Toon posts:

Certificaatmelding exchange 2007 op smartphone uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ondervind bij een paar exchange 2007 configuraties wat problemen als smartphones synchroniseren ermee.
Sommige smartphones (met name nokia met de mail exchange application) blijven telkens om het certificaat vragen ondanks dat deze is geïnstalleerd en je aangeeft het certificaat definitief te gebruiken.
Is deze authenficatie uit te schakelen zodat de smartphones er niet meer om vragen?

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Heb je wel het goede certificaat geinstalleerd?
Krijg je b.v ook een melding als mensen naar OWA gaan?

Voor zover ik weet horen smartphones niet te zeuren als het certificaat correct is

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12 14:06

@r!k

It is I, Leclerq

Certificaat geschikt voor mobiel? Meen me te herinneren dat dit soms ook voor problemen kon zorgen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad ook een melding als ze naar de owa gaan, maar op de pc's waarop ze dat opnenen is op dit moment het certificaat ook nog niet geïnstalleerd.
Op de pda(s) is het certificaat welke in de public map downloads staat geïnstalleerd op de desbetreffende pda. Hij wordt verder normaal geïnstalleerd op de pda zonder verdere fouten...

Is het niet mogelijk de koppeling met de pda zonder certificaat te laten verlopen?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan er vlot een nieuw certificaat gegenereerd worden dan zal ik proberen een nieuw certificaat erop proberen te laden.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

lier

MikroTik nerd

Weet niet zeker of het een SBS 2008 machine betreft, maar dan kan je bijvoorbeeld deze link volgen.

Anders kan je (in het algemeen) deze link volgen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Of je kan een certificaat halen bij www.sslcertificaten.nl , werkt hier prima en kost 65euro in de 2jaar

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-12 11:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Je zegt dat je het certificaat hebt geïnstaleerd op de PDA. Welk certificaat heb je dan geïnstalleerd?? Het SSL certificaat (welke je gekoppeld hebt aan je sslwebsite) of heb je het Bovenliggende Root CA certificaat geïnstalleerd. Of gebruik je heel vies een self signed certificaat voor je OWA website?

Je moet begrijpen dat een certificaat geaccepteerd moet worden. Deze acceptatie verloopt door de instantie goed te keuren welke het certificaat heeft uitgegeven. Als jij zelf een CA hebt draaien, dien je het Root CA Certificaat te installeren op de PDA. Dan kan de PDA het SSL certificaat controleren tegen de gegevens uit het Root CA Certificaat.
Heb jij een Langere 'chain' bijvoorbeeld:
Company Root CA Certificate
    Company SSL CA
        External SSL CA
            www.company.com << Het daadwerkelijke SSL certificaat

Dan moet je zelfs de volledige chain geimporteerd hebben op de clients.

Veel makkelijker is om ergens een SSL certificaat te kopen bij een gerenommeerde uitgever. Die kunnen certificaten uitgeven waarvan de CA al bekend is in je client.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er nogmaals mee aan de slag, bedankt voor de reactie ik laat weten of het al dan niet gelukt is.
Is het toevallig ook mogelijk om bij een self signed certificaat géén wachtwoord op te geven, ik moet namelijk verplicht een wachtwoord opgeven om bij IIS een certificaat te genereren?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 22:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop nog regelmatig tegen het probleem aan dat een gebruiker zijn toestel eerst moet deblokkeren voordat deze gaat synchroniseren. Is dit niet in Exchange uit te schakelen of heeft dit echt met het certificaat te maken?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:14:
Ik loop nog regelmatig tegen het probleem aan dat een gebruiker zijn toestel eerst moet deblokkeren voordat deze gaat synchroniseren.
Wat bedoel je met deblokkeren?

Ik bedoel: ik krijg nou niet bepaald de indruk dat je na al die tijd doorhebt wat je aan het doen bent, laat staan dat je uitblinkt in het verschaffen van de ter zake doende informatie die ons moet bewegen tot het antwoord geven op jouw vragen.

[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 06-01-2011 20:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:14:
Ik loop nog regelmatig tegen het probleem aan dat een gebruiker zijn toestel eerst moet deblokkeren voordat deze gaat synchroniseren. Is dit niet in Exchange uit te schakelen of heeft dit echt met het certificaat te maken?
Deblokkeren en synced ie dan wel automatisch of moet je het certificaat nog doordrukken?

Ik neem aan dat je ondertussen al een officieel certificaat hebt gekocht? Dat is nl een stuk goedkoper dan de tijd die je nu al bezig geweest bent.

Maar misschien is het ook een idee om gewoon dergelijke vragen bij de beherende partij van de server neer te leggen. Dan kunnen hun het oplossen en kun je zelf ondertussen je eens wat verdiepen in servers voordat je dergelijke dingen in productieomgevingen moet gaan oplossen (of verder om zeep helpt)

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem op mijn Nokia N97 mini (argh)
Maar dan bij het bezoeken van sommige webpagina's

Precies hetzelfde bij mij is het terugkomende bericht om het certificaat te accepteren, werkt niet bij definitief accepteren, komt steeds terug. bij accepteren voor nu lukt het echter wel.

Zou aan het toestel kunnen liggen en zijn compatibiliteit met bepaalde pagina's / servers. maar ik kan er heel erg naast zitten.

heb er namelijk geen oplossing voor gevonden tot dusver, dus ik hou deze in de gaten ;)

Ojah, en als iemand een oplossing heeft voor mijn probleem, PM please? :D ik zal u eeuwig dankbaar zijn

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 15:55 ]

Pagina: 1