Toon posts:

keyboard mapping onder Terminal OSX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik sinds kort NE (nice editor) voor terminal maar krijg het niet voor elkaar om van mijn 'backspace' een backspace te maken.. Backspace gedraagt zich als een delete, en delete ook als een delete (ze zijn dus niet omgewisseld)...

De enige manier om nu te backspacen is met CTRL^H.. vrij omslachtig hoe kan ik dit alleen voor NE fixen zonder andere programmas waar het wel werkt in de war te schoppen?

gevonden documentatie gaat mij een brug te ver..
http://www.ibb.net/~anne/keyboard.html

Verwijderd

:) Bedankt iig dat je iets hebt gevonden,want ook ik zocht ernaar.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> APL

Verwijderd

Topicstarter
@blaataaps

Een APL bestand maken en daarin de aanpassing definieren ? waar plaats ik dat bestand ? ik ga wel even kloten...

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-01 12:03

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:21:
@blaataaps

Een APL bestand maken en daarin de aanpassing definieren ? waar plaats ik dat bestand ? ik ga wel even kloten...
Hij bedoelt een move van NOS naar Apple Talk denk ik ;)

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
nee wat blaataap zegt is een move van (denk) NOS naar appletalk ;) (edit to late :S)

Daarnaast zal je het wel in de gevonden website moeten zoeken. Je past daar de hex code aan voor zover ik zie....

[ Voor 53% gewijzigd door muppet99 op 24-11-2010 15:25 ]

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
lol vond het al wazig :-)

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:12
Terminal -> Preferences -> Settings -> Keyboard

Daar kan je je toetsen mappen.

Bij Terminal -> Preferences ->Settings -> Advanced kan je aanvinken 'delete sends ctrl-h' dan kan je dus gewoon met fn-backspace deleten zoals in elk programma.

[ Voor 50% gewijzigd door ZpAz op 24-11-2010 16:11 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Verwijderd

Topicstarter
@ZpAz

Daar staat geen backspace tussen (op mijn numerieke mac toetsenbord wel), daarnaast vraag ik me af of dit niet andere programmas buiten NE om beinvloed? thanks though
Pagina: 1