Toon posts:

i7 950 overclocking Help Help

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views

Verwijderd

Topicstarter
Pc specs

cpu: i7950
mobo: rex2 asus rampage 2 extreme
ram: kingston 1333mhz cl9 1.5 volt
gpu: amd radeon 6870 his
pc kast: Antec 1200 alle fans had ik op high staan.

overclock resultaat
cpu : 4.5ghz 1.37 volt
ratio:21x
bclk frq.: 215
ram: 1.55 volt

was nieuwsgierig wat ik uit me cpu kon halen en mn oom had een scythe yasya koeler dach he zet hem even der op en gaan met die banaan.
dus ik had 4.5 ghz gehaald op 1.37 volt ik had prime even uurtje laten lopen en ik zag dat de temp al 85 werdt denk stop der mee en ik ga even vantage draaien dus me resultaat van vantage is 27314 punten
maare ik zag dat de temp 82 graden werdt.

printscreen van me vantage score en de temperatuur van me cpu

http://img89.imageshack.u...tage45ghz.jpg&via=mupload

dus me vraag is wat is de beste koeler voor intel om mee te clocken of zou ik toch echt voor een waterkoeling moeten gaan(hope van niet)>?..

en dan heb ik nog een vraag over vantage zeg maar ik haal 29xxx punte met de gpu op peformance moet me cpu dan ook zo hoog geclockt zijn of moet ik naar de extreme resultaat kijken en dan de cpu het zelfde clocken >?

Verwijderd

Hey Deviloo,

Je temperatuur staat inderdaad aan de hoge kant (max eigenlijk). Met full stress mode moet je echt 85 graden op max halen en niet hoger omdat de levensduur van je cpu anders flink kan dalen. Ook heb ik een Intel Core i7 950 net zoals jou en bij mij is de temperatuur ook 8 graden lager met LinX. Ik zelf heb een Corsair H70 waterkoeling voor mijn cpu en ben ook van plan om mijn cpu + koeler te gaan lappen. Als ik Prime95 net zoals jou zou draaien, dan was het vast 8+ graden koeler dan die van jou geweest. Met lappen kun je 5 - 10+ graden koeler cpu hebben, maar je garantie gaat dan wel vervallen. Garantie kan mij op zicht niet veel schelen aangezien ik heel wat prestaties van mijn computer wil halen. Over 1 a 2 jaar ga ik vast weer een nieuwe pc samen stellen.

Download Asus Turbo Evo en maak een printscreen:
http://dlcdnet.asus.com/p...VO_V10225_XpVistaWin7.zip

Test je cpu ook met LinX en maak van alles een printscreen. Volgens mij staat je voltage wat aan de lage kant, maar heb je ook HTT uit en je LLC dan?

Je zei ook dat je temperatuur met vantage 82 graden was, dat komt doordat je cpu niet 100% wordt gebruikt en met prime is dat wel zo. LinX is toch beter in stress. Dus probeer LinX te downloaden en minimaal 30 runs te gaan draaien met je geheugen op 1024.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Beste X0n4r

Bedankt voor je reactie.

met lappen doe ik nog niet aan ik heb sinds een week deze setupje over anderhalf jaar wil ik het nog wel doen dat is het nu niet waard.

HTT staat gewoon aan ik heb al1 met de bclk freq.+vcore lope spelen meer niet wou hem ff snel een clockje geven. LLC zou het ech niet weten weet ook niet wat het is ik kom zelf van een amd wereldje af intel is ech nieuw voor mij..

jah dat is waar over vantage maja ik heb weer de stock koeler der op kon even van me oom een scythe yasya lenen voor een dagje clocken maja nu kan ik niet meer clocken maare me vraag is eigenlijk ik zoek ech een goeie koeler zodat ik extreme kan clocken zodat die onder de 80 graden blijft zitten..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 02:59 ]

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Voor S1366 is de Prolimatech Megahalems een goede keus, al is 'ie een beetje duur. Verder zijn de Thermalright TRUE-120 en Scythe Mugen 2 altijd goede opties. Alledrie zijn echte no-nonsense prestatiekoelers. Ik zou snel even kijken of er niet een paar op V&A staan.

Verwijderd

Topicstarter
Singular1ty bedankt voor je reactie.

ik ga meteen op zoek naar die koelers..

ik zit nog met een vraagjuh weet dit messchien iemand >?.

een vraag over vantage zeg maar ik haal 29xxx punte met de gpu op peformance moet me cpu dan ook zo hoog geclockt zijn of moet ik naar de extreme resultaat kijken en dan de cpu het zelfde clocken >?

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-01 18:19
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:45:
Singular1ty bedankt voor je reactie.

ik ga meteen op zoek naar die koelers..

ik zit nog met een vraagjuh weet dit messchien iemand >?.

een vraag over vantage zeg maar ik haal 29xxx punte met de gpu op peformance moet me cpu dan ook zo hoog geclockt zijn of moet ik naar de extreme resultaat kijken en dan de cpu het zelfde clocken >?
ik snap je vraag niet kan misschien aan mij liggen 8)7

owja en voor een stabiele 24/7 clock,

gebruik linx en houd een gemiddelde max temp aan van 85, deze test is zwaarder dan prime en hou je cpu v even lager. misschien was het een optie om in het algemene 1366 overclocking topic een bericht achter te laten met je vragen... en verdiepen in het overclocken in plaats van domweg settings wijzigen is ook handig,

daarnaast, het woord help! in je titel :X is uit den boze hier op tweakers :+

en nog iets

WELCOME TO TWEAKERS.NET :D

[ Voor 32% gewijzigd door gekke-gerrit op 24-11-2010 18:41 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Verwijderd

Topicstarter
uhmm dom weg settings verandere>? weet wel wat ik deed met clocken een kameraad heeft tips gegeven en heeft het voor gedaan :P
ik zelf heb al honderden amdtjes lope clocken dus ik weet wat ik doe:P

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-01 18:19
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:48:
uhmm dom weg settings verandere>? weet wel wat ik deed met clocken een kameraad heeft tips gegeven en heeft het voor gedaan :P
ik zelf heb al honderden amdtjes lope clocken dus ik weet wat ik doe:P
AMD is toch andere koek
je vraagt wat nou een goeie koeler is, wat heb je zelf al gevonden aan goeie koelers?
en hou je blck eens op 200 en kijk eens hoever je kan komen met je mp

wat is trouwens je bedoeling, benchen of 24/7 overclock?

als het t eerste is zou ik eerst een stable 24/7 opzoeken opslaan en van daaruit verder gaan voor de benchmarks.

Laden doe je met je zonnepanelen

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik weer

paar mensen raden me deze koelers aan Prolimatech Mega Shadow, Prolimatech armageddon, mugen 2...
met deze koelpasta Arctic Cooling mx 4..

jah wil het wel proberen maare ik heb nu de stock koeler der op zitten, heb gisteren ook nog een beetjuh lopen clocken met de stock koeler maja dan werdt die al meteen 63 graden idle dus ben der maar mee gestopt.

Ik wil zo hoog mogelijk uit me cpu halen en dan 24/7 laten draaien..

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
het verhaal over koelers is simpel, zoek benchmarks op met google en trek je conclusie.
mijn advies, haal een TRUE 120, lap deze en hang er 2 2000 rpm fans aan met een hoge luchtverplaatsing samen met een fancontroller..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
Dit soort vragen horen thuis in Cooling maar we verwachten inderdaad wel dat je zelf wat onderzoek doet. Hierboven heb je al een aantal goede tips gekregen waar je eerst mee aan de slag kunt..

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.