Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een probleem met het versturen van e-mail vanaf mijn Galaxy S. Ik heb een @home account en een mobiel abonnement bij Hi.

Op de site van Hi las ik dat je de smtp instelling van je e-mail account moet gebruiken en dat zou dan dus smtp.ziggo.nl moeten zijn.

Met Wifi thuis lukt dit wel (ondanks dat ik hier telfort internet heb; m'n @home account is nog van jaren terug toen ik nog bij m'n ouders woonde); echter als ik gewoon met mobiel internet werk; dan geeft ie een verbindingsfout.

Weet iemand wat ik fout doe en hoe ik dit moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarschijnljik mag je de mailserver van ziggo niet gebruiken vanaf een ander netwerk dan van Ziggo zelf. Hier is weinig aan te doen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik het hier thuis dus wel, waarbij ik dan smtp.telfort.nl heb ingesteld. Heeft dat met elkaar te maken of bedoel jij iets heel anders? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Thuis maak je gebruik van je wifi, waardoor je dus via telfort's eigen internetverbinding gebruik maakt van de mailserver van telfort (smtp.telfort.nl).. Vanaf een andere lokatie maak je gebruik van de internetverbinding van je telefoonprovider (hi) en dat staat telfort waarschijnlijk niet toe.

Van de telfort site:
Zodra u verbinding heeft met een andere internetaanbieder en probeert e-mail te verzenden via Telfort, dan zal de server van Telfort dit weigeren, omdat u geen verbinding met het Telfort netwerk heeft.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar Telfort staat hier dan toch in principe los van? Ik heb thuis Telfort, maar gebruik een @home emailadres. Als ik via het mobiel internet wil mailen; heb ik naar mijn idee alleen te maken met Ziggo en Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom heeft telfort hier niets mee te maken, je geeft immers aan dat je via hun mailserver wil relayen?
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:27:
Ik gebruik het hier thuis dus wel, waarbij ik dan smtp.telfort.nl heb ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 13:58
Ik gebruik zelf voor mijn telfort account mail.kpnmail.nl als uitgaande server.
Kan geen mail versturen via de telfort mailserver vanaf KPN op mn Galaxy S thuis via Wifi natuurlijk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:37:
Waarom heeft telfort hier niets mee te maken, je geeft immers aan dat je via hun mailserver wil relayen?

[...]
Schijnbaar ben ik dan wat onduidelijk in mijn uitleg, excuses.

Ik gebruik dus een @home email adres. Ik heb deze ingesteld op mijn Galaxy S (abo bij Hi) en krijg wel e-mail binnen. Als ik via mobiel internet wil versturen dan kan dit niet, omdat hij dan een foutmelding geeft.

Thuis heb ik Telfort en als ik thuis wifi aan heb staan, kan ik via mijn telefoon en als instelling smtp.ziggo.nl wel e-mail versturen, maar graag wil ik dit ook buitenshuis kunnen (het idee van mobiel zijn ;)). Het lijkt mij dat Telfort hier niks mee te maken heeft, aangezien die verbinding bijvoorbeeld op school of op mijn werk niet te gebruiken is.

Hopelijk op deze manier wat duidelijker..

EDIT: Wat ik overigens wel apart vind is dat als ik smtp.ziggo.nl invul bij uitgaande server en hij dit gaat controleren, dat er dan geen foutmelding wordt gegeven. Als ik bijvoorbeeld. mail.kpnmail.nl invul, dan krijg ik wel een foutmelding

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
Net zei je nog dat je thuis smtp.telfort.nl ingesteld hebt? Je kan geen mail via Ziggo versturen zonder verificatie.
Eigenlijk geldt overal maar 1 basisregel. Je kan alleen mail versturen via de mailserver van de provider waar je op dat moment mee verbonden bent. Tenzij je verificatie aanvinkt, zodat de mailserver weet wie je bent als je niet via hun verbonden bent.
Dus als je gewoon buiten rondloopt en je wilt een mailtje versturen via Hi, dan is je smtp server smtp.kpnplanet.nl (of mail.kpnplanet.nl, ik zie allebei op internet. Probeer het even). Alleen als je thuis via Wifi verbonden bent, wilt je mailapplicatie het via de Wifi verbinding versturen (in jouw geval Telfort dus) en zal smtp.kpnplanet.nl geen post accepteren dus. Dan zou je het moeten wijzigen.
Geen idee of de Telfort mailserver verificatie accepteert, dan kan je de mailserver van Telfort instellen met de inlognaam en wachtwoord die bij jouw Telfort abonnement hoort.
Pagina: 1