Excel 2K10 - Mailen naar gedefinieerd adres

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Een kennis van me heeft twee weken terug de overstap gemaakt van Office 2000 naar Office 2010.

Nu werkt hij met bestelformulieren in Excel die hij voorheen vanuit Excel per e-mail kon versturen naar de leveranciers.
Het e-mailadres van de geadresseerde werd op de een of andere manier (maar zonder macro) opgeslagen in het werkblad, dus hij hoefde echt alleen maar op Versturen te drukken.

Na wat zoeken heb ik gevonden dat het versturen van werkbladen via e-mail ook in Excel 2010 mogelijk is. Echter moet dan handmatig nog het e-mailadres van de geaddresseerde opgegeven worden. Met 20 leveranciers kost dat veel tijd...

Mijn vraag is hoe ik ervoor kan zorgen dat het e-mailadres van de geaddresseerde met het werkblad wordt opgeslagen zodat er wederom enkel op Versturen gedrukt hoeft te worden.

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Niemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:03

Reptile209

- gers -

Ik snap d'r helemaal geen hout van :). Je hebt dus een werkblad met leveranciers en hun emailadressen. Als je dan op een knop klikt, wordt er een mailtje verstuurd door een macro? En nu in Office 2010 werkt dat niet meer?

Wat gebeurt er nu precies wel of niet (geef het eens stap voor stap) en wat zou er moeten gebeuren? Is het mogelijk om (een deel van) de sheet + macro's met ons te delen?

Zo scherp als een voetbal!