Toon posts:

Lastige 3d vraag Ps3 en Marantz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een lastige vraag.

Ik heb een Marantz 1501 en een Samsung 55c8700.

Vervolgens had ik de PS3 op de Marantz en via HDMI out naar de tv. Alles werkte perfect.

Nu het volgende: Ik heb het ondertussen het spel Black Ops gekocht dit spel is/kan 3D. Echter krijg ik na het 3D-logo (hier start zowel Black Ops als GT5 gelijk mee op) zwart beeld. Komt dit omdat de receiver geen 3D ondersteunt? Terwijl de PS3 gewoon 3D doorgeeft via HDMI 1.3.

Vervolgens de PS3 maar direct op de tv aangesloten via HDMI en de tv via een optische kabel naar de receiver.

Maar nu komt spel ik bv MX Reflex dan heb ik ineens geen geluid meer van de moter, terwijl ik dit wel had toen de PS3 gelijk op de receiver was aangesloten met HDMI.

Iemand idee hoe ik dit nu het beste aan kan sluiten?

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 24-11-2010 09:58 . Reden: Omdat titels, merken en dergelijke gewoon met een hoofdletter zijn. ]

• rdwagenaar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-03-2025
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 01:01:

Ik heb een marantz 1501 en een samsung 55c8700.

Vervolgens had ik de ps 3 op de maranz en via hdmni out naar de tv. Alles werkte perfect.

Nu het volgende: Ik heb het ondertussen het spel black ops gekocht dit spel is/kan 3d. Echter krijg ik na het 3 d logo(hier start zowel black ops als gt5 gelijk mee op) zwart beeld. komt dit omdat de receiver geen 3d ondersteunt, terwijl de ps3 gewoon 3d doorgeeft via 1.3 hdmi.

Vervolgens de ps3 maar direct op de tv aangesloten via hdmi en de tv via een optische kabel naar de receiver.

Maar nu komt spel ik bv MX reflex dan heb ik ineens geen geluid meer van de moter, terwijl ik dit wel had toen de ps3 gelijk op de reiver was aangesloten met hdmi.

Iemand idee hoe ik dit nu het beste aan kan sluiten
Heeft je tv geen optische uitgang? dan zou je het geluid vanuit je tv naar je marantz kunnen sturen...

Verwijderd

je moet toch hdmi 1.4 hebben voor 3d?

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50

Ik heb een marantz 1501 en een samsung 55c8700.

Vervolgens had ik de ps 3 op de maranz en via hdmni out naar de tv. Alles werkte perfect.

Nu het volgende: Ik heb het ondertussen het spel black ops gekocht dit spel is/kan 3d. Echter krijg ik na het 3 d logo(hier start zowel black ops als gt5 gelijk mee op) zwart beeld. komt dit omdat de receiver geen 3d ondersteunt, terwijl de ps3 gewoon 3d doorgeeft via 1.3 hdmi.

Vervolgens de ps3 maar direct op de tv aangesloten via hdmi en de tv via een optische kabel naar de receiver.

Maar nu komt spel ik bv MX reflex dan heb ik ineens geen geluid meer van de moter, terwijl ik dit wel had toen de ps3 gelijk op de reiver was aangesloten met hdmi.

Iemand idee hoe ik dit nu het beste aan kan sluiten
Heb je in de instellingen van de ps3 wel de juiste geluidsuitgangen geselecteerd? Optisch dus en niet meer via HDMI.
rdwagenaar schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:09:
[...]
Heeft je tv geen optische uitgang? dan zou je het geluid vanuit je tv naar je marantz kunnen sturen...
Volgens mij geven tv's geen 5.1 geluid door via optisch ivm licentiekosten en dergelijke.
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:12:
je moet toch hdmi 1.4 hebben voor 3d?
Nee PS3 niet.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:22

E-Vix

Nu met sneeuw!

rdwagenaar schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:09:
Vervolgens de PS3 maar direct op de tv aangesloten via HDMI en de tv via een optische kabel naar de receiver.
Dat heeft hij dus al...

In de instellingen van je Samsung kan je opgeven of hij het geluid via de speakers van je TV, of via de optische uitgang er uit moet sturen. Ik vermoed dat hij nu ingesteld staat dat hij alleen geluid via de speakers van je TV er uit stuurt.
Alle 2010 modellen van Samsung hebben overigens DTS ondersteuning gekregen, dus hij moet het gewoon doorsturen. Het kan alleen wel zijn dat hij het van DTS 5.1 naar DTS 2.0 downmixed. In dat geval dan kan je het beste je optische kabel rechtstreeks van je PS3 op je versterker aansluiten. (wel even in je PS3 instellen dat hij optisch audio moet gebruiken in plaats van HDMI audio)

[ Voor 4% gewijzigd door E-Vix op 24-11-2010 10:12 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25