear WNDR3700 en ben er erg tevreden mee. Hij haalt alle snelheden en ik heb superbereik.

Kijk ook op smallnetbuilder om een goede keuze te maken. Die site is superhandig ;).

edit: http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=3

Even een linkje voor je opgezocht van deze router. Overigens gaat 100mbit je niet lukken wireless (muren, plafond, kasten etc.) met deze router. Sowieso is dit wireless moeilijk te krijgen... 5-8mbit moet echter prima lukken.

[ Voor 42% gewijzigd door Chocola op 24-11-2010 13:34 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Chocola schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:31:
Ik heb zelf een Netgear WNDR3700 en ben er erg tevreden mee. Hij haalt alle snelheden en ik heb superbereik.

Kijk ook op smallnetbuilder om een goede keuze te maken. Die site is superhandig ;).
Ik heb die ook (sinds gisteren 8) ), en ook zo'n Ziggo 120mbit account. Volgens de Ziggo speedtest trek ik die 120mbit ook vol via wireless N, als ik in de kamer ben waar de router ook staan. In mijn slaapkamer (betonnen muur ertussen), haal ik zo'n 60mbit. Dit is op de 5Ghz band, en heb verder nog niets getweakt :)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

12MB is nog geen 100Mbit. Beetje slechte verbinding :O Of je hebt ergens een 100Mb apparaat zitten.

In principe moet elk van deze routers voldoen:
http://tweakers.net/price...nzZ2KbXi8ZaFbSM_5SGseFaPw

En zoals je zelf al zegt, is de pricewatch: DrayTek Vigor 2130n daar 1 van :) .

• jillesv1980
Het is 12MB ( grote "B") dus ongeveer 120Mb/s (dus boven de 100Mbit).

@eamelink: Haal je in dezelfde ruimte dus de 120mbit (12MB download) via je wireless??

Ik ga me even verdiepen in de WNDR3700...

Bedankt allen

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

jillesv1980 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:53:
Het is 12MB ( grote "B") dus ongeveer 120Mb/s (dus boven de 100Mbit).

@eamelink: Haal je in dezelfde ruimte dus de 120mbit (12MB download) via je wireless??

Ik ga me even verdiepen in de WNDR3700...

Bedankt allen
Mb = Mega bit. Dus 1/8e van een MB.

Een 100Mb lan verbinding, kan maximaal 12.5MB verwerken.

Je moet het gedeeld door 8 doen ;). Dus jouw 120Mb verbinding, moet maximaal 15MB/s kunnen halen, maak daar 14MB/s van omdat je onderweg nog weer snelheid verliest.

• jillesv1980
Dat klopt... ik haal 14MB als ik direct op het modem zit.. had voor het gemak even nulletje eraf gehaald... Het gaat mij erom dat de Wifi ongeveer tussen de 10 en de 14MB kan halen... dan ben ik tevreden...

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je kan met de bovenstaande router van DrayTech binnen een open kamer gemakkelijk die snelheid behalen. Maar als je er een muur/vloer tussen hebt zitten hakkelt de snelheid alweer af naar 7 - 10MB/s. Dit ga je hebben met elke switch trouwens.

Beste manier blijft om een of meerdere kabels te trekken, en er dan een Gbit switch achter te hangen.

Pagina: 1