Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrbaybay
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 12:59
Beste mensen,

Sinds enige tijd heeft mijn HTC Desire het volgende probleem:
Het toestel waant zich af en toe op een compleet andere locatie dan hij zich feitelijk bevindt. Hierdoor geeft de HTC wheather widget het verkeerde weer weer, maar wordt ook de tijdzone, en dus de klok, veranderd. Zo zat ik gisterenmiddag kennelijk vlakbij HongKong en was het bijna middernacht. (terwijl ik me toch echt in de buurt van Eindhoven bevond)
Na een reboot detecteert hij weer de juiste locatie en wordt de klok weer goed gezet.

Ditzelde probleem wordt op een klein aantal andere internetfora ook behandeld, maar nergens wordt een eenduidig antwoord gegeven.

Ik heb HTC Support hierover gebeld. Zij konden melden dat dit probleem wel eens voorkwam bij Windows Mobile toestellen i.c.m. Vodafone. Bij de HTC Desire was dit echter nieuw. Daarnaast gebruik ik KPN. Ze hebben de melding laten escaleren, maar ik heb er niet zo heel veel vertrouwen in dat ik van die kant veel moet verwachten.

Komen deze symptomen jullie bekend voor, of weten jullie misschien een oplossing?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Joost

Nog wat informatie die van toepassing kan zijn:
HTC Desire met Android 2.2
KPN abonnement + Internet Extra snel
Kernel: 2.6.32.15-g6a358a9 htc-kernel@and18-2 #1
Firmware build: 2.10.405.2 CL226611 release keys
Smalband: 32.44.00.32U_5.09.05.30_2
(Laatste HTC OTA update voor zover mij bekend. Het toestel is niet ge-root)

Bij locatie-instellingen staat zowel gebruik van WiFi als GPS ingeschakeld.
Het toestel hoort automatisch van tijdzone te wijzigingen naargelang de locatie. Dit is dus niet zozeer het probleem, maar een symptoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:42
Ik heb ditzelfde ook gehad met de Hero en Vodafone.

Het bleek dat toen de coördinaten van een gsm-mast bij mij in de buurt verkeerd ingesteld stonden, want er hadden meer mensen last van in deze omgeving.

Toch weigerde Vodafone hier iets aan te doen. Maar na 3 maanden ging het ineens weer werken, heel apart.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrbaybay
Update:
Het toestel waande zich zojuist in downtown Londen. Hieronder de omschrijving die ik naar HTC heb gestuurd als rectie op 't openstaande ticket:

Het probleem deed zich zojuist weer voor. Het toestel plaatste me ergens in Londen, terwijl ik op mijn werk in Veldhoven zit. De tijdszone op het toestel werd netjes aangepast, dus ik liep een uur achter.
Na het uitschakelen van GPS en vervolgens een reboot, bleef het probleem bestaan. Ik heb daarna GPS en de WiFi radio uitgeschakeld en ge-reboot (Wel locatie a.d.h.v. draadloze netwerken ge-enabled gelaten). Na een tijdje vind hij nu wél de goede locatie. kan het een bug zijn in het gebruik van WiFi AP's voor locatiebepaling? Als dit het geval is, zou ik het graag opgelost zien omdat het erg storend is.
Ik voeg twee tekstbestanden toe met netwerkinformatie van vóór (NetworkInfo_WiFi_Enabled.txt)en ná (NetworkInfo_WiFi_Disabled.txt) het probleem toe. Misschien dat dit nuttig kan zijn. Ik ga er overigens vanuit dat deze data vertrouwlijk word behandeld!
Als er vragen zijn, bel gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kijk eens waar hij mee synchroniseerd. Misschien staat je Gmail bijvoorbeeld in die tijdzone of een exchangeserver.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrbaybay
Mastair en Marzman, bedankt voor jullie reacties!

Ik heb netwerkstatus ten tijde van het probleem naar HTC gestuurd. (Zie voorgaande post)
GMail tijdzone staat op GMT+1, dus gewoon nederland. Exchange gebruik ik niet. Het vreemde is dat het telkens om een andere locatie gaat. (gisterenmiddag Hong Kong, vanmorgen Londen)

Zodra ik respons heb van HTC zal ik het hier trouwens posten.

Hieronder de inhoud van het tekstbestand met netwerkinfo ten tijde van het probleem: (Gemaakt met NetworkInfo II App. Sommige data heb ik gamaskeerd)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
Device Info @ 2010-11-24-100538+0000
Device IP: 10.XXX.XXX.XXX
External IP: 
Ext. Hostname: 
__Device Info_______
Phone Type:  GSM
Phone No.:  Not available.
Operator:  NL KPN
Country:  nl
MCC+MNC:  20408
Net. Type:  HSDPA
Cell:  CID= 6d472a LAC= 442 RSSI=?
Neighbours:  0
IMSI:  2xxxxxxxxxxxxx1
IMEI:  3xxxxxxxxxxxxx8
Android ID:  2xxxxxxxxxxxxxE
__Wifi Info_______
MAC:  xx:xx:xx:xx:xx:xx
Status:  Enabled, disconnected
__Bluetooth Info_______
State:  Off
__IPv6 Info_______
rmnet0 IP:   xxxx::xxxx:xxxx:xxxx:xxxx
rmnet0 Prefix:   /64
rmnet0 Scope:   link
rmnet0 GW:   xxxx::/64
rmnet0 GW MTU:   1500
rmnet0 GW Hoplimit:   4294967295
eth0 IP:   xxxx::xxxx:xxxx:xxxx:xxxx
eth0 Prefix:   /64
eth0 Scope:   link
eth0 GW:   xxxx::/64
eth0 GW MTU:   1500
eth0 GW Hoplimit:   4294967295
__Net Location_______
Accuracy:  75.0m
Fix Time:  2010-11-24 10:05:17+0000

