Verwijderd

Topicstarter
Dag heren,

Ik heb een vraagje, voor de plaatselijke voetbalvereniging heb ik de opdracht gekregen om op de tv wat beelden te laten zien. Foto's, pagina's van uitslagen, standen en nieuwtjes.

Nu zit er een USB poort op. Dus lijkt het makkelijkste om op de usb een bepaald bestand er op te zetten en dit af te laten spelen.

Het gaat om dit model:

pricewatch: Philips 42PFL7613D

Wat ik dus wil dat er 1 bestand iets of iets dergelijk zodat hij afgespeeld kan worden. Heb van mensen vernomen dat het met flash kan? maar dat is opzich veel werk voor de mensen van de voetbalclub.

alvast bedankt.

Verwijderd

Lijkt me beter om er een gewone oude pc aan te hangen met vga aansluiting. Daar kun je veel meer mee laten zien....

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:18

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Check de handleiding van de tv eens naar wat voor formaten hij kan laten zien / af laten spelen. Het makkelijkst lijkt me een rij jpg's als slideshow af laten spelen. Dan leer je die mensen hoe ze de diashow kunnen starten met de afstandsbediening, en als je de inhoud wil veranderen zet je er gewoon wat nieuwe jpg's op. Ook tekst kan je makkelijk in bijvoorbeeld een powerpoint slide neerzetten, en dan die slide opslaan als jpg.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reactie.

Ik heb inderdaad gedacht aan een VGA kabel alleen heeft deze philips tv dat niet, wat mijn verbaasde. Deze LCD tv beschikt alleen over een HDMI , Scart en normale video input (rood/wit/geel).

Daarnaast heeft de pc maar 1 vga uitgang, waardoor ik een versterker er tussen moet gooien.

Wat hier ook van belang is dat het zo goedkoop mogelijk moet i.v.m. de kosten, die mogen niet te hoog oplopen. Vandaar dat ik ook opzoek ben naar een makkelijke en goedkope oplossing.
gwystyl schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:07:
Check de handleiding van de tv eens naar wat voor formaten hij kan laten zien / af laten spelen. Het makkelijkst lijkt me een rij jpg's als slideshow af laten spelen. Dan leer je die mensen hoe ze de diashow kunnen starten met de afstandsbediening, en als je de inhoud wil veranderen zet je er gewoon wat nieuwe jpg's op. Ook tekst kan je makkelijk in bijvoorbeeld een powerpoint slide neerzetten, en dan die slide opslaan als jpg.
Ik heb hier al aan gedacht, alleen wil ik het zo maken dat de mensen van de voetbalclub het zelf makkelijk kunnen wijzigen. Het is niet de bedoeling dat ik elke week de pagina's/JPEG bestanden moet opmaken.

Ik zal verder kijken, mochten er nog anderen ideeën hebben dan hoor ik die graag.