Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Laatst kwam ik tot de ontdekking dat mijn Canon MP800 inkjet printer de kleur 'rood' , bruin afdrukt op papier.
Ik ben wat gaat rommelen met een paintshop afbeelding, maar kreeg met geen mogelijkheid rood uit de printer. Andere kleuren zien er volgens mij wel goed uit.

Ik heb een paar keer 'gespoeld', en uitgelijnd, maar zonder effect.
Er zijn geen strepen of vegen te zien, alles komt er egaal uit.
Na het doen van een spoeling komt er een vel papier uit met de individuele kleuren zwart, cyaan, magenta en geel. Deze zien er volgens mij gewoon goed uit.

Het zijn overigens geen originele Canon cartridges. Ik gebruik deze al redelijk lang naar tevredenheid, maar het was me niet opgevallen dat rood er als bruin uitkomt.

Komt dit door de niet-Canon inkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 17:25

AzzKickah

06-CENSORED

Dikke kans ja.
En hoe oud is de cartridge? Wellicht verkleurt het iets als ze er enkele maanden in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AzzKickah schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:42:
Dikke kans ja.
En hoe oud is de cartridge? Wellicht verkleurt het iets als ze er enkele maanden in zitten?
Die zitten er vermoedelijk al maanden in, ik print (gelukkig) niet zoveel dat ik elke maand inkt hoef te vervangen ;-) Dus wellicht zit een specifieke kleur (losse cartridges) er al een half jaar in.. Zou toch niet mogen verkleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 17:25

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:56:
[...]

Die zitten er vermoedelijk al maanden in, ik print (gelukkig) niet zoveel dat ik elke maand inkt hoef te vervangen ;-) Dus wellicht zit een specifieke kleur (losse cartridges) er al een half jaar in.. Zou toch niet mogen verkleuren?
Zou niet mogen nee :)

Maar volgens mij hebben cartridges wel een 'datum'. Ik kan me voorstellen dat het spul dichtslibt en/of uitdroogt na een half jaar.
Plus dat het geen originele inkt is.

Ik zou zeggen probeer een andere cartridge.
MicGlou schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:10:
Dergelijke cartridges worden ook niet met dezelfde inkt gevuld, dat is een benadering van de kleur en dichtheid van de inkt.
^^ Wat hij zegt.

[ Voor 17% gewijzigd door AzzKickah op 24-11-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Als jij geen originele cartridges gebruikt is er ook geen garantie op kleurechtheid. Dergelijke cartridges worden ook niet met dezelfde inkt gevuld, dat is een benadering van de kleur en dichtheid van de inkt. Als de cartridges al wat ouder zijn dan kan het gebeuren dat ze wat donkerder worden, maar ik zou niet vertrouwen op de kwaliteit van die inkt... sowieso als het Canon betreft, die maken gebruik van chromalife waardoor kleuren beter 'vasthouden'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:45
Gewoon orginele cartridges er in doen. Dit is vaak ook beter voor de printer. Heb al een paar keer gehad dat de printer niet meer wou printen met niet orginele cartridges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok... bedankt.. Ben inmiddels behoorlijk overtuigd dat er originele inkt in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 09:35

kevinr1

Dude?

Ook een keer gehad.
Weet niet hoe het precies zit met die printer, maar misschien de printerkoppen vervangen.
Sommige printers hebben dat niet. Maar laatst moest ik er nog een paar vervangen.

Just in case.

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
kevinr1 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:48:
Ook een keer gehad.
Weet niet hoe het precies zit met die printer, maar misschien de printerkoppen vervangen.
Sommige printers hebben dat niet. Maar laatst moest ik er nog een paar vervangen.

Just in case.
Dat verschilt van printer tot printer... zo hebben de meeste HP's de printkop gewoon op de cartridge zitten (een van de redenen waarom HP cartridges duurder zijn t.o. Canon), voordeel bij HP is dan uiteraard weer dat je bij vervanging van de cartridge ook altijd een nieuwe kop plaatst ;) Canon werkt voornamelijk met losse printkoppen en losse cartridges, voordeel bij aanschaf van cartridges is dat je alleen maar hoeft te betalen voor de inkt en de plastic container, geen fijn werk zoals een printkop en dat scheelt simpelweg een flink deel in de kosten en daarom zijn ook de imitatie soorten zo enorm goedkoop. Nadeel hiervan is dan weer uiteraard dat je altijd een nieuwe printkop zou moeten aanschaffen bij problemen, want Canon kan in de printkop uitlezen of er imitatie inkt in de printer gebruikt is mocht je garantie willen claimen.

@sutur: originele cartridges zijn in principe altijd beter, welk merk het ook over gaat. Gelukkig behoren originele Canon cartridges tot de goedkopere en beter gevulde soorten, ze zijn al te krijgen vanaf €10,- per stuk en vele shops hebben mooie combi aanbiedingen als je een complete set koopt :) Aangezien je verder geen strepen of vegen op je prints hebt mag je er mijn inziens rustig vanuit gaan dat de printkop nog in orde is en dan zouden betere cartridges je probleem kunnen oplossen. Uiteraard zijn er nog wel wat andere mogelijkheden, zoals een verkeerd kleurprofiel, maar mijn vermoeden is toch heel sterk dat het aan de imitatie inkt ligt.

[ Voor 22% gewijzigd door MicGlou op 24-11-2010 16:38 ]

Pagina: 1