Het invullen van de locatie uit de data in google maps resulteert in de volgende locatie:
http://maps.google.nl/map...096,0.038152&ie=UTF8&z=16
Ik bevond bij echter in Veldhoven

[ Voor 8% gewijzigd door brrrbaybay op 24-11-2010 13:09 . Reden: Locatie link naar google maps toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allen,

Ik heb sinds vandaag ook het probleem dat ik mezelf opeens in peking bevindt. Wat kan ik hier tegen doen. Behalve de tijdzone anders zetten. Maar het weer is ook opeens op peking. Zit niet echt te wachten op tijd en weer uit peking.
Google maps staat ook op peking. Alles staat op daar. :(

Alvast bedankt voor jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrbaybay
Hey Tonspan,

Ik heb HTC Support hierover gebeld. Ze hebben de zaak geëscaleerd en ik verwacht hier binnenkort meer informatie over. 't lijkt me zowiezo verstandig dat jij ze ook ff belt, dan ben ik in ieder geval niet de enige die dit probleem heeft aangekaart daar. Vertel de (waarschijnlijk onwetende) medewerker daar ook dat er op dit moment een soortgelijke support request loopt, dan schieten ze misschien een beetje op.

Als ik meer weet zal ik 't hier posten.

Groetjes,
Joost

Ps.
Bij mij hielp het als ik de WiFi radio uitschakelde, en bij locatie instellingen zowel Draadloze dinges als GPS aangevinkt had. Daarna rebooten en twee minuten wachten...
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:53:
Beste allen,

Ik heb sinds vandaag ook het probleem dat ik mezelf opeens in peking bevindt. Wat kan ik hier tegen doen. Behalve de tijdzone anders zetten. Maar het weer is ook opeens op peking. Zit niet echt te wachten op tijd en weer uit peking.
Google maps staat ook op peking. Alles staat op daar. :(

Alvast bedankt voor jullie reactie

[ Voor 9% gewijzigd door brrrbaybay op 30-11-2010 15:45 . Reden: Tip toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Ik zit vandaag ineens in het warme Fort Lauderdale. Vodafone + Desire.

Heb zojuist wifi uitgezet, en tijdsinstellingen een keer van automatisch naar manueel en weer terug gezet, en na een paar seconden zie ik de locatie weer verspringen naar de juiste locatie. Blijkbaar wordt wifi i.p.v. gsm mast gebruikt voor locatiebepaling. Toch wel jammer, het was net zo'n lekker weer :+

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrbaybay
Is het niet zo dat Teleport functionaliteit wordt ondersteund in Android 2.3?? En nou maar hopen op update van HTC _/-\o_
TMoose schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:06:
Ik zit vandaag ineens in het warme Fort Lauderdale. Vodafone + Desire.

Heb zojuist wifi uitgezet, en tijdsinstellingen een keer van automatisch naar manueel en weer terug gezet, en na een paar seconden zie ik de locatie weer verspringen naar de juiste locatie. Blijkbaar wordt wifi i.p.v. gsm mast gebruikt voor locatiebepaling. Toch wel jammer, het was net zo'n lekker weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Heb je niet ergens de "Allow mock locations" developer optie aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrbaybay
Ik heb het toestel nog nooit voor development gebruikt en deze optie staat bij mij dan ook uitgeschakeld. (Net zoals USB debugging)
Wel bedankt voor de suggestie:) had er zelf nog niet aan gedacht.
Xerion404 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:58:
Heb je niet ergens de "Allow mock locations" developer optie aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Mijn broertje heeft mijn wifi router overgenomen en zit nu geregeld bij mij voor de deur volgens Google Maps e.d.

Foute locaties kun je doorgeven aan Google: https://services.google.com/fb/forms/wifibugs/

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrbaybay
Bedankt voor je suggestie!

Ik ben bang dat het inderdaad zoiets is ja... Zou mooi zijn als je WiFi plaatsbepaling apart kon uitschakelen. (Dus alleen GSM en GPS gebruiken) Voor zover ik weet kun je GSM en WiFi tegelijkertijd in-/uitschakelen...

Wel vreemd overigens dat het bij mij telkens om verschillende locaties gaat, terwijl ik gewoon op mn werk zit...
jelmervos schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:12:
Mijn broertje heeft mijn wifi router overgenomen en zit nu geregeld bij mij voor de deur volgens Google Maps e.d.

Foute locaties kun je doorgeven aan Google: https://services.google.com/fb/forms/wifibugs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrbaybay
Sinds ik twee weken geleden van KPN naar Vodafone ben overgestapt (met hetzelfde toestel), heeft het probleem zich bij mij niet meer voorgedaan. HTC Support ziet het probleem daarmee als opgelost en heeft het ticket gesloten.

Het probleem met de WiFi AP's kwam ze overigens niet bekend voor. Ik moet er wel bij vermelden dat ik twijfels heb over de kundigheid van de support medewerkers bij HTC. Ook hun zogenaamde escalatieteam maakte geen bijster deskundige indruk.

Iedereen die hier gepost heeft, Bedankt!
Pagina: 1