Wallie schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:33:
Als je het nog flauwer wilt horen: eigenlijk heeft jouw werkgever niet zoveel met de bijtelling te maken. Het is puur omdat je het door hem verschafte gereedschap om je werk te doen, ook prive gebruikt (en daar staat hij verder buiten). Natuurlijk kan hij wel meedenken hierin of je compenseren, maar verplicht is hij het niet.
Er is wel degelijk afgesproken dat de Fiat besteld zou worden lees ik in de TS...
De werkgever heeft een auto over. Je komt hem al tegemoet om in te stemmen met een "gebruikte" die je eigenlijk niet wil. Daarnaast zit een Kia ver onder de 35.000 euro, dus is dat ook anders dan in het contract vermeld staat. Ik vind een extra vergoeding helemaal niet zo raar. En dan niet onder de noemer bijtelling, maar wel door een mindere auto te nemen en geen vrije keuze.
Non argument, misschien wordt er wel van de TS verwacht dat hij 4 uur per dag eigen tijd in de auto zit.
Vooral omdat het bedrijf in zwaar weer zit is het in mijn ogen "not done" om hierover te gaan zeuren, denk niet dat je hiermee pluspunten scoort.
Zeuren is iets anders, maar je kun er best over praten. Een Kia komt al helemaal niet in de buurt van de 35.000 euro en daarnaast de vrije keuze heeft hij ook niet. Misschien kunnen ze elkaar tegemoet komen. Niet volledige verschil in leasebedrag, maar een deel? Vind ik best redelijk.
Het staat toch niet voor niets in je contract!?
Slasher schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:23:
Sorry maar verwacht je sympathie? Die auto die jij onder je kont gaat krijgen is prive toch een stuk duurder om te rijden. Daar staat de leaserijdert gewoon te weinig bij stil en dat begint een beetje vervelend te worden.
Dit is niet helemaal eerlijk, het lijkt dat iedere keer de leaserijder van alles krijgt en er niets voor hoeft te doen!
Ik heb een leaseauto, maar in ruil daarvoor heb ik een langere reistijd te accepteren. Ik reis ongeveer 200 km per dag, omdat mijn baas dat wil. Dat is eigen tijd. Dus leuk dat ik een auto krijg, maar die 3 uur per dag is mijn eigen tijd.
Iemand zonder leaseauto zou dat denk ik nooit accepteren.
Reken eens uit wat 3 uur per dag doet aan uurloon! En reken het dan per maand uit!
Ik vind dus ook dat de bijtelling veel te hoog is en dat de auto ''en grote melkkoe is!
Mijn mening...
Precies, niemand verplicht je dat. Vind het gewoon een beetje krokodillentranen van mensen die over bijtelling lopen te zeuren. Die beseffen gewoon niet in wat voor luxepositie ze zitten.
Ik werk er dus ook extra uren voor!
Niets krokedillentranen,, ik doe er best aan mee. Dat betekent niet dat ik het ermee eens moet zijn!
Slasher schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:40:
LOL dit is wel een beetje de omgekeerde wereld. Een werkgever heeft helemaal geen boodschap aan die bijtelling, die heeft nu een auto over en dat scheelt de werkgever bakken met geld als TS daarin gaat rijden, ipv een nieuwe punto te leasen.
Toch, als het contract een bepaalde waarde aangeeft en de keuze, dan hoort dat nageleefd te worden.
De TS is in dit geval dus juist coulant om te zeggen dat hij die auto gaat rijden. Daar mag best een kleine vergoeding tegenover staan.
* Als dit dus daadwerkelijk in het contract staat he...
Is dat zo?
Het contract zei toch waarde van 35.000?
Dat ook, plus dat er blijkbaar al was gesproken over het bestellen van een Punto...
monkel schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:41:
Luxeposititie? Natuurlijk is het een luxe om een lease-auto te rijden. Daar staat tegenover dat het echt niet goedkoop is (verschilt natuurlijk per werkgever). Maar als ik mocht kiezen tussen 5 minuten fietsen naar m'n werk en 800eu in m'n broekzak steken of 800eu per maand betalen en elke dag in de file staan ... zou ik de keuze snel gemaakt hebben.
Het is een luxe maar gelijk een middel voor je werkgever om jou overal in het land in te kunnen zetten. Dag vrijheid
Ik vind het daarom ook volkomen terecht dat de TS er moeite mee kan hebben dat hij in eens meer moet betalen. Maar wat al eerder werd gezegd; leg het gewoon voor aan je werkgever dat je het te duur vind worden. En misschien ook overwegen voor wat voor periode het is. Misschien is het een half jaar of een jaar, dat is wat anders dan een 4-jarig lease-contract
Inderdaad!