Toon posts:

Upgraden ACER T671-mobo MS7326

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb momenteel een ACER-T671 in bezit, aankoopdatum 21-05-2007.

CPU: Intel Celeron D 3.2 GHz (C352D),
mobo: micro-star N1996FC model MS7326, van oorsprong met een ingebakken grafisch geheugen via een ATI Radeon Xpress 700 (1250) (shared).
Intern geheugen: 1,00 GB GDDr2-667 MHz SDRAM
Systeem draait op Windows Vista Home Premium.

Heb er sinds gisteren via het enige PCIE_X16-slot een Nvidia Geforce 210 (PCI-Express 2.0, -> 512MB SDDR3) ingeplugged. en zojuist 2,00 GB GDDr2-667 MHz SDRAM bijgezet. Windows herkent al dit extra's gelukkig wel maar ik merk nog weinig verschil in (internet)snelheid.

Zit nu dus met een aantal vragen:
* Wat moet ik doen (welke settings te veranderen ?) om het maximale uit dit systeem te halen ?

Bedankt voor de tips !! :)

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:43
[/quote]
Windows herkent al dit extra's gelukkig wel maar ik merk nog weinig verschil in (internet)snelheid.
[quote]

Wat is de snelheid van je internetverbinding? Windows zou nu wel een stuk soepeler/sneller moeten draaien

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 21:23
Internetten zal inderdaad niet veel sneller gaan door het bijplaatsen van nieuwe hardware. Misschien zal het opstarten van internet explorer/firefox/chrome wel iets sneller gaan (hoewel dat ook af hangt van de snelheid van je HDD) Wat bedoel je precies met verschil in snelheid? Heb je trouwens de drivers van je VGA kaart geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
internetsnelheid is 30Mbit/sec via UPC. Windows draait idd soepeler, het systeem is wel verbetert t.o.v. hiervoor maar toch knaagt er iets bij me. VGA-kaart drivers heb ik geïnstalleerd.
Het lijkt erop dat dit mobo PCI-Express 2.0 niet ondersteunt, alleen maar 1.0. Misschien dat daarom de beeldopbouw/streaming erg langzaam is ?
Is hier (op eenvoudige wijze) nog iets aan te doen ? Of moet er een ander mobo komen ?

PS zit ik bij 'Harde waren' nu nog op de goede forum-plaats ?
Groet,

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 21:23
De beeldopbouw bij het gebruik van internet is dus traag. Ah dan is het duidelijker. Mijn gok is dat er dan veel flash content op die site is te vinden. Dit is nogal cpu intensief en aangezien je cpu tegenwoordig als redelijk traag mag worden aangemerkt lijkt mij dat het probleem. Denk dat je alleen een beetje sneller kan internetten door een snelle browser te gebruiken. Ook nieuwe Nvidia drivers (nieuwste van de site) icm met meest recente adobe flash plugin.

[ Voor 8% gewijzigd door jaapsander op 25-11-2010 17:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan je wel gelijk in hebben, 'uitzending gemist' draait bijvoorbeeld goed terwijl 'sinterklaasjournaal' hapert en schokt qua beeldopbouw. NVIDIA driver is up-to-date, heb via hun site 'point of view' de meest recente dll opgehaald.

Dus een andere browser, welke kan je aanbevelen ?
Adobe flash player zojuist ge-update, ben benieuwd naar de resultaten...
:)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hoe is je CPU gebruik in de situaties die je beschrijft? Vast op 100% of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, is 100% gebruik. Het 'gebruik van fysiek geheugen' (via taakbeheer) gaat maar tot 1,28GB. Wat wil dat zeggen ? (Grootte van het wisselbestand is ook 1,28GB out of 5,8GB), kan ik dat anders instellen of moet ik dat anders instellen ?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01
Heb je de ATI driver ook compleet gedeinstalleerd?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je smoothscrolling in je browser aanstaan? Die optie doet exact het tegenovergestelde wat je zou verwachten en vertraagt het hele zooitje alleen maar.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, idere keer als ik opstart geeft 't systeem aan dat de Catalyst Control Center (CCC) niet overweg kan met de geïnstalleerde video-driver. Waar kan ik de ATI-driver de-installeren ? ook via CCC ?

• Nielson
  • Laatst online: 20:01
Gewoon op de normale manier via Configuratiescherm --> Programma verwijderen/wijzigen --> ATI display driver oid, en dan aangeven dat alles verwijdert kan worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Nielson op 29-11-2010 21:50 ]

Pagina: 